رفتن به مطلب

طرح حذف دفترچه بیمه درمانی در چهار استان بزودی آغاز می شود


ارسال های توصیه شده

[h=1]طرح حذف دفترچه بیمه درمانی در چهار استان بزودی آغاز می شود[/h] [h=3]تهران - ایرنا - مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران از اجرای طرح قریب الوقوع حذف دفترچه بیمه به صورت آزمایشی در چهار استان کشور خبر داد.[/h]

81415867-6125028.jpg به گزارش ایرنا از بیمه سلامت، «سیدمهدی میرشاه ولد» افزود: یکی از برنامه های این سازمان، حذف تدریجی دفترچه بیمه از گردونه ارائه خدمت به بیمه شدگان است تا از این طریق به سمت الکترونیکی شدن دریافت خدمات پیش رویم.

 

وی تصریح کرد: این طرح در گام اول و به صورت آزمایشی در چهار استان اصفهان، تهران، فارس ، مازندران و در هر استان در یک بیمارستان این طرح آغاز می شود.

 

میرشاه ولد افزود: هر فرد بیمه شده برای دریافت خدمات بستری در بیمارستان فقط با کد و کارت ملی پذیرش می شود که امیدواریم بتوان در آینده ای نزدیک، طرح را در سراسر کشور اجرایی کرد.

 

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران ضمن اشاره به اجرای طرح همگانی بیمه سلامت گفت: این طرح با این هدف که هیچ یک از آحاد جامعه فاقد پوشش بیمه ای نباشند، از اول اردیبهشت ماه سال جاری شروع شد.

 

وی تصریح کرد: پیش بینی ما در این راستا که بیمه بین 6 تا 8 میلیون نفر بود، محقق شد و توانستیم به جمعیت هدفمان برسیم، امروز از نگاه ما تمام کسانی که فاقد پوشش بیمه ای کشور بودند، تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

 

میر شاه ولد افزود: براساس بررسی های انجام شده و آمار و اطلاعات دریافتی، بیش از 90 درصد این افراد حاشیه نشین شهرها بودند که از تمکن مالی مناسبی نیز برخوردار نبودند، این موضوع نشان می دهد، این افراد کسانی بودند که نیاز به پیگیری درمان داشتند اما به دلیل عدم برخورداری از پوشش بیمه ای و نداشتن تمکن مالی برای درمان مراجعه نمی کردند.

 

میرشاه ولد با بیان اینکه یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید، به ثمر رساندن پوشش بیمه ای برای افراد فاقد بیمه درمان در کشور است، اظهار داشت: با توجه به تلاش های صورت گرفته در سازمان بیمه سلامت ایران، تاکنون بیش از هشت میلیون و 200 هزار نفر در سامانه بیمه سلامت ایران (سامانه امید) ثبت نام کرده اند.

 

وی ادامه داد: بیش از 7 میلیون نفر از این افراد که حائز شرایط بودند، دفترچه های درمانی خود را دریافت کردند به طوری که سرویس دهی و خدمات دهی در قالب بیمه برای آنها فراهم شده است.

 

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: تنها مرجع رسمی بیمه سلامت همگانی در کشور، سازمان بیمه سلامت ایران است و متقاضیان صرفا از طریق مراجعه به سامانه امید به نشانی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و یا مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با سازمان می توانند نسبت به ثبت نام بیمه سلامت همگانی اقدام کنند.

 

به گفته وی، در شرایط فعلی حق بیمه هر فرد متقاضی حائز شرایط، توسط دولت تقبل شده به نحوی که بیمه شدگان به صورت صد درصد رایگان دفاتر درمانی خود را دریافت می کنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...