رفتن به مطلب

کیش فردا میزبان چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری است


ارسال های توصیه شده

[h=1]کیش فردا میزبان چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری است[/h] [h=3]کیش - ایرنا - دبیراجرایی چهارمین کنفرانس بین المللی و هشتمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری از برگزاری این رویداد از فردا دوشنبه به مدت دو روز در کیش خبر داد و افزود : تبیین نقش بنگاه های بزرگ اقتصادی و شبکه ای در تجاری سازی دانش و فناوری از جمله اهداف این کنفرانس است .[/h]

81407678-6111155.jpg جلال پناهی روز یکشنبه در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار ایرنا در مورد جزییات برگزاری چهارمین همایش بین المللی و هشتمین همایش ملی مدیریت فناوری گفت : این رویداد فردا دوشنبه با حضور وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری به صورت رسمی در سالن همایش های بین المللی کیش آغاز بکار می کند.

 

وی تبیین نقش بنگاه های بزرگ اقتصادی و شبکه ها در تجاری سازی دانش و فناوری ، بررسی ضرورت ها و الزامات مدیریت فناوری در بنگاه های اقتصادی و شبکه ها ، بستر سازی برای تجاری سازی دانش فناوری ، ارتقا دانش فناوری در میان مدیران وکارشناسان بنگاه های اقتصادی ، مستند سازی تجربیات ملی و بین المللی بنگاه های اقتصادی در مدیریت فناوری دانش از اهداف این همایش برشمرد.

 

پناهی به محورهای موضوعی این کنفرانس اشاره کرد وگفت : نقش شبکه بنگاه های کوچک، متوسط، بزرگ و دانش بنیان درتجاری سازی دانش و فناوری، مدیریت نوآوری در شبکه بنگاه های کوچک، متوسط، بزرگ و دانش بنیان ،نقش یکپارچه کننده های دانش وفناوری درشبکه بنگاه های کوچک، متوسط، بزرگ و دانش بنیان ، دیپلماسی فناوری در خدمت توسعه و انتقال دانش و فناوری، بسترهای ملی لازم برای تجاری سازی دانش و فناوری (در کشورهای در حال توسعه) و دیگرحوزه های مرتبط بامدیریت فناوری از محورهای این کنفرانیس به شمار می روند.

 

وی با اعلام اینکه این کنفرانس توسط انجمن فناوری برگزار می شود اضافه کرد : تجربه موفق دوره های گذشته، مسوولان را بر آن داشت تا در این دوره نیز پنل های تخصصی برگزار کنند ، برای این دوره هشت پنل در نظر گرفته شده که دو پنل در تهران و شش پنل هم روزهای دوشنبه و سه شنبه در کیش برگزار می شود.

 

راهبرد ساختاری مناسب برای توسعه فناوری در بخش دولتی،توسعه صنعت ساخت قطعات و تجهیزات کشور، نقش نهادهای متولی در توسعه فناوری های نفت،گاز و پتروشیمی ،جاری سازی فناوری های برتر در سازمان های با محصولات پیچیده ،پژوهش در مدیریت مگا پروژه های کشور،توسعه و تجاری سازی فناوری در صنعت دارو،سیاست­گذاری علم و فناوری در ایران –تجربه های گذشته و راه­های پیش رو ارزیابی نقادانه فرآیند تکامل و اثرگذاری جامعه مدیریت فناوری از جمله عناوین پنل های تخصصی هستند.

 

دبیر اجرایی کنفرانس در مورد تعداد مقالات ارائه شده نیز اظهار داشت : 324 مقاله دریافت شده که از این تعداد و با توجه به موضوعات و محورهای همایش 95 مورد پذیرش شده و قرار است 20 مقاله به صورت شفاهی و 75 مقاله در قالب پوستر ارائه شوند .

 

وی با اعلام اینکه 20 مقاله مربوط به کشورهای خارجی است گفت : از این تعداد چهار مقاله پذیرش شده که دو مقاله در صورت صادر شدن روادید برای ارسال کنندگان به صورت شفاهی در برنامه ارائه خواهد شد .

 

پناهی با توضیح اینکه 10 سازمان بین المللی علاوه بر سازمان های داخلی از این کنفرانس حمایت کرده اند گفت : معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری ، دانشگاه های تهران ، صنعتی شریف و علامه طباطبایی ، پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری ، سازمان صنایع هوا و فضا ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور ، پژوهشگاه صنعت نفت ، سازمان صنایع هوا و فضا ، سازمان انرژی اتمی از جمله حامیان داخلی این کنفرانس هستند .

 

وی به حضور چهار استاد برجسته بین المللی در این کنفرانس اشاره کرد و گفت : پرفسور کریستینا چامیناد از سوئد، پرفسور بارت نوتبوم از هلند، پرفسور جف باتلر از انگلستان و پرفسور مارکوس بایگان از سوییس در این کنفرانس حضور خواهند داشت که با توجه به محورهای همایش به بحث نو آوری و تجاری سازی دانش و فناوری با تاکید بر نقش شبکه بنگاه های کوچک، متوسط، بزرگ و دانش بنیان می پردازند.

 

دبیر اجرایی این کنفرانس در مورد برنامه های جنبی اظهار داشت : غرفه های نمایشگاهی نداریم و تنها رصد خانه علمی و فناوری از اصفهان غرفه ای در محل برگزاری کنفرانس خواهد داشت ، پوسترهای مقالات نیز در محل کنفرانس به نمایش در خواهد آمد .

 

وی از حضور وزیر علوم ، تحقیقات فناوری ، معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری و جمعی از معاونان و مدیران سازمان های ذیربط درمراسم افتتاحیه خبر داد و افزود: مراسم به صورت رسمی فردا ساعت هشت و سی دقیقه صبح در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می شود و بعد از ظهر با برپایی پنل های تخصصی ادامه خواهد یافت.

 

این مسوول اجرایی در مورد سخنرانان کلیدی این کنفرانس گفت : محمد فرهادی وزیر علوم ، سپهر قاضی نوری از معاونت علمی ریاست جمهوری ، محمد رضا مقدم معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت و چهار سخنران خارجی در مراسم افتتاحیه سخنرانی خواهند کرد.

 

پناهی از حضور نمایندگان حدود 30 کشوردر این کنفرانس اشاره کرد و افزود : این افراد از کشورهای گامبیا ، عراق ، هند ،اندونزی ، کنیا ، مالزی ،میانمار ، پاکستان ، تاجیکستان ، آذربایجان ، فلسطین ، سریلانکا ، تانزانیا ، زامبیا ، زیمباوه ، هلند ، سوییس ، ترکیه ،انگلیس ، بنگلادش ، آفریقای جنوبی ، سوئد برای شرکت در این کنفرانس دعوت شده اند .

 

پناهی همچنین از برگزاری کارگاه چهار روزه مشترک با کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با عنوان ' سیاستگذاری علم وفناوری ' با حضور نمایندگان این کشورها دو روز قبل از برگزاری این کنفرانس خبر داد و گفت : مهیمانان این کارگاه در کنفرانس هم حضور خواهند داشت .

 

منوچهر منطقی رییس انجمن مدیریت فناوری ایران ، ریاست این کنفرانس را بر عهده دارد .

 

چهارمین کنفرانس بین المللی و هشتمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری، روزهای 10 و 11 آذرماه با شعار 'نوآوری و تجاری سازی دانش و فناوری با تاکید بر نقش شبکه بنگاه های کوچک، متوسط، بزرگ و دانش بنیان' برگزار خواهد شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...