رفتن به مطلب

اندازه گیری پارازیت ها براساس استاندارد جدید/ آخرین وضعیت امواج موبایل


ارسال های توصیه شده

715301.jpg?ts=1417936349695

 

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تشریح آخرین وضعیت امواج موبایلی و پارازیت پرداخت و از اندازه گیری این امواج براساس استانداردهای جدید خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر عمیدیان امروز در نشست خبری با اشاره به برنامه های دولت برای اندازه گیری سطح تشعشع آنتن ها مخابراتی و امواج غیر مخابراتی، گفت: براساس مصوبات دولت کمیته ای با هدف اندازه گیری سطح سیگنال های تجهیزات مخابراتی و غیر مخابراتی با حضور نمایندگان سازمان انرژی اتمی وزارت دفاع محیط زیست وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات تشکیل شده است تا علاوه بر اندازه گیری تشعشع آنتن های موبایل، تحقیقاتی را در زمینه سایر تشعشعات موجود در کشور داشته باشد.

 

 

آنتن موبایل خطری برای مردم ندارند

 

 

وی با تاکید بر اینکه براساس تحقیقات انجام شده مشخص شده در آنتن های موبایل (BTS) استانداردهای لازم رعایت می شود و خطری برای زندگی مردم ندارد.

 

 

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وظایف این وزارتخانه و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات درخصوص اندازه گیری سطح سیگنال ها گفت: برای سایر سیگنال های غیر مخابراتی گزارشی تهیه شده و به کمیته مستقر در ریاست جمهوری برای تایید ارسال شده است که تصمیم نهایی از سوی ریاست جمهوری اعلام خواهد شد.

 

 

اندازه گیری پارازیت ها بر اساس استاندارد جدید

 

 

وی با بیان اینکه اندازه گیری پارازیت ها براساس استانداردهای جدید نیز در دستور کار رگولاتوری قرار گرفته است گفت: در کمیته پارازیت ها هر یک از اعضا مسئولیتی دارند و مسئولیت اندازه گیری پارازیت ها در سطح شهر و سایر نقاط کشور بر عهده رگولاتوری است اما در خصوص اینکه سطح سیگنال در حد استاندارد است یا خیر یا حریم حفاظت انسان را دارد یا خیر مربوط به وزارت ارتباطات نمی شود و جمع بندی نهایی این موضوع باید از سوی ریاست جمهوری اعلام شود.

 

 

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید بر اینکه معیار اندازه گیری پارازیت ها براساس توان، جهت، زاویه تابش و مدت زمان در یک سطح ثابت مورد بررسی قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: پس از این بررسی اندازه گیری های مد نظر به کمیته تشعشع ارسال شده و شبیه سازی در این زمینه صورت می گیرد و جمع بندی نهایی باید از این طریق اعلام شود.

 

 

عمیدیان با تاکید بر اینکه سطح سیگنال در زمان های مختلف متفاوت است گفت: ما فقط اندازه گیری های مدنظر را انجام می دهیم و قضاوت در مورد پارازیت ها با ما نیست.

 

 

پارازیت های موبایل در دکل هواشناسی تداخل ایجاد نمی کند

 

 

وی در مورد تداخل پارازیت ها در دکل های هواشناسی نیز گفت: دکل سازمان هواشناسی در باند فرکانسی 5.7 گیگاهرتز وجود دارد که مربوط به باند فرکانسی وای فای است و هیچ ارتباطی با پارازیت ندارد بر این اساس هیچ گونه تداخلی نمی توان در مورد دکل هواشناسی با پارازیت های موبایل قائل شد و در تمام دنیا نیز این استاندارد وجود دارد.

 

 

عمیدیان گفت: در کمیته تشعشع در ریاست جمهوری که اقای وزیر ارتباطات نیز به عنوان عضو وجود دارند در مجموع گفته اند سطح تشعشعات نسبت به گذشته پایین تر آمده است.

 

 

در همین حال لطف الله سبوحی قائم مقام سازمان تنظیم مقررات نیز در توضیح بیشتر درخصوص پارازیت های موجود گفت: تشعشع امواج رادیویی در نقاط مختلف به صورت رندم اندازه گیری شده و این پارازیت ها علاوه بر موبایل در بسیاری از وسایل الکترونیکی وجود دارد که در ساعت های مختلف نقاط انتخاب شده را بررسی کرده و سطح آن را در گزارش گیری اعلام می کنیم.

 

 

وی افزود: در کمیته تشعشعات ریاست جمهوری هر فرد براساس تعهدات خود نظر کارشناسی را اعلام می کند و اینکه این امواج تاثیر سو بر انسان دارد یا خیر و مجاز است یا نه مسئولیت وزارت ارتباطات نیست.

 

مهر نیوز

 

-----------------------------------------------------------------------

 

:banel_smiley_4::banel_smiley_4::banel_smiley_4:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...