رفتن به مطلب

صخره ای مرتفع بر روی ستاره دنباله دار کشف شد


ارسال های توصیه شده

[h=1]صخره ای مرتفع بر روی ستاره دنباله دار کشف شد[/h] [h=3]تهران- ایرنا- کاوشگر روزتا به تازگی تصاویری به زمین ارسال کرده که نشان دهنده وجود صخره مرتفعی بر روی ستاره دنباله دار است.[/h]

81433383-6152465.jpg به گزارش گروه علمی ایرنا از ساینس، روزتا، کاوشگر فضایی روباتیک ساخت سازمان فضایی اروپا است که برای مطالعه ستاره دنباله دار 67P ساخته و به فضا پرتاب شده است.

 

کاوشگر روزتا پس از سفری 10 ساله و طی مسافتی بیش از نیم میلیارد کیلومتر توانست در فرودی موفقیت آمیز بر ستاره دنباله دار بنشیند.

 

پس از این فرود Philae از روزتا جدا شد تا بتواند ماموریت فضایی خود را آغاز و راهگشای کارشناسان آژانس فضایی اروپا باشد. مهمترین ماموریت Philae، جستجوی حیات بود.

 

برخی کارشناسان فضایی معتقدند که حیات اولیه به وسیله ستاره های دنباله دار به زمین منتقل شده است. به همین دلیل و با توجه به این فرضیه به دنبال مولکول های آلی پیچیده ای در سطح ستاره دنباله دار بودند بنابراین Philae باید نشانه هایی از این مولکول های آلی را به سطح زمین منتقل می کرد.

 

اکنون آژانس فضایی اروپا تصاویری از ستاره دنباله دار 67P/Churyumov-Gerasimenko منتشر کرده است که می تواند حاکی از وجود صخره در این ستاره باشد. این تصویر از فاصله 20 کیلومتری گرفته شده و بزرگ نمایی تصویر ارسالی حاکی از وجود صخره در ستاره دنباله دار دارد.

 

این تصاویر جدید با ابزاری به نام Osiris به ثبت رسیده است. این تصاویر در حالی به زمین ارسال می شود که در ماه گذشته نیز اولین تصویر رنگی از سطح ستاره دنباله دار به زمین ارسال شده بود.

 

این تصاویر نیز با کمک Osiris گرفته شده است. کارشناسان امیدوارند با بررسی چنین تصاویری بتوانند معماهای ستاره دنباله دار را حل کنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...