رفتن به مطلب

بسته‌بندي مواد غذايي با صفحات لمسي كاغذي


masi eng

ارسال های توصیه شده

بسته‌بندي مواد غذايي با صفحات لمسي كاغذي

 

اين صفحات لمسي از کاغذهايي با روکش فلزي در هر دو طرف آنها – لايه‌هاي آلومينيومي با ضخامت 10 نانومتر- ساخته شده‌اند که توسط لايه بسيار نازکي از يک پليمر شفاف پوشانده شده‌اند. اين کاغذهاتوليد تجاري شده و براي برچسب‌هاي درخشان بطري‌هاي نوشيدني يا جلد براق کتاب‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

 

به گفته يکي از محققان، آنها به‌ دنبال روشي بودند که با استفاده از مواد ارزان قيمت به توليداتي با عملکرد بالا دست يابند. کليد اصلي اين سيستم اين است که کاغذها همانند خازن بوده و داراي دو صفحه فلزي نازک هستند که با فاصله کمي در مجاورت هم قرار گرفته‌اند. محققان از دو ترکيب مختلف براي چيدمان خازن‌ها استفاده کردند. در ترکيب اول دو صفحه کاغذي با فاصله افقي کمي بين صفحات فلزي به‌ هم چسبيده‌اند و در ترکيب ديگر از يک صفحه استفاده شد که در آن يک شکاف باريک عمودي صفحه هادي را به دو قسمت تقسيم کرده است.

 

آنها همچنين از ليزر براي بريدن و جدا کردن لايه هادي و ايجاد نواحي هادي مجزا روي کاغذ، استفاده و خازن‌هاي مجزا در سطح کاغذ ايجاد کردند. هر کدام از اين قطعات هنگامي که به يک منبع نيرو و مدار الکتريکي متصل شوند در اثر لمس شدن مانند يک کليد عمل مي‌کنند.

 

از آنجا که بدن انسان مانند يک خازن عمل مي‌کند، با قرار دادن انگشت بر روي يکي از اين قطعات به‌ علت تغيير ظرفيت خازني يک سيگنال الکتريکي ايجاد شده و عمل لمس کردن تشخيص داده مي‌شود.

 

اين صفحات لمسي مي‌توانند کاربردهاي متعددي داشته باشند. يکي از اين کاربردها مي‌تواند امنيت بسته‌بندي باشد. بدين صورت که اين صفحات لمسي را به‌ همراه اجزاي الکترونيکي آن داخل در يک جعبه مقوايي جاسازي کرد و براي باز کردن آن بايد کد صحيحي از طريق اين کليدها دريافت شود.

safoora

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...