رفتن به مطلب

سن ابتلا به تصلب شرائین در ایران کاهش یافت


ارسال های توصیه شده

[h=4]پدر پیوند قلب ایران:[/h] [h=1]سن ابتلا به تصلب شرائین در ایران کاهش یافت[/h] [h=3]تهران - ایرنا - پدر پیوند قلب ایران با اشاره به این که متأسفانه در کشور ما سن ابتلا به تصلب شرائین پائین آمده است گفت: به علت گران بودن شدید هزینه های درمان و مشکلات جدی و حتی عوارض پس از بیماری، بهترین راه در این زمینه سرمایه گذاری در امر پیشگیری است.[/h]

81404755-6106172.jpg به گزارش ایرنا، دکتر محمدحسین ماندگار روز جمعه در آستانه برگزاری روزملی آترواسکلروز-چوبی شدن عروق قلب- ضمن اعلام این خبر اظهارداشت: همین امر و بررسی راهکارهای عملیاتی در زمینه دارو و درمان به اهمیت برگزاری کنفرانس یک روزه آترواسکلروزمی افزاید.

 

وی خاطرنشان کرد: عواملی نظیر کنترل و شناخت دیابت، کنترل فشارخون، فعالیت های بدنی مناسب، داشتن رژیم غذایی

 

مناسب، کاهش آلودگی های زیست محیطی مانندکاهش آلودگی هوا، صوتی و امواج رادیویی و امواجی که به صورت مرتب فرستاده می شود برای پیشگیری از ابتلا به تصلب شرائین بسیار مهم است.

 

پدر پیوند قلب ایران هشدار داد: حال آن که عدم رعایت موارد مهم به عنوان ریز فاکتورهای مهم تلقی می شود که شانس فرد را برای ابتلا به این بیماری نیز افزایش خواهد داد.

 

به گفته وی افزایش مصرف کالری، پرخوری، چاقی و بی تحرکی هم از دیگر عوامل افزایش دهنده ابتلا به تصلب شرائین محسوب می شود.

 

فوق تخصص جراحی قلب و عروق تصریح کرد:بدون شک ریزفاکتورهای کوچک ترکه تا حدی شناخته شده اند اما در سطح جامعه نیازمند بررسی هستند باید توسط دانشمندان و محققین شناسایی شوند تا توسط نهادهای دولتی برای کاهش ابتلا به تصلب شرائین نیز گام های مثبت برداشته شود.

 

وی تأکید کرد: متأسفانه درگیری افراد به تصلب شرائین در سنین کم که دور از انتظار ماست؛ موجب از کار افتادگی بیشتر، شیوع سکته های قلبی و سایر مشکلات در کشور می شود که بدون شک نیازمند توجه جدی مردم به سلامت فردی و خانوادگی و نیز توجه جدی تر مسوولان مربوطه است.

 

وی در پاسخ به این که 'شما برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و تن سالم چه نکاتی را رعایت می کنید' تصریح کرد: من هم جزء کسانی هستم که مشمول انتقاد هستم. چراکه به اندازه کافی ورزش نمی کنم و تغذیه ام هم مناسب نیست. که البته بخش قابل توجهی از آن به خاطر نوع شغل و مسوولیت های پزشکی وحرفه ای ام است. در حالی که به همه توصیه می کنم تا حد زیادی این نکات را رعایت کنند و برای حفط سلامت شان تلاش جدی کنند.

 

ماندگار گفت: تمام افراد جامعه باید ورزش را به عنوان قسمت اصلی زندگی روزمره خود قرار دهند، اما متأسفانه اغلب مردم با این زندگی شهری از این مسایل مهم غافل اند. حال آنکه مقداری ازآن ناشی از تنبلی و ترافیک است که امکان رفتن به مکان های ورزشی و به تبع آن فعالیت های بدنی را از ما سلب می کند البته مسایل دیگر نیز در این باره دخالت دارند.

 

دکترماندگار بیان کرد: اما برای داشتن فعالیت های بدنی در زندگیمان باید فضا سازی کنیم . زیرا به نظر من عدم فعالیت های بدنی و کم تحرکی ناشی از بهانه آوردن های بی مورد است.

 

همایش آترواسکلروز جمعه14 آذر ازساعت 8صبح در هتل آزادی پارسیان و باهمکاری انجمن های آترواسکلروز، قلب، سکته های مغزی و اینترونشنال کاردیولوژی، بخش قلب و عروق شرکت سانوفی و ده ها متخصص از سراسر کشور برگزارخواهد شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...