رفتن به مطلب

جزییات بسته ارتقای کیفیت خدمات بیماران سرطانی اعلام شد


ارسال های توصیه شده

[h=2]فروش داروهای شیمی درمانی در داروخانه‌های خاص متوقف می‌شود[/h]

[h=1] جزییات بسته ارتقای کیفیت خدمات بیماران سرطانی اعلام شد

 

[/h]

» سرویس: اجتماعي - سلامت

کد خبر: 93090100221

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: فروش داروهای شیمی درمانی از داروخانه‌های خاص متوقف می‌شود و دارو تنها در اختیار مراکز خاص که ضوابط آن بزودی ابلاغ می‌شود، قرار می‌گیرد و به این ترتیب نیازی نیست بیمار برای تهیه دارو به داروخانه‌ها مراجعه کنند.

 

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر رسول دیناروند با اشاره به اینکه بسته ارتقای کیفیت خدمات بیماران سرطانی چند وجه دارد، گفت: اولین وجه این که از بیماران حمایت کنیم؛ به این معنا که برای بیماران محروم و بی‌بضاعت درمان رایگان شود. وجه دوم کنترل تجویز و مصرف داروهای شیمی درمانی است، چرا که این داروها گران قیمت هستند بنابراین راهکارهایی در این زمینه در حال تدوین است که از حیف و میل و خروج دارو از چرخه درمان جلوگیری کند.

 

وی ادامه داد: بنابراین در همین راستا برخی از داروها پوکه‌های آنها جمع‌آوری می‌شود و برخی دیگر از داروها هم مشمول تجویز پروتکل خواهند شد؛ به این معنا که وقتی پزشک آن دارو را تجویز می‌کند حتما باید فرمی را پر کند.

 

دیناروند با بیان این که وجه بعدی نظارت بر خدمات خواهد بود، افزود: در حال حاضر شیمی درمانی در بخش دولتی و خصوصی انجام می‌شود که استانداردهای این کار در حال نهایی شدن است و به زودی ابلاغ می‌شود و بیمارستان‌ها باید خودشان را با این استانداردها تطبیق دهند.

 

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، وی با اشاره به اینکه اعتبار لازم برای ارتقای استانداردها در بیمارستان‌های دولتی وجود دارد، اظهار داشت: همچنین مراکزی برای انجام شیمی درمانی ایجاد می‌شود که ضوابط آن بزودی ابلاغ می‌شود. به طوری که بعد از ابلاغ، فروش داروهای شیمی درمانی از داروخانه‌های خاص متوقف می‌شود و دارو تنها در اختیار این مراکز قرار می گیرد و دیگر نیازی نیست بیمار برای تهیه دارو به داروخانه‌ها مراجعه کنند.

 

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: با اجرای این دستوالعمل‌ها شیمی درمانی در مطب‌ها ممنوع می‌شود که البته ایجاد زیرساخت‌های آن حدود شش ماه زمان نیاز دارد.

 

انتهای پیام

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...