رفتن به مطلب

مراقبت نامناسب از لنزهای تماسی منجر به نابینایی می شود


ارسال های توصیه شده

[h=1]مراقبت نامناسب از لنزهای تماسی منجر به نابینایی می شود[/h] [h=3]تهران-ایرنا- طبق گزارش جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، مراقبت نامناسب از لنزهای تماسی می تواند موجب بروز عفونت های چشمی مانند «کراتیت» و نابینایی شود.[/h]

81390283-6082965.jpg به گزارش ایرنا از مدیکال نیوز تودی، کراتیت (Keratitis) بیماری التهاب قرنیه چشم است؛ قرنیه، بافت شفاف و محدب شکلی است که در جلوی کره چشم واقع شده است و روی مردمک و عنبیه را می پوشاند.

 

کراتیت یک بیماری دردناک و برخی اوقات نابینا کننده است که زمانی رخ می دهد که قرنیه به باکتری، قارچ و میکروب های دیگر آلوده می شود.

 

این گزارش جدید از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها نشان می دهد که گذاشتن لنزهای تماسی بر چشم یکی از دلایل اصلی مراجعه حدود یک میلیون آمریکایی در سال به چشم پزشک برای بیماری کراتیت (التهاب قرنیه) است.

 

حدود 38 میلیون آمریکایی به جای عینک زدن از لنزهای تماسی استفاده می کنند.

 

در این گزارش امده است که لنزهای تماسی دید خوبی به استفاده کننده می دهند و در عین حال مشکلات استفاده از عینک را نیز ندارند اما اگر کاربر خوب از آنها استفاده نکند این لنزها می توانند کاربر را در معرض ابتلا به عفونت قرار دهند.

 

این گزارش می افزاید: افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند باید برای حفظ سلامت چشمان خود پیش و بعد از هر بار استفاده از این لنزها آنها را تمیز کرده و در جای مناسب خود قرار دهند.

 

بیشتر موارد ابتلا به کراتیت در صورتی که در مراحل ابتدایی باشد به راحتی قابل درمان است اما اگر این بیماری درمان نشود می تواند به تورم، درد و حتی نابینایی منجر شود.

 

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا هشدار داد: هر کسی که در چشمان خود احساس درد یا تورم می کند مخصوصا افرادی که لنزهای تماسی بر چشم می گذارند باید فورا به چشم پزشک مراجعه کنند.

 

در گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا، لنزهای تماسی یکی از عوامل اصلی ابتلا به بیماری کراتیت عنوان شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...