رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

ريسك _ ريسكهاي فيزيكي_ ريسكهاي اخلاقي _ فرآيند مديريت ريسك _ فنون شناسائي ريسك

كسب و كار و بقاء در قرن حاضر بيش از هر زمان ديگري توام با مخاطرات عديده و پيچيده ا ي مي باشد كه سطح پيچيدگي مخاطرات از يك طرف و حجم تراكم انبوه سرمايه متبلور ، بيش از هر زمان ديگري ضرورت اداره مخاطرات و اجراي فرآيند مديريت ريسك جهت روياروئي و مقابله با خطرات با تدوين برنامه هاي مدون و هوشيارانه و موشكافانه (ازپيش تعيين شد ه) كه در شناسائي، ارزيابي و آناليز و كنترل كليه ريسكها (ناامني ها و نااطميناني ها و ناملايما ت) به سمت هدف مقصود كه همانا تضمين كننده حيات و بقاء سازمان را فراهم آورد از اهم ضروريات مي باشد.

 

پتانسيل حجم خسارات و تلفات در عصر فراصنعتي كنوني در نتيجه حوادث طبيعي و غيرطبيعي به گونه اي است كه در دنياي امروزي شاهد و نظاره گر بودن اينگونه حوادث و چاره جویی و انفعالي عمل كردن نسبت به وقوع حوادث و كنترل و كاهش تبعات و اثرات آن بعد از وقوع مي تواند سازمان را از ادامه مسير بازداشته و براي هميشه فنا و نابودي را براي سيستم به همراه آورد و موجب هرز و هدر رفتن منابع مالي گرد د. بنابراين شالوده سازي شعور علمي در برخورد با ريسكها كه متضمن برخورداري هوشمندانه، هوشيار، فوق فعال در اجراي استانداردها ، مقررات و كنوانسيونهاي بين المللي ايمني با لاخص ايمني حريق (بعنوان يكي از مخاطرات تكنولوژيكي) كه حافظ منافع و منابع ملي در بنادر كشور در مبادي و بنادر ورودي و خروجي كالاها، اسكله ها و بندرگاهها كه روزانه صدها تن انواع مواد، كالا و مصنوعات نگهداري و جابجا مي گردد.

 

از هدفهاي غائياين مقاله مي باشد كه با بهره مندي از روشها و فنون شناسائي ريسك و اجراي تدابير و اقدامات پيشگيرانه لازم جهت حذف و يا كاهش حوادث حريق موجبات افزايش ضريب ايمني را فراهم آورد.

 

 

منبع: abasian.blogfa.com

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...