رفتن به مطلب

ایران در تولید مقالات مهندسی پزشکی رتبه 16 دنیا را داراست


ارسال های توصیه شده

[h=1]ایران در تولید مقالات مهندسی پزشکی رتبه 16 دنیا را داراست[/h] [h=3]تهران - ایرنا - رییس دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ایران به لحاظ تولید مقالات ISI در حوزه مهندسی پزشکی در دنیا رتبه شانزدهم را به خود اختصاص داده است که جایگاه خوبی به شمار می آید.[/h]

81396364-6092863.jpg به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر فرزاد توحیدخواه روز شنبه در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر که امسال وارد بیستمین سال فعالیت خود می شود و به عنوان تنها دانشکده مستقل مهندسی پزشکی در میان دانشگاه های دولتی کشور فعالیت می کند بین 35 تا 40 درصد تولید مقالات مهندسی پزشکی ایران را دراختیار دارد.

 

وی به تحصیل دانشجویان سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشکده مهندسی پزشکی امیرکبیر اشاره کرد و گفت: حدود 500 دانشجوی کارشناسی و 500 دانشجوی کارشناسی ارشد درکنار 110 دانشجوی دکتری در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند.

 

توحیدخواه آمار هیات علمی دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر را نزدیک به 50 نفر ذکر کرد و گفت: 40 نفر به عنوان عضو هیات علمی پیوسته و 10 نفر به صورت عضو هیات علمی مدعو با دانشکده همکاری دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 110 دانشجوی دکتری نیز از این دانشکده فارغ التحصیل شده اند که اغلب آنها به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کشور جذب شده اند.

 

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: رشته های بیوالکترونیک، بیو مکانیک و بیو متریال در مقطع کارشناسی دانشکده مهندسی پزشکی امیرکبیر فعال است و در مقطع کارشناسی ارشد نیز علاوه بر این سه رشته، مهندسی اطلاعات پزشکی نیز از دو سال قبل راه اندازی شده است.

 

 

 

**صدور مجوز قطعی دوره دکتری مهندسی بافت دانشگاه امیرکبیر

 

توحیدخواه با بیان اینکه رشته مهندسی بافت در مقطع کارشناسی ارشد از سال 86 در دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر راه اندازی شده است، از موافقت وزارت علوم برای راه اندازی این رشته تحصیلی در مقطع دکتری دانشگاه امیرکبیر خبر داد.

 

وی یادآور شد: به لحاظ آموزش مهندسی پزشکی جزو 50 دانشگاه برتر دنیا هستیم و از نظر تنوع رشته های این حوزه هم با دانشگاه های آمریکای شمالی برابری می کنیم اما به لحاظ فناوری مهندسی پزشکی از دنیا عقب هستیم.

 

رییس دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: هرچند سالهاست که در منطقه خاورمیانه از نظر مهندسی پزشکی، رتبه اول را داریم اما به دلیل سرمایه گذاری های خوبی که کشورهای همسایه در این حوزه انجام داده اند طی 10 سال اخیر این فاصله روز به روز کمتر می شود.

 

وی بر ضرورت توجه به صنعت مهندسی پزشکی و تولید تجهیزات پزشکی در کشور تاکید کرد و گفت: این صنعت می تواند ارزش افزوده خوبی برای کشور ایجاد کند و از آنجا که با سلامت مردم سروکار دارد از اهمیت استراتژیکی برخوردار است.

 

توحیدخواه ارزش تقریبی واردات تجهیزات پزشکی به کشور را 80 هزار میلیارد تومان در سال ذکر کرد و گفت: درصورت برقراری ارتباط مناسب میان صنعت و دانشگاه در حوزه تجهیزات پزشکی، علاوه بر رفع بسیاری از نیازهای کشور می توان از طریق صادرات، درآمد خوبی برای کشور ایجاد کرد.

 

به گفته وی سالانه حدود 20 میلیون دلار از محل صادرات تجهیزات پزشکی برای کشور درآمد ایجاد می شود که با فراهم شدن شرایط و حمایت های دولت، این رقم تا چندبرابر قابل افزایش خواهد بود.

 

 

 

**ستاد ویژه مهندسی پزشکی در معاونت علمی ریاست جمهوری ایجاد شود

 

رییس دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر همچنین به مسوولان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیشنهاد داد که ستاد ویژه مهندسی پزشکی و تجهیزات پزشکی در این معاونت راه اندازی شود.

 

وی تاکید کرد: هرچند مهندسی پزشکی با برخی ستادها مانند علوم و فناوری های شناختی تا حدودی مرتبط است اما این ستاد نمی تواند تمام گستره مهندسی پزشکی را پوشش دهد و نیاز به راه اندازی یک ستاد ویژه در این حوزه به شدت احساس می شود.

 

توحیدخواه آمادگی مسوولان دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر را برای کمک به راه اندازی ستاد ویژه مهندسی پزشکی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...