رفتن به مطلب

آوکادو در خدمت زیبایی


ارسال های توصیه شده

آوکادو گیاهی سرشار از پتاسیم، ویتامین b و e است و به داشتن خواص مرطوب کنندگی شهرت دارد. در مطلب پیش رو طرز تهیه ماسک های مختلف با استفاده از این گیاه مفید ارائه می شود تا بتوانید بدون نگرانی از عوارض جانبی محصولات شیمیایی از آنها استفاده بکنید.

ماسک آوکادو برای دستها:

ترکیبات لازم

آوکادو پوست کنده ۴/۱ عدد

بلغور جو دو سر ۲ قاشق سوپخوری

آب لیموترش ۱ قاشق سوپخوری

آب لیموترش رایحه ی مطبوعی به این ماسک می بخشد و بلغور جوی دو سر باعث جذب هرچه بیشترروغن های طبیعی آوکادو می شود. با استفاده از این ماسک دستان شما نرم و لطیف خواهد شد.

روش تهیه و استفاده:

داخل یک کاسه، آوکادو را له کنید تا یه صورت پوره در بیاید. سپس سفیده ی تخم مرغ، بلغور جو دوسر و آب لیمو ترش را اضافه کنید. مخلوط را هم بزنید و روی دستها مالیده و سپس مالش دهید. ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی دستهایتان نگه دارید و سپس با آب گرم بشویید.

 

 

ماسک آوکادو برای پوست های خشک

 

 

ترکیبات لازم

آوکادو پوست کنده ۲/۱ عدد

سفیده تخم مرغ ۱عدد

آب لیموترش ۱ قاشق سوپخوری

لیمو ترش قابض طبیعی بسیار موثری است که تولید چربی را محدود می کند و پروتئین های موجود در سفیده ی تخم مرغ باعث تقویت پوست می شود. دراین میان آوکادو که سرشار از چربی های مفید است در خواص ترکیبات این ماسک تعادل ایجاد می کند.

روش تهیه و استفاده:

آوکادو، سفیده ی تخم مرغ و آب لیموترش را مخلوط کرده و هم بزنید تا یک دست شود. ماسک را روی صورت قرار دهید و پس از ۲۰ دقیقه با آب گرم بشویید.

 

 

ماسک مو آوکادو

 

 

ترکیبات لازم

آوکادو پوست کنده ۱ عدد

زرده ی تخم مرغ ۱عدد

روغن زیتون نصف قاشق سوپخوری

زمانیکه آوکادو، زرده ی تخم مرغ و روغن زیتون بعنوان ماسک روی موها قرار می گیرد همانند مرطوب کننده عمل می کند یعنی باعث حفظ آب می شود و به این ترتیب مواد مغذی زیادی جذب ساقه مو می شود.

 

 

روش تهیه و استفاده:

آوکادو را داخل یک کاسه له کنید تا بطورت پوره ی یکدست در بیاید. زرده ی تخم مرغ و روغن زیتون را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شود. موها را چند قسمت تقسیم کنید و ماسک را روی هر قسمت بخصوص روی نوک موها قرار دهید. پس از نیم ساعت موها را با آب گرم آب بکشید.

 

ماسک مرطوب کننده ی آوکادو

 

 

ترکیبات لازم

آوکادو پوست کنده نصف عدد

ماست طبیعی ۱قاشق سوپخوری

عسل ۱قاشق سوپخوری

خیار ۲حلقه

در این ماسک خواص مرطوب کنندگی آوکادو با خواص ضدباکتریایی عسل و اثر تسکین کنندگی ماست ترکیب می شود و باعث پاکسازی، کاهش التهاب، لطافت پوست شده و منافذ پوست را منقبض می کند. خیار نیز ورم دور چشم را می خواباند.

روش تهیه و استفاده:

داخل یک کاسه آوکادو را له کنید تا بصورت پوره ی یک دست در آید. ماست و عسل را به آن افزوده و هم بزنید تا کاملا یکدست شود. ماسک را روی صورت خود قرار دهید و دو حلقه خیار را روی چشمانتان بگذارید. بعد از ۲۰ دقیقه ماسک را با آب گرم بشویید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...