رفتن به مطلب

۱۰ رویداد مهم ۲۰۱۴ در دنیای فناوری


ارسال های توصیه شده

تکنولوژی‌های برتر در سالی که گذشت؛

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

هر سالی که می‌گذرد دنیای فناوری اطلاعات مدرن و مدرن‌تر می‌شود و دستگاه‌های ارتباطی مجهزتر می‌شود. سال پیش نيز اين گونه بود، حال آلبوم خاطرات تکنولوژی‌های برتر سال میلادی که گذشت را برایتان ورق می‌زنیم.

به گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
؛ سال ۲۰۱۴ با همه خوبی و بدی‌هایش در حال اتمام است و افراد زیادی در حال برنامه ریزی برای داشتن سالی بهتر هستند. اما در این بخش می‌خواهیم مروری بر مهم‌ترین اخبار و رویدادهای سال ۲۰۱۴ داشته و در نهایت یک نظرسنجی مهم را با شما به اشتراک بگذاریم.

 

 

 

2821384_849.jpg

 

متریال دیزاین و اندروید ۵

 

2821417_945.jpg

 

شاید مهم‌ترین خبری که در سال ۲۰۱۴ به گوش ما رسید، همین متریال دیزاین گوگل بود؛ اگر کاربر اندرویدی باشید و یا حداقل از طرفداران آن، امکان ندارد به هرجا نگاه کنید و ردپایی از این زبان طراحی جدید نبینید. گوگل طراحی متریال خود را در ماه ژوئن ۲۰۱۴ معرفی کرد و از همان زمان تاکنون این لباس را بر تن اپلیکیشن‌های خود پوشانده است.

 

به هرحال این بزرگ‌ترین تغییر پس از نسخه ساندویچ بستنی در اندروید بود؛ متریال دیزان رنگارنگ، دوست داشتنی و پر از انیمیشن‌های مختلف است. گوگل در مورد طراحی متریال خود می‌گوید: گویی از کاغذ دیجیتالی ساخته شده است. در اندروبد ۵ هرچیزی که در صفحه نمایان می‌شود، ردپایی دارد که کاربر را از دلیل و مکان ظاهر شدنش آگاه می‌کند. واقعا در این زمینه باید به شرکت گوگل با دستاورد موفقیت آمیزش تبریک گفت.

 

 

فبلت اپلی

 

2821418_395.jpg

 

هیچکس تلفن های بزرگ را نمی‌خرد! این سخن استیو جابز سال‌ها شرکت اپل را به ساخت تلفن‌های کوچک‌تر از ۴ اینچ قانع کرده بود. اما سال ۲۰۱۴ با اپل چه کرد؟ قبل از معرفی نسل ششم تلفن‌های اپل، شایعات پیرامون اندازه بزرگ‌تر در آن‌ها زیاد شده بود که در نهایت دو نسخه از این محصول معرفی گشت.

 

آیفون ۶ و برادر بزرگش ۶ پلاس، حتی آیفون ۶ با اندازه ۴.۷ اینچی را نیز نمی‌توان یک تلفن کوچک دانست، چه برسد به ۶ پلاس که به عنوان اولین فبلت شرکت اپل شناخته می‌شود. اما در میان این رویداد بزرگ، شایعات مربوط به خم شدن ۶ پلاس نیز تا چندین هفته گل سر سبد وب سایت‌های خبری بود.

 

 

وان پلاس

 

2821419_302.jpg

 

اما یکی از بحث برانگیز ترین رویدادهای ۲۰۱۴، تلفن وان پلاس بود! شرکت سازنده این محصول قبل از رونمایی آن کمپین NeverSettle# را به راه انداخت و برای این رویداد دست دست می‌کرد. اما بالاخره وان پلاس در آوریل سال جاری معرفی شد؛ امکانات بسیار خوب و قانع کننده و حتی قیمتی بهتر از رقیبان خود! اما...

 

در ابتدا امکان خرید این تلفن‌هوشمند به صورت آنلاین وجود نداشت و خریداران نیاز به دعوت شدن داشتند؛ همان موقع کمپین دیگری (SmashThePast#) به راه افتاد که طی آن کاربران برای دریافت دعوت نامه، مجبور به شکستن تلفن قبلی خود بودند! بالاخره در ماه آگوست این جنجال‌ها به پایان رسید و وان پلاس دروازه‌های فروش خود را باز کرد.

 

اندروید پوشیدنی

 

2821459_468.jpg

 

در سال ۲۰۱۴ با نسخه جدید از اندروید مخصوص دیوایس‌های پوشیدنی و ساعات هوشمند روبه‌رو شدیم. اولین دستگاه‌هایی که طعم اندرویدور را چشیدند بسیار خسته کننده بودند؛ اما با آمدن موتو ۳۶۰ ورق برگشت و رشد محصولات در این زمینه سرعت بیشتری یافت. این بخش هنوز به اوج کار خود نرسیده است و باید منتظر آینده بهتر برای آن باشیم.

 

 

شکست آمازون در فایرفون

 

2821420_804.jpg

 

در سال‌های گذشته، شایعات پیرامون شرکت آمازون و ساخت یک تلفن‌هوشمند قدرتمند زیاد بود. تا اینکه در سال ۲۰۱۴ این کمپانی هرآنچه تجربه از سری Kindle Fire داشت، به کار گرفت و فایرفون را تولید کرد. این محصول امکانات میان رده را به همراه برخی ویژگی‌های عجیب ارائه می‌داد اما در نهایت فروش خوبی در بازارها نداشت. چرا؟

 

دلایل مختلفی برای عدم استقبال خریداران از فایرفون وجود دارد؛ این تلفن میان رده با قیمت معادل ۶۵۰ دلار (۲۰۰ دلار برای نسخه قراردادی) به فروش می‌رسید. همچنین امکانات این محصول با تلفن‌های سال قبل برابری می‌کرد. هیچ خدمات گوگلی در این محصول وجود ندارد و در یک کلام خرید آن به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شد.

 

 

موتورولا

 

2821421_787.jpg

 

موتورولا برخلاف آمازون سال خوبی داشت. بعد از معرفی نسخه‌های اولیه موتو ایکس و موتو جی، این شرکت با مدل‌های جدیدی در سال ۲۰۱۴ وارد بازار رقابت شد؛ موتو ایکس و موتو جی جدید، موتو ۳۶۰، دروید توربو و در نهایت نکسوس ۶.

 

 

اندروید همه جا هست

 

2821422_778.jpg

 

قبل‌تر از متریال دیزاین و اندرویدور حرف زدیم، اما این دو تنها بخشی از یک نقشه بزرگ‌تر در سال ۲۰۱۴ هستند؛ اندروید همه جا هست. می‌توانید به بحث در مورد اینکه اندروید خیلی وقت است که همه جا هست بپردازید، اما گوگل با طرح نقشه‌هایی قصد داشت این سیستم عامل را به معنی واقعی همگانی کند. ایده از قبل مشخص بود: نسخه‌ای از اندروید که بتوان در هرجا از آن استفاده کرد؛ منظور از هرجا تلویزیون، ماشین، ساعت و... بود.

 

 

نکسوس ۶ فبلت شد!

 

2821423_457.jpg

 

فبلت‌ها با دنیای اندروید ناآشنا نیستند و سامسونگ اولین بار یک فبلت اندرویدی را در سال ۲۰۱۱ معرفی کرد. اما امسال شرکت موتورولا خانواده نکسوس را نیز صاحب یک فبلت قدرتمند کرد؛ نکسوس ۶ با اندازه صفحه حدودا ۶ اینچی خود توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کرد. در نقدهای مرتبط با این محصول، کاربران از سخت افزار، سیستم عامل، کیفیت ساخت و عمر باتری آن رضایت کامل داشتند. تنها مشکلی که برخی کاربران با این محصول دارند، اندازه بسیار بزرگ آن است که این شکایات پیرامون همه فبلت‌ها، از جمله آیفون ۶ پلاس، مطرح بوده است.

 

 

پرداخت اپل

 

2821424_731.jpg

 

این رویداد تنها مختص اپلی‌هاست و شرکت اپل آن را برای محصولات خود انحصاری کرده است. مدت‌هاست که کمپانی آمریکایی در حال تبلیغ Apple Pay خود است و این تلاش‌ها هنوز ادامه دارد.

 

 

نوکیا بالاخره طعم اندروید را چشید

 

2821445_260.jpg

 

هر بار که لومیای جدیدی معرفی می‌شود، جمله‌ای را زیاد می‌شنویم: من اندروید را بر روی این تلفن دوست داشتنی می‌خواهم! در سال ۲۰۱۴ شرکت نوکیا با معرفی تلفن‌های سری ایکس خود به این خواسته‌ها جامع عمل پوشاند. البته سه تلفن نوکیا اندرویدی نوکیا با امکانات بسیار ضعیفی معرفی شدند و کاربران را از خود دلسرد کردند. همچنین اندروید این محصولات شباهت زیادی به ویندوزفون داشت و هیچ اپلیکیشن گوگلی در آن دیده نمیشد! نوکیا با خود چه فکری کرده بود، نمی دانیم!

 

• نظر شما

خوب با این تفاسیر، به نظر شما مهم‌ترین رویداد یا خبر در سال ۲۰۱۴ کدام یک بوده است؟ در بخش نظرات ما را از دیدگاه خود با خبر کنید.

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...