رفتن به مطلب

روش جدید برای رفع چسبندگی ورق های فولاد در اصفهان ابداع شد


ارسال های توصیه شده

[h=1]روش جدید برای رفع چسبندگی ورق های فولاد در اصفهان ابداع شد[/h] [h=3]اصفهان - ایرنا- دانش آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان برای نخستین بار، مشخصه های مؤثر بر چسبندگی ورق های نورد سرد شرکت فولاد مبارکه اصفهان و مؤلفه های کاهش و حذف آن را تعیین کرد.[/h]

81400598-6099399.jpg به گزارش روز سه شنبه دانشگاه صنعتی اصفهان، این روش با بهره گیری از علم داده کاوی و بر مبنای رساله دکترای 'محمدتقی رضوان' از دانشکده مهندسی صنایع ابداع شده است.

 

دانش آموخته دکترای دانشگاه صنعتی اصفهان در این زمینه گفت: عیب چسبندگی ورق های نورد سرد فولاد مبارکه سبب کنار رفت حدود یک درصد از تولیدات این واحد می شود.

 

محمدتقی رضوان افزود: با بررسی اثرات همه مشخصه های تأثیرگذار بر عیب چسبندگی ورق های نورد سرد، قواعدی به منظور تنظیم مؤلفه های فرآیندی برای کاهش یا حذف این عیب استخراج و تعیین شد.

 

وی اظهار کرد: نتایج به دست آمده علاوه بر تأیید کارشناسان این شرکت با پیشنهاد فنی ارائه شده توسط کارشناسان خارجی صاحب نظر در این زمینه نیز تطابق داشت.

 

وی با بیان اینکه این نخستین بار است که نگرش داده کاوی به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات تولید در شرکت فولاد مبارکه با اثربخشی بالا استفاده شد، ابراز امیدواری کرد این فعالیت، مقدمه ای برای همکاری های پژوهشی بیشتر بین دانشگاه و صنعت باشد.

 

این پژوهشگر با اشاره به ویژگی های قابل توجه داده کاوی به عنوان شیوه ای به منظور استخراج اطلاعات و دانش مفید داده ها گفت: دسته بندی از اهداف مهم داده کاوی است که در زمینه های مختلف مطالعاتی از جمله مباحث مالی، بیولوژی و پزشکی کاربرد دارد.

 

این تحقیق به راهنمایی دکتر علی زینل همدانی استاد دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی اصفهان و با عنوان 'توسعه مدل های دسته بندی و استخراج قواعد مبتنی بر نوع داده' انجام شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...