رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

آردواز چیست؟

آرداواز آز مصالح ساختمانی میباشد که برای زیبایی و محافظت نمای ساختمان از گزند باران ، برف و... به کار میرود و علاوه بر ایجاد چتر محاظتی و جلوگیری از کثیف شدن نمای ساختمان باعث زیبایی نما نیز می شود. ورقه های آرداواز را به صورت پله ای و با شیب های متفاوت (بسته به نوع کار) در سطوح بالایی ساختمان (بر روی نمای اصلی ساختمان ، بالای پنجره ها ، سردر ساختمان و...) نصب می‌کنند.

صفحهات آردواز از پیش رنگ شده نیست و ظاهر آن رنگ بتن را تدایی می‌کند. قابلیت رنگ شدن آردواز امتیاز برتری است که این محصول را از اکثر رقبای خود متمایز می‌سازد. کنیتکس محصولی است که به رنگ دلخواه صاحب کار برای مستحکم سازی بیشتر و رنگی نمودن سقف‌های آردواز به کار می‌رود. پس از اجرای آرداواز رنگ کنیتکس به صورت لایه‌ای یکنواخت بر روی آن پاشیده می‌شود و ظاهری چشم نواز برای نما ایجاد می‌کند.

parchin.jpg

کاربرد آردواز در کجاست؟

برای زیباتر سازی نمای ساختمان

ترکیب سیمانبری برای نما ، کنیتکس برای رنگ رویه سیمانبری ، آرداواز برای زیبایی و حفاظت نما و در نهایت کنیتکس برای رنگ رویه آردواز جلوه زیبایی را برای نمای ساختمان ایجاد می کند.

جلوگیری از نفوذ آب

همچنین آردواز چتر مناسبی در محافظت انواع نماهای دیگر (آجری، سنگی و...) بوده و سپری در مقابل نفوذ آب -ناشی از برف و باران- از درز پنجره‌های نما به داخل ساختمان می‌باشد.

محافظت نمای بیرونی ساختمان در مقابل کثیف شدن

به صورت طبیعی گرد و غبار و آلودگی‌های هوا بر روی نمای ساختمان‌ها می‌نشیند. بارش باران و آب شدن برف نشته بر لبه بالایی ساختمان‌ها با خود جاری شدن رگه‌هایی از مواد تیره و کثیف کننده نما را به همراه خواهد داشت و مسلما پس از تکرار چندین باره این موضوع با نمایی که دیگر مثل سابق دلچسب نیست روبرو خواهید شد. آردواز چتری برای محافظت نمای ساختمان از تجربه این روند بوده و در عین حال به ساختمان جلوه زیبایی می‌بخشد. استفاده از آردواز به عنوان چتر و پوشش محافظ نما به عنوان پوشش ضد آب برای نماهای آجری، حفاظت و دوام زیبایی ساختمان را چندین برابر می‌کند.

ساخت آلاچیق‌های ویلایی و اتاقک‌های کلبه‌ای

با آردواز می‌توان سقف‌های آلاچیق زیبایی برای محیط باز ویلاها، حیات منازل، محیط‌های گردشگری و تفریحی و... ایجاد نمود که استراحت‌گاه مناسب و خوش‌نمایی را پدید می‌آورد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...