رفتن به مطلب

هشت فناوری برتر 2014؛ از عینک تا کتابخوان الکتریکی که هرگز چشم را خسته نمی کند


ارسال های توصیه شده

[h=1]هشت فناوری برتر 2014؛ از عینک تا کتابخوان الکتریکی که هرگز چشم را خسته نمی کند[/h] [h=3]تهران - ایرنا - عینک گوگل، شلوار شرکت مایکروسافت، ساعت هوشمند اپل، دوربین شرکت لیترو، انکوباتوربادی، دستگاه جدید پخش موسیقی و دستگاه کتابخوان الکترونیکی آمازون به عنوان برترین فناوری های سال از دید یاهو معرفی شدند.[/h]

81439161-6161908.jpg به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از رویترز، در سال 2014 عینک گوگل راه خود را به امارات متحده عربی باز کرد و به عنوان یکی از تجهیزات پلیس دبی مورد استفاده قرار گرفت. پلیس دبی این وسیله را به عنوان بخشی از برنامه خود برای به کارگیری فناوری های پیشرفته به منظور شناسایی تخلفات ترافیکی، مورد استفاده قرار می دهد.

 

قرار است افسران کنترل ترافیک دبی از عینک گوگل به منظور ثبت تخلفات ترافیکی و تخصیص جریمه به رانندگان، استفاده کنند. همچنین از این پس افرادی که عینک گوگل را به کار می گیرند، می توانند با استفاده از آن تمام اطلاعات ترافیکی، نقشه مسیرها و انواع روش های مسافرت در شهر را بر اساس نقشه گوگل مورد دسترسی قرار دهند.

 

شرکت مایکروسافت شلواری را روانه بازار کرد که به یک شارژر بی سیم درونی مجهز است. این شلوار که Sauvage Wireless Charging Trousers نام دارد، به یک شارژر 50 ولتی برق مستقیم مجهز است که می تواند انواع خاصی از باتری های تلفن همراه را به صورت بی سیم شارژ کند. البته در حال حاضر این نوع باتری ها تنها در چند مدل گرانقیمت از گوشی های نوکیا کاربرد دارند.

 

با افشای اطلاعات درباره ساعت هوشمند اپل با عنوان Apple Watch، این محصول جدید به سرفصل خبری نشریات و رسانه ها تبدیل شد؛ اما در واقع نرم افزار اندروئیدی Wear محصول شرکت گوگل که در ساعت G Watch محصول شرکت LG مورد استفاده قرار گرفت، بحث خبری سال بود. ساعت G Watch از طریق فناوری بلوتوث گوشی اندروئیدی کاربر جفت شده و می تواند برنامه ها و پیغام های گوشی را به همراه پیش نمایش متنی از ایمیل های وی را نمایش دهد.

 

دوربین Illum محصول شرکت Lytro اولین دوربین حرفه ای است که بر اساس فناوری میدان نور ساخته شده است. این فناوری از سال ها قبل وجود دارد، اما پیش از این استفاده از آن مستلزم بهره گیری از تجهیزاتی به اندازه یک اتاق بود و البته تصاویری را در اختیار می گذاشت که امکان بزرگنمایی و تغییر زاویه دید آن وجود داشت. این دوربین بسیار پیشرفته، نور را از صفحه کوچکی حاوی تعدادی عدسی عبور داده و به جای ثبت نقاط، پرتوهای نور را ثبت می کند. تصاویر دوربین Lytro فضایی هستند که باید اکتشاف شوند.

 

در حوزه حفظ جان انسان ها، برنده امسال جایزه James Dyson که با عنوان MOM شناخته می شود، یک دستگاه رشددهنده نوزاد زودرس (انکوباتور) است که حدود 380 دلار قیمت دارد. این مبلغ در مقایسه با قیمت نمونه های موجود در بازار بسیار ناچیز است، در حالی که دستگاه جدید می تواند میزان مرگ و میر نوزادان زودرس را در کشورهای در حال توسعه تا 75 درصد کاهش دهد.

 

دستگاه جدید پخش موسیقی با عنوان AK120 محصول شرکت Astell and Kern در سال 2014 میلادی مفهوم کیفیت را متحول کرد. این دستگاه با استفاده از فناوری WiFi امکان دریافت مستقیم فایل های صوتی را از فروشگاه های آنلاین فراهم کرده و این فایل ها را با کیفیت فوق العاده پخش می کند.

 

برخلاف تصور عموم، مهم ترین ویژگی گوشی های iPhone 6 لبه قوس دار یا ساختار فبلت 6 اینچی آن نیست. بلکه ویژگی مهم این گوشی هوشمند مدرن، یک سامانه پرداخت هوشمند است که امکان پرداخت فوری را تنها با فشردن یک انگشت روی نمایشگر، برای کاربران iPhone 6 و Apple Watch فراهم می کند. فبلت های گوشی های هوشمند مدرن هستند که تمام قابلیت های تلفن همراه را در کنار قابلیت های یک تبلت، در اختیار کاربر قرار می دهند.

 

در سال 2014 شرکت آمازون نیز رکوردشکنی کرد و نمونه جدید دستگاه کتابخوان الکترونیکی خود را با عنوان Kindle Voyage به بازار عرضه کرد. این ابزار جدید دربرگیرنده فناوری های پیشرفته ای مانند حسگرهای درونی حساس است که امکان صفحه زدن کتاب را با حرکت انگشت شست فراهم می کنند. در این ابزار فوق العاده، میزان شفافیت صفحه نمایش، رنگ کاغذ و حتی رنگ فونت های کتاب بر اساس مدت مطالعه و زمان انجام آن به گونه ای تغییر می کند که هرگز چشمان کاربر خسته نمی شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...