رفتن به مطلب

از قرص‌هاي چربي‌سوز استفاده نكنيد


ارسال های توصیه شده

استفاده از قرص‌هاي چربي‌سوز به‌ويژه آن دسته از قرص‌هايي كه با بالا بردن ضربان قلب، گرما در بدن ايجاد كرده و باعث آب‌شدن چربي‌ها از اين طريق مي‌شوند براي سلامت قلب بسيار خطرناك است.

 

 

 

 

 

کد خبر : 05035 تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۸۹

 

 

 

چند سال است كه در كشور ما اين فرهنگ غلط و وارداتي جاافتاده است كه با استفاده از هر شيوه‌اي حتي به‌طور مصنوعي مي‌توان اقدام به لاغري كرد. در برخي از باشگاه‌هاي بدنسازي نيز افرادي كه براي ورزش مي‌روند تلاش مي‌كنند تا با استفاده از داروهاي نيروزايي كه مورد تائيد وزارت بهداشت و پزشكان نيستند، زودتر به اهداف خود در زمينه لاغري يا عضله‌سازي‌ يا به‌اصطلاح خود چربي‌سوزي دست پيدا كنند.

 

البته استفاده از قرص‌هاي چربي‌سوز درصورت مشاوره و نظارت پزشك مي‌تواند بلامانع باشد. همه قرص‌هاي چربي‌سوز خطرناك نيستند ولي بايد با آگاهي آنها را مصرف كرد. برخي از اين داروهاي به‌اصطلاح چربي‌سوز، داروهايي هستند كه موجب تجزيه‌نشدن چربي‌ها در روده شده و باعث توليد اسهال چرب مي‌شوند. البته اين داروها در طولاني مدت باعث دفع ويتامين‌هاي محلول در چربي شده و فرد را با سوء تغذيه روبه‌رو مي‌كند.

 

گروه ديگري از داروهاي چربي‌سوز هم هستند كه مهار‌كننده جذب چربي دارند و باعث مي‌شوند چربي وارد چرخه سوخت بدن نشود اما به‌طور كلي داروهاي چربي‌سوزي كه سوخت و ساز بدن را بالا مي‌برند چند مشكل ايجاد مي‌كنند كه بي‌احتياطي و ناآگاهانه مصرف كردن آنها مي‌تواند موجب مرگ شود.

 

اما آيا بهتر نيست به جاي استفاده از داروهاي چربي‌سوز كه به استناد پزشكان در بهترين شرايط نيز عوارض به‌همراه دارند، خود تلاش كنيم و با ورزش فرايند چربي‌سوزي مخرب را به فرايند چربي‌سوزي مثبت تبديل كنيم.

 

در اغلب موارد مربيان باشگاه‌هاي بدنسازي معتبر به متقاضيان اين رشته ابتداي كار يك رژيم غذايي كم‌كالري مي‌دهند تا فرد با رعايت يك رژيم غذايي متعادل به ورزش بپردازد و فرايند چربي‌سوزي‌ را به‌طور طبيعي انجام دهند.

 

در واقع افراد بدنساز مي‌توانند با فعاليت اندك هوازي ابتداي ورود به باشگاه خود را براي اجراي برنامه‌هاي وزنه‌اي مهيا كنند و سپس به‌مدت نيم‌ساعت و جهت چربي‌سوزي بيشتر با تردميل فعاليت هوازي انجام دهند.

 

ورزش و كاهش وزن و حتي عضله‌سازي‌ به‌صورت تدريجي بسيار مثمر‌ثمر‌تر از ورزش سنگين به همراه مصرف دارو است.

 

در اين ميان نكته‌اي كه بايد مورد توجه قرار گيرد اين است كه ورزش بدنسازي را بهتر است براي دستيابي به فيزيك مناسب و از بين بردن چربي‌هاي زائد انجام داد و نه براي حجيم كردن عضلات، زيرا در سنين بالاتر و درصورت كنار گذاشتن اين ورزش بدن افت مي‌كند و ممكن است اين ورزش كه عوارض ماندگار و طولاني مدت در بدن دارد باعث بروز عوارض قلبي در سنين بزرگسالي شود.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...