رفتن به مطلب

آبدزدک


ارسال های توصیه شده

خانوادهGryllotalpidae

 

خانواده آبدزدک ها

 

آبدزک ها زیر خانوادهGryllotalpinae

 

به رنگ قهوه ای و بدن کم و بیش پوشیده از مو است طول بدن از 2.5سانتی متر با بالاست پای جلویی به صورت پارو میانند در آمده است آنتن ها کوتاه می باشند لوله تخم ریز از خارج از قابل دیدن نیست. تگمینا معمولا کوتاه است و فقط نصف شکم را می پوشاند آبدزک ها معمولا در نواحی مرطوب قادر به حفاری خاک می باشند. دارای جثه بزرگی بوده و در پاهای جلویی پنجه پا به همراه ناخن های بلند به صورت کاونده در آمده است روی ساق پای جلویی یک اندام تیمپانوم (شنوایی) وجود دارد و نر ها معمولا آواز می خوانند آبدزک معمولا به عنوان آفت در مزارع سبزیجات از قبیل کاهو و صیفی جات از قبیل گوجه فرنگی و خیار و نیز درمزارع توت فرنگی و غیره به عنوان آفت مهمی تلقی می شود . هر دو سال یک نسل دارند.

روشهای مبارزه:

بیولوژیک:

قرار دادن توده هایی از کود حیوانی در زمستان در نقاط مختلف مزرعه موجب تجمع آبدزدک میگرددکه میتوان آنها را در ابتدای بهار جمع آوری کرد. شخم زدن و غرقاب نمودن زمین موجب انهدام دالان ها ،تخم ها و حتی پوره ها می شود.

شیمیایی:

برای تهیه ی طعمه ی مذکور میزان 200 گرم سم لیندین و 100 کیلو گرم سبوس و 30-20 لیتر آب با هم مخلوط نموده و به صورت طعمه پاشی در باغ ومزرعه می پاشیم.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...