رفتن به مطلب

۹ دلیل برای دل و دماغ نداشتن


ارسال های توصیه شده

گروه سلامت: دلایل بسیاری برای نداشتن دل و دماغ وجود دارد. روابط متشنج، مشکلات مالی و مسائل سلامتی همگی در حس و حال ما مؤثر هستند.

به گزارش سلامانه، Huffington Post در گزارش اخیر خود به چند دلیل پنهان که حال شما را بد می‌کند پرداخته است. با تغییر این چیزهای کوچک دل و دماغتان را خوب کنید!

 

1. وقتی به اندازه کافی میوه و سبزی نمی‌خورید: مطالعات نشان داده است که خوردن هفت وعده 80 گرمی میوه و سبزی در روز بالاترین سلامت ذهنی را به همراه می‌آورد.

 

2. وقتی در معرض نور خورشید قرار نمی‌گیرید: اگر تمام روز را در فضای سربسته مانده‌اید ترشرویی‌تان بیشتر خواهد شد. به بیرون بروید و کمی قدم بزنید!

 

3. وقتی آب بدنتان را از دست داده‌اید: حتی کمی خشکی بدن می‌تواند کوفتگی، کاهش تمرکز و حس و حال بد را هنگام ورزش کردن یا استراحت کردن به همراه داشته باشد.

 

4. وقتی خیلی زیاد کار می‌کنید: آن‌هایی که زیاد کار می‌کنند هم سلامت جسمی و هم سلامت ذهنی خود را به خطر می‌اندازند. تحقیقات نشان داده است که کار بیش از 50 ساعت در هفته به دلیل صرف نظر کردن از خوردن وعده‌های غذایی هم نشاط فیزیکی و هم سلامت ذهنی را کاهش می‌دهد.

 

5. وقتی که زمان زیادی را در رسانه‌های اجتماعی می‌گذرانید: مطالعات نشان می‌دهد هرچه بیشتر در شبکه‌های اجتماعی وقت بگذرانید حس و حالتان بدتر خواهد شد زیرا استفاده از این سایت‌ها حس اتلاف وقت را به شما می‌دهد و عجیب نیست که اگر کاری را انجام دهید که خیلی معنادار نباشد و پس از آن حس خوبی نداشته باشید.

 

6. وقتی همیشه قوز کرده‌اید: وقتی مادرتان با گفتن اینکه راست بنشین! تنبیهتان می‌کرد در واقع نگران احوال ذهن شما بود. مطالعات نشان می‌دهد که تغییر حالت بدن به طوری که بیشتر راست بنشینید یا بایستید با بهتر شدن حال و انرژی‌تان در ارتباط است.

 

7. وقتی برای لحظه‌ای هم نمی‌خندید: بر اساس تحقیقات خندیدن می‌تواند تأثیر خوبی بر حافظه و میزان کورتیزول هورمون استرس داشته باشد. حتی یک لبخند اجباری می‌تواند اضطراب را کاهش و احساسات مثبت را افزایش دهد.

 

8. وقتی خسته هستید: بدیهی است که بین نداشتن خواب کافی و افزایش اضطراب و کج خلقی رابطه وجود دارد. به گفته محققان کم خوابی خیلی زیاد (یا نداشتن خواب کامل در طول شب) برای یک هفته می‌تواند احساس خستگی ذهنی، عصبانیت و ناراحتی را افزایش دهد.

 

9. وقتی برای مدت کوتاهی به دامن طبیعت نرفته‌اید: غوطه‌ور کردن خودتان در طبیعت واقعاً می‌تواند حس و حالتان را خوب کند. مطالعات نشان داده است افرادی که به مناطق خوش آب‌وهوا مهاجرت می‌کنند حتی تا سال‌ها پس از نقل‌مکان هم حس و حال خوبی دارند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...