رفتن به مطلب

چارچوب جامع بازآفرینی شهری پایدار


ارسال های توصیه شده

ویرایش اول چارچوب جامع بازآفرینی شهری پایدار توسط شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری تو مرداد 1393 تهیه شد که فایل PDF اون رو از لینک داده شده می تونید دانلود کنید.

 

فهرست مطالب:

مقدمه

روش و فرايند تدوين چارچوب

اسناد پشتيبان

تعريف مفاهيم

چارچوب بازآفريني شهري پايدار

  • نمودار چارچوب بازآفريني شهري پايدار
  • بيانيه ارزش ها
  • بيانيه چشم انداز
  • اهداف چارچوب جامع بازآفريني شهري پايدار
  • راهبردهاي چارچوب جامع بازآفريني شهري پايدار
  • تاكتيك هاي چارچوب جامع بازآفريني شهري پايدار
  • برنامه هاي چارچوب جامع بازآفريني شهري پايدار

خروجي هاي چارچوب در حوزه برنام هريزي

  • ماتريس همكاري ميان بخشي
  • ماتريس زما نبندي برنام هها و اولوي تبندي اقدام
  • گونه شناسي و رويكردهاي برنامه
  • ماتريس وظايف ستادي

پيوست ها

  • پيوست 1: مفاهيم تخصصي
  • پيوست 2: منابع

 

مقدمه، معرفی چارچوب جامع بازآفرینی شهری پایدار

مروري بر عملكرد پيشين شركت عمران و بهسازي شهري ايران و نيز مجموعه اقدامات پيش بيني شده و در پيش روي، نبود چارچوب نظري و نظام مند در فرايند بازآفريني شهري در ايران را نمايان ساخت. نبود چنين چارچوبي همواره كج روي ها و موازي كاري هاي بيشمار، عدم انطباق برخي اقدامات با اهداف اصلي بازآفريني شهري و درنهايت خلاء ها و آسيب هاي جبران ناپذيري را سبب گرديده است.

چارچوب جامع بازآفريني پايدار شهري بمنظور گردهم آوردن كليه اقدامات شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران حول يك محوريت واحد نظري تنظيم شده است . هدف از تنظيم اين چارچوب ، عملياتي كردن سندملي عمران و بهسازي شهري در يك فرايند علمي است كه بهبود عملكرد، ارتقاي بهره وري و تاثير گذاري و مبارزه با تفكر درونگراي افراطي را سبب خواهد شد. اين چارچوب نظري بر اساس ترسيم جايگاه موجود و مقصد مطلوب سعي در ترسيم راه هاي دستيابي به چشم انداز مطلوب در اسناد بالادست شركت مادر را دارد.

اين سند ضمن تعريف بيانيه چش مانداز و بيانيه ارزش ها، به معرفي اهداف كلان، راهبردها، تاكتيك ها و برنامه ها پرداخته است. اهداف كلان، راهبردها و تاكتيك ها بعنوان اصولي كلي و يكسان در كليه نهادها و دستگا ه هاي مسئول و متولي در امر بازآفريني شهري و در قالب اصول فرابخشي معرفي شده اند. اين اصول مي توانند در تمامي اين ارگان ها در دستور كار قرار گرفته و بر اساس ماموريت سازماني ويژه اشان در فرايند بازآفريني شهري پايدار، برنامه اجرايي [برنامه ها و اقدامات] ويژه خود را تعريف كنند. در اين ميان همچنين نقش شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران به عنوان متولي امر بازآفريني شهري در بافت هاي هدف، عامل پيوند دهنده و هدايت كننده اين شبكه همياري در تحقق بازآفريني شهري پايدار است.

چارچوب تدوين شده بيش از همه در تدوين و هدايت برنامه اجرائي شركت مادر چه در زمينه اقدامات نرم افزاري و چه سخت افزاري مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت. همچنين اين چارچوب نظري با ارائه شاخص هاي كيفي امكان ارزيابي اصولي و منطقي و فارغ از پيش فرض هاي تجربي را فراهم خواهد ساخت.

در اين نوشتار نخست "روش و فرايند تدوين چارچوب مذكور"،" اسناد پشتيبان و بكاررفته در تدوين چارچوب " و "تعريف مفاهيم پايه" ارائه گرديده است. سپس يافته ها به صورت كلي در قالب يك نمودار تصويري و نيز به صورت تفصيلي شرح داده شده اند. در نهايت براي مشخص شدن نحوه بهره برداري از اين چارچوب نمونه هايي از ماتريس ها و جداول قابل پيش بيني به عنوان خروجي ها در حوز ه برنامه ريزي نمايش داده شد ه اند.

 

دانلود چارچوب جامع بازآفرینی شهری پایدار

لینک به دیدگاه

این هم سند ملی راهبردی باز‌آفرینی شهری پایدار هستش که شامل سند ملی راهبردی احیا، بهسازی و نوسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری رو شامل میشه که تعاریف، طرح مسئله، چشم انداز، اهداف کلان، اصول هادی (راهنما)، راهبردها و سیاست ها میشه و از لینک زیر فایل PDF اون رو می تونید دانلود کنید

 

دانلود سند

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...
  • 9 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...