رفتن به مطلب

بدافزاری که فقط در نرم افزارهای اپل راه یافته است


saba mn

ارسال های توصیه شده

[h=1]بدافزاری که فقط در نرم افزارهای اپل راه یافته است[/h] [h=3]تهران - ایرنا -شرکت اپل توصیه می کند تا کاربران تنها از منابع معتبر برنامه های کاربردی را دانلود نمایند.[/h]

81381219-6068092.jpg به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ماهر، شرکت اپل باید فورا برای برطرف نمودن تهدیدات بدافزار رایانه های iOS و Mac OSX اقداماتی را انجام دهد و باید اجرای برنامه های کاربردی که با کد مخرب WireLurker آلوده شده اند را مسدود نماید.

 

یک روز قبل از آن، شرکت امنیتی Palo Alto Networks کمپینی را گزارش داد که هکرها از طریق برنامه های کاربردی آلوده شده دسکتاپ از یک فروشگاه چینی، بدافزاری را به دستگاه های اپل ارسال کردند.

 

این حملات در نوع خود جدید می باشد زیرا دستگاه هایی از iOS را آلوده کرده است که قفل شکسته نمی باشند.

 

حدود 467 برنامه دسکتاپ مکینتاش یافت شده است که با این بدافزار آلوده هستند.

 

این بدافزار منتظر می شود تا زمانی که یک دستگاه iOS از طریق USB به دسکتاپ متصل شود سپس از روشی برای آلوده کردن دستگاه تلفن همراه استفاده می کند. بدافزار WireLurker سپس می تواند داده هایی از قبیل لاگ تلفن را از روی دستگاه به سرقت ببرد.

 

شرکت اپل مجددا توصیه می کند تا کاربران برنامه های کاربردی و نرم افزارها را تنها از منابع معتبر دانلود نمایند.

 

Dave Jevans، موسس شرکت امنیتی تلفن همراه Marble Security گفت: شرکت اپل برای مقابله با این بدافزار گزینه های محدودی دارد.

 

یکی از راه هایی که هکرها استفاده می کنند تا برنامه های مخرب خود را بر روی iOS نصب نمایند استفاده از گواهینامه می باشد. در نتیجه شرکت اپل می تواند با حذف گواهینامه ای که برای WireLurker استفاده می شود جلوی این تهدید را بگیرد.

 

البته این روش برای کاربرانی که هنوز آلوده نشده اند موثر است و به کاربرانی که به این بدافزار آلوده شده اند کمکی نمی کند.

 

همچنین این شرکت می تواند برای آن که کاربران به سمت وب سایت Maiyadi هدایت نشوند، مرورگر سافاری را به روز رسانی کند اما در هر صورت کاربران ممکن است از مرورگرهای دیگری مانند کروم یا سایر مرورگرهای دیگر استفاده نمایند. در نهایت این شرکت می تواند برای مسدود کردن نصب WireLurker موتور آنتی ویروس XProtect را به روز رسانی کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...