رفتن به مطلب

ثبت‌نام برای نیروگاه شخصی تا پایان هفته


ارسال های توصیه شده

[h=1] ثبت‌نام برای نیروگاه شخصی تا پایان هفته

 

[/h]

» سرویس: اقتصادي - انرژي

کد خبر: 93090905047

یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۵

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

مجری طرح‌های عوارض برق شرکت توانیر با اشاره به نصب 7.5 مگاوات نیروگاه خورشیدی در فاز اول طرح نصب نیروگاه‌های خورشیدی در پشت‌بام منازل، اظهار کرد: در راستای اجرای فاز دوم نصب نیروگاه‌های خورشیدی، مشترکین خانگی تا پایان این هفته مهلت دارند با مراجعه به سایت‌های شرکت‌های توزیع استان خود ثبت نام کنند.

مسعود خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تبصره 11 قانون بودجه، گفت: می‌توانیم در هزینه‌های نصب سیستم فتوولتاییک با مشترک سهیم شده و 50 درصد مبلغ را بابت تسهیلات بلاعوض تقبل کنیم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته و در فاز اول از محل منابع عوارض برق، سیستم های فتوولتاییک در مدارس، مساجد، ادارات و ساختمان ها و مراکز خواهان نصب شد و با توجه به تقاضای مشترکین خانگی برای نصب پنل‌های خورشیدی فاز دوم را اجرا می کنیم که در آن مشترکین خانگی می توانند برای دریافت تسهیلات به میزان 50 درصد و حداکثر حدود 4.5 میلیون تومان ثبت نام کنند.

مجری طرح‌های عوارض برق شرکت توانیر با اشاره به این‌که به ازای هر کنتور می توان برای یک کیلووات پنل خورشیدی تسهیلات ارائه داد گفت:‌ براساس هدفگذاری صورت گرفته باید 12 مگاوات (12 هزار کیلووات) پنل خورشیدی نصب شود که دراین زمینه مشترکین خانگی در اولویت قرار دارند.

خانی در مورد شرایط نصب پنل‌های خورشیدی و مساعد بودن هوای کشور گفت: متوسط روزهای آفتابی کشورمان مناسب است و تقریبا محلی وجود ندارد که به خاطر شرایط محیطی نتوان در آنجا از نیروگاه خورشیدی استفاده کرد. البته بالطبع در برخی نقاط راندمان بالاتر خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که در فاز اول در 1400 نقطه در کشور 7.5 مگاوات نیروگاه خورشیدی نصب شد گفت: متوسط این نیروگاه‌ها پنج کیلوواتی هستند.

مجری طرح‌های عوارض برق شرکت توانیر در مورد نحوه انتخاب پیمانکار نیز گفت: پیمانکاران در صورت مناقصه در هر استان جداگانه انتخاب می شوند. سال گذشته 20 پیمانکار فعال بودند و انتظار می رود امسال تعداد آن ها بیشتر شود.

خانی در پاسخ به این پرسش که چرا برای یک کیلووات به ازای هر کنتور به مشترکین خانگی تسهیلات داده می‌شود گفت: یک کیلووات ظرفیت مناسبی برای مصرف خانگی است؛ همچنین با توجه به فضای مورد نیاز برای نصب سامانه‌ها این ظرفیت در نظر گرفته شده و از سوی دیگر می خواهیم که افراد بیشتری از این طرح بهره مند شوند.

وی ادامه داد: در صورت افزایش ظرفیت، تعداد کسانی که از این تسهیلات بهره مند می‌شوند کاهش پیدا می کرد چرا که منابع مالی ما محدود است.

مجری طرح‌های عوارض برق شرکت توانیر در مورد تصمیم گیری برای درخواست‌های بیش از یک کیلووات نیز گفت: کسانی که خواهان نصب پنل خورشیدی با ظرفیت بیش از یک کیلووات هستند در مرحله بعدی می توانند ثبت نام کنند.

خانی با اشاره به اجرای فاز سوم ارائه تسهیلات برای نصب پنل‌های خورشیدی گفت: کسانی که می‌خواهند ظرفیت بیش از یک کیلووات نیروگاه خورشیدی داشته باشند می توانند در فاز سوم که تا آخر ماه کنونی فراخوان آن داده می‌شود ثبت نام کنند.

جزییات جدید از ثبت‌نام متقاضیان دریافت برق خورشیدی در پشت‌با‌م‌ها

 

به گزارش ایسنا،معاون برنامه ریزی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از ارائه تسهیلات یارانه‌ای سیستم‌های تولید برق خورشیدی (فتوولتاییک) یک کیلووات برای مشترکین خانگی خبر داد.

 

پیش از این مرتضی بهادری گفته بود: با توجه به توسعه و فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و صرفه جویی در هزینه انرژی مصرفی و همچنین تخصیص یارانه دولتی طبق قانون بودجه سال 93 بمنظور نصب سیستم‌های فتوولتاییک؛ کلیه مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ می توانند حداکثر تا دهم آذر ماه نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند.

 

به گفته معاون برنامه ریزی شرکت توزیع نیروی برق تهران ظرفیت نامی واحد: 1 کیلووات ( 1000 وات) به ازای هر کنتور برق از نوع خورشیدی است و میزان یارانه پرداختی به این طرح 50 درصد هزینه کل تا سقف 45 میلیون ریال است.

 

وی افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به وب سایت شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ به آدرس

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به‌صورت الکترونیکی نسبت به ثبت‌نام اولیه و تشکیل پرونده اقدام کنند.

 

وی همچنین متذکر شد متقاضیان می‌توانند به‌صورت حضوری نیز با مراجعه به مناطق 21 گانه شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ مراحل ثبت نام را انجام داده و لذا با توجه به محدودیت ظرفیت، اولویت بر اساس زمان پرداخت فیش واریزی خواهد بود.

انتهای پیام

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...