رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

پذیرش تحصیلی از دانشگاه مالایا

( University of Malaya )

دوره های کارشناسی ارشد و دکتری

 

 

در زمینه آموزش عالی ، شرکت ارتباطات راهبردی پارسیان و سایت اینترنتی ایران ایندیا امروزه به عنوان مطمئن ترین مرجع برای دانشجویان ایرانی شناخته می شود. مرجعی که طی سال های گذشته، سعی در معرفی نمودن بهترین فرصت ها با کم ترین هزینه و با اعتبار بالا برای دانشجویان را سر لوحه فعالیت های بین المللی خود قرار داده است. چندین سال مطالعه و کسب تجارب گوناگون در عرصه آموزش عالی، به ما فرصت داده تا گنجینه ای از اعتماد دانشجویان و ارتباطاتی گسترده با دانشگاههای معتبر را به دست آوریم.

در این رهاورد ، آن چه بیش از هر چیز ذهن و انرژی ما را به خود جلب کرده است، ایجاد فرصت های جدید، ارزان و با کیفیت بالا برای تحصیلات تکمیلی می باشد. امروزه توان و سطح علمی یک کشور به طور مستقیم به تعداد متخصصین و فارغ التحصیلان دوره های عالی که در اختیار دارد وابسته است. محدودیت های مغرضانه ای که از سوی غرب برای ملت ایران به وجود آمده ما را در شرایطی قرار داده است که ناگزیر از شکار فرصت ها و تبدیل کمبود ها به دستاوردهای موفقیت آمیز هستیم. ما باید با تلاش فراوان از هر فرصتی برای تربیت نیروی متخصص مورد نیاز کشور استفاده کنیم . هدف نهایی ما نیز ، تقویت مناسبات با دانشگاههایی است که برای تحصیلات تکمیلی برنامه هایی را مطابق با آخرین استاندارد های جهانی عرضه می نمایند.

در همین راستا از سال 1382 با معرفی دانشگاه پوترا ( UPM ) که به لحاظ تنوع رشته ها و امکانات آموزشی – رفاهی در آسیا کم نظیر است توجه بسیاری از علاقمندان را به این دانشگاه جلب نمودیم. در گام بعدی ، از اوایل سال 1384 طی برقراری ارتباط مستقیم با دانشگاه مالایا( UM ) در مالزی و جلب مساعدت های صمیمانه سفارت مالزی در تهران، موفق به معرفی برنامه های این دانشگاه برای مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری در ایران شدیم.

دانشگاه مالایا در تمام رشته ها تا مقطع دکتری کاملاً مورد تائید وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری می باشد. البته متأسفانه با این که این دانشگاه در زمینه پزشکی بسیار قوی و با اعتبار است، هم چنان تا به امروز مورد تائید وزارت بهداشت ایران قرار نگرفته است.

لینک به دیدگاه

در مورد اعتبار دانشگاه مالایا، ذکر چند نکته دیگر لازم است ؛

اول این که این دانشگاه با اکثر دانشگاههای معتبر و طراز اول جهان در آمریکا و اروپا و اقیانوسیه تفاهم نامه علمی برای تبادل استاد و دانشجو و انجام پژوهش های مشترک امضا کرده است . لذا مدرک آن در هر نقطه دیگری از جهان کاملاً ارزشیابی می شود . دوم آن که بسیاری از رهبران و متفکرین این کشور ، هم چون ماهاتیر محمد نخست وزیر سابق و شهیر مالزی و همین طور نخست وزیر فعال کنونی، آقای بداوی از فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند. توجه فرمایید که نکات ذکر شده دلیل برتری این دانشگاه بر سایر دانشگاههای مالزی نمی باشد. واقعیت این است که مالزی یک بهشت حقیقی برای تحصیلات عالی و زندگی محسوب می شود. واقعاً انتخاب یک دانشگاه از میان دانشگاههای دیگر که همگی در ارائه خدمات دانشجویی مناسب و امکانات با هم رقابت شدیدی دارند بسیار مشکل است. لذا اگر شما مایل به انتخاب یک دانشگاه هستید مطمئن باشید هر یک از دانشگاههای مالزی را که انتخاب کنید یک انتخاب هوشمندانه انجام داده اید. ( هر ترم تعداد زیادی از دانشجویانی که به دانشگاههای کشور هایی نظیر اوکراین ، قبرس ، ارمنستان ، بلغارستان ، روسیه ، امارات و حتی هند رفته اند و با ناکامی و مشکلات فراوان مواجه شده اند با ما مشاوره می کنند تا زمینه اعزام آن ها به مالزی را فراهم آوریم. ) در یک کلام ، شرایط استثنائی دانشگاههای مالزی ، نتیجه مستقیم سیاست گذاری ها و حمایت دولت این کشور برای گسترش آموزش عالی و امور پژوهشی می باشد.

* توجه بفرمایید که دانشگاه مالایا تنها برای مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشجو می پذیرد.

لینک به دیدگاه

راهنمای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه UM مالزی

در دانشگاه مالایا رشته های متنوع به 3 صورت مختلف در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود. دوره تحصیل کارشناسی ارشد حدود 2 سال به طول می انجامد.

حالت اول : فقط گذراندن واحد های درسی ( Course work )

این حالت شانس پذیرش بالایی دارد و در آن تز یا پایان نامه وجود ندارد و دانشجو فقط می بایست تعداد خاصی واحد درسی تئوری یا عملی بگذراند. در پایان دانشجو موفق به اخذ مدرک معتبر کارشناسی ارشد می شود و می تواند در مقطع دکترا نیز ادامه تحصیل دهد.

حالت دوم : فقط انجام پروژه و پژوهش بدون واحد درسی( By research)

در این حالت شانس پذیرش پایین است و دانشجو می بایست طرح پژوهشی یا پروپوزال بسیار قوی داشته باشد . هم چنین سابقه کار پژوهشی در سطح بین المللی نیز مورد نیاز است. در پایان دوره پژوهش با ارائه و دفاع از تز ، دانشجو موفق به اخذ مدرک معتبر کارشناسی ارشد می شود و می تواند در مقطع دکترا نیز ادامه تحصیل دهد.

حالت سوم : شامل واحد های درسی و انجام پژوهش ( Course work and Dissertation)

این حالت کامل ترین شکل اخذ مدرک کارشناسی ارشد است . دانشجو پس از گذراندن تعداد خاصی از واحد های درسی می بایست یک پروژه پژوهشی را نیز به انجام برساند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد :

1 - ريز نمرات و اصل مدرک کارشناسی به صورت ترجمه رسمي به زبان انگليسي و مهر وزارت خارجه جمهوری اسلامي ايران - 2 نسخه

2- کپي گذرنامه برابر اصل با تائيد وزارت خارجه جمهوری اسلامي ايران - 2 نسخه

3- چهارده قطعه عکس 6 در 4

4- سه نسخه کپی معمولی از تمام صفحات گذرنامه

5- پروپوزال : طرح توجیهی برای پایان نامه ای که قصد دارید برای اخذ مدرک تحصیلی خود روی آن کار کنید. برای اطلاعات بیشتر از صفحه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
استفاده کنید. (حتماً توجه داشته باشيد فايل پروپوزال را بر روي سي دي نيز همراه با پرينت آن تحويل دهيد .)

6- توصیه نامه اساتید : این توصیه نامه می بایست در دو نسخه از سوی دو تن از اساتید شما با مهر و امضای استاد تکمیل شود. توصیه نامه ها را می توانید از دفتر تهران یا اصفهان و یا از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
دریافت نمایید.

7- برگه تامين مالي : برای تهيه اين نامه ميبايست مبلغ هفت مليون تومان را در حساب خود برای يک روز قرار دهيد وهمان روز از بانک نامه تائیديه بگيريد و با تحويل اين نامه به روابط بين المللي همان بانک ترجمه انگليسي آن را دريافت کنيد که همان برگه تامين مالي شماست – 2 نسخه

8- ريزومه انگليسي (دو نسخه) : برای اطلاعات بیشتر می توانید از صفحه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
استفاده کنید. (حتماً توجه داشته باشيد فايل ريزومه را بر روي سي دي نيز همراه با پرينت آن تحويل دهيد .)

9- مدرك زبان : ارائه مدرک آیلتس با نمره 6.0 یا مدرک تافل با حداقل نمره 580 الزامی است

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...