رفتن به مطلب

نقشه کد منظریه تهران (dwg)


ارسال های توصیه شده

نقشه اتوکدی محله منظریه تهران رو با فرمت DWG از لینک داده شده می تونید دانلود کنید.

منظریه نام محله‌ای است در شمال تهران. مهمترین بخش این محله باغ منظریه است. این منطقه که در دامنه رشته کوه البرز قرار دارد از نقاط بکر و خوش آب و هوای شهر تهران و منطقه شمیران محسوب میشود . منظریه منطقه ای مرتفع و کوهستانی است که در ارتفاع ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است .

باغ منظریه در سال ۱۲۶۰ در زمان سلطنت ناصرالدین شاه قاجار توسط سلطان مراد میرزا معروف به حسام‌السلطنه که یکی از امرای ارتش بود ایجاد شد. نام منظریه در آن زمان حسام آباد بود.
در آن هنگام حسام السلطنه شروع به بنای ساختمانی کرد که اکنون بنام عمارت مرکزی معروف است ولی قبل از اتمام آن این محل توسط کامران میرزا برادر مظفرالدین شاه خریداری شد. سپس محمد علیشاه منظریه را به مبلغ ۲۵ هزار تومان از کامران‌میرزا خرید و آن را جزو املاک سلطنتی قرارداد. در زمان احمدشاه منظریه به آقای شعبانعلی قراگزلو معروف به باغبانباشی اجاره داده شد (که او سرباغبان منظریه بوده و تا سال ۱۳۵۲ فعالیت باغبانی رازیر نظر داشت). در سال ۱۳۰۰ منظریه جزو املاک وزارت دارایی درآمد. در اوایل سلطنت رضاشاه مجدا باغ منظریه جزوه املاک سلطنتی شد. این مکان هم اکنون با نام اردوگاه شهید باهنر در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد.

دانلود نقشه

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

با سلام و تشکر از نقشه ای که گذاشتید.

من نقشه توپوگرافی باغ منظریه رو لازم دارم. شما اون نقشه رو هم دارید؟ یا اطلاع دارید از کجا میتونم تهیه کنم؟

 

سپاس

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...