رفتن به مطلب

تشخیص شبکه های Wi-Fi با استفاده از سمعک های هک شده


ارسال های توصیه شده

[h=1]تشخیص شبکه های Wi-Fi با استفاده از سمعک های هک شده[/h] [h=3]تهران - ایرنا - یک محقق مستقل آمریکایی سامانه ای را ساخته است که امکان تشخیص شبکه های Wi-Fi را با استفاده از سیگنال های صوتی فراهم می کند.[/h]

81387475-6078594.jpg به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه ساینس، این سامانه که Phantom Terrains نام دارد، با استفاده از حسگرهای Wi-Fi گوشی های iPhone، اطلاعات به دست آمده از شبکه های Wi-Fi اطراف را تحلیل می کند. سپس این اطلاعات رمزگشایی شده و در قالب الگوهای صوتی، به صورت بی سیم برای یک دستگاه سمعک تغییریافته، ارسال می شود.

 

بر خلاف عینک که تنها باعث وضوح بینایی می شود، سمعک های دیجیتالی، دنیای اصوات را مجددا خلق می کنند و در جریان کار، صداهای مفید را تشدید و اصوات ناخواسته را حذف می کنند.

 

بنابراین به طور خلاصه می توان گفت زمانی که این سامانه، اطلاعات را به مجموعه ای از سیگنال های صوتی تبدیل می کند، کاربر، تفسیر کامپیوتر را از دنیای اصوات می شنود.

 

در حال حاضر از این سامانه برای ایجاد نوعی نقشه صوتی استفاده می شود که در آن فواصل توسط سیگنال هایی با شدت متفاوت تعیین می شوند. برای مثال وقتی کاربر به نقطه موردنظر روی نقشه نزدیک می شود، شدت و مدت سیگنال مربوطه بیشتر می شود و بدین ترتیب در زمان حرکت کاربر، این سامانه مسیر حرکت و مقاصد احتمالی وی را به صورت یک ملودی پخش می کند.

 

از آنجا که سامانه Phantom Terrains امکان شنود تفاوت های فنی بین شبکه های Wi-Fi و شناسایی منبع آن ها را فراهم می کند، نوع جدیدی از نقشه کشی ملی را در اختیار می گذارد. برای مثال با استفاده از این سامانه می توان دریافت که در مناطق مسکونی تعداد زیادی از روترهای ناامن فعال وجود دارد، در حالی که روترهای موجود در مناطق تجاری، در پهنای باند بسیار بالاتر کار کرده و اغلب رمزگذاری شده اند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...