رفتن به مطلب

مارمولک‌ها ایکس‌باکس و پلی‌استیشن را هک کردند


ارسال های توصیه شده

[CENTER]خبری بد برای گیمرها؛[/CENTER]
[CENTER] [h=1][URL="http://www.yjc.ir/fa/news/5082594/%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%85%D9%88%D9%84%DA%A9%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D8%B3%E2%80%8C%D8%A8%D8%A7%DA%A9%D8%B3-%D9%88-%D9%BE%D9%84%DB%8C%E2%80%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D9%87%DA%A9-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%AF"] مارمولک‌ها ایکس‌باکس و پلی‌استیشن را هک کردند [/URL][/h] [/CENTER]
هکرها دو شبکه بزرگ و آنلاین بازی متصل به ایکس باکس و پلی‌استیشن را هک کردند. در لحظه انتشار این خبر ایکس باکس سرحال شده اما پلی‌استیشن همچنان دور از دسترس است. این هک توسط گروه Lizard Squad انجام شده است که به معنای مارمولک لباس پوش است.
به گزارش [URL="http://www.yjc.ir/fa/list/11/102"]دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران[/URL]؛ شبکه های کامپیوتری ایکس باکس مایکروسافت و کنسول پلی استیشن 4 در روز کریسمس هک شد که احتمال می رود این حمله توسط یک گروه از هکرهای با سابقه با هدف قرار دادن بازی های ویدئویی صورت گرفته است. هکرهایی که خود را Lizard Squad نامیده اند مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته‌اند. دو شبکه مذکور با اتصال به دو کنسول محبوب بازی توسط میلیون‌ها کاربر از سراسر دنیا استفاده می‌شود اما هکرهای موسوم به Lizard Squad ابتدا به ایکس باکس حمله کرده و بعداً پلی‌استیشن را از کار انداختند. گروه هکری Lizard Squad که مسئولیت این حمله را برعهده گرفته در اکانت توئیتری خود نوشت به‌طور غیرمنتظره سرورهای اصلی سونی و مایکروسافت را با ترافیک ساختگی از کار انداخته و سرنگون کرده‌اند.

[CENTER][IMG]http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/10/6/2838258_270.jpeg[/IMG]
[/CENTER]


اخیرا شبکه های کامپیوتری سونی پیکچرز هک شد که این هک را به مقامات و مجریان کره شمالی نسبت می دهند ولی هیچ گونه مدرکی دال بر اینکه این حمله توسط کره جنوبی صورت گرفته است وجود ندارد. اکنون سونی و مایکروسافت، دو شبکه بازی های آنلاین هک شده اند. بنابر اظهارات هکرها برنامه ریزی های دقیقی صورت گرفته است تا در کریسمس با حملات موسوم به DDOS سرورهای این دو شرکت را از کار بیندازند و سرورها از کارافتاده‌اند. دو سرور سونی و مایکروسافت زیر ترافیک شدید دوام نیاورده و به اصطلاح Down شدند. با این کار، این گروه خود را به تهدیدی بزرگ و شناخته شده معرفی کرده اند. Lizard Squad به نظر می رسد در تهدید خود را خوب نشان داده است. برخی از کاربران پلی استیشن و ایکس باکس گزارش مسائل اتصال با سرویس دهنده برای کنسول. صفحه های پشتیبانی از هر دو شرکت سونی و مایکروسافت و گزارش خرابی سرورها را داده اند. از این رو کیم دات کام کار آفرین اینترنت اعلام کرد، ایکس باکس در توییتر خود یک پیشنهاد برای این گروه هکر را داشته است: اگر حمله به سرورهای سونی و مایکروسافت متوقف شود خدمات و دسترسی به حریم خصوصی خود را بصورت آزاد خواهند داشت.


[IMG]http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/10/6/2838274_702.jpg[/IMG]

[COLOR=#FF0000][B]بخشی از گفتگوLizardMafia [/B][/COLOR][COLOR=#FF0000][B] و کیم داتکام در مورد خواسته های مارمولک هکر[/B][/COLOR]

[LEFT] Hi @LIZARDMafia, I want to play #Destiny on XBOX Live. I’ll give your entire crew Mega lifetime premium vouchers if you let us play. Cool?

— Kim Dotcom (@kimDotcom) 25 Dec 14

Kim Dotcom did not immediately respond to a request for comment. The group claiming to be LizardSquad later said it had accepted Mr. Dotcom’s offer and stopped the attacks.

Thanks @kimDotcom for the vouchers–you’re the reason we stopped the attacks. @megaPrivacy is an awesome service. — Lizard Squad (@LIZARDMafia) December 26, 2014

Soon after, Xbox’s service went back up, and some PlayStation users reported that their service had been restored. However, the PlayStation Network was still down Friday morning, according to Sony’s support webpage.
[/LEFT]

[CENTER][IMG]http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/10/6/2838279_295.jpg[/IMG][/CENTER]
شرکت‌های مایکروسافت و سونی به سرعت برای رفع مشکل پیش آمده اقدام کرده‌اند و تنها پس از چند ساعت موفق شدند تا سرورهای خود را راه‌اندازی کنند ولی این امر ترس از حمله مجدد را در این شرکت‌ها افزایش داده است و هر دو غول صنعت بازی آماده مواجه شدن با حملات بعدی هستند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...