رفتن به مطلب

باکتری به جا مانده از سرباز جنگ جهانی اول رمزگشایی شد


ارسال های توصیه شده

[h=1]باکتری به جا مانده از سرباز جنگ جهانی اول رمزگشایی شد[/h] [h=3]تهران - ایرنا - محققان انگلیسی برای انجام تحقیقات در زمینه عفونت روده، برای اولین بار در جهان، باکتری به جا مانده از یکی از سربازان جنگ جهانی اول را رمز گشایی کردند.[/h]

81377367-6061432.jpg به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از رویترز، یک میکروب شناس این باکتری را از بیمارستان نظامی در یک شهر ساحلی فرانسه در طول جنگ جهانی اول جمع آوری کرده بود.

 

وی برای انجام تحقیقات، میکروب های مختلف را به همراه نام خانوادگی سربازان جمع آوری کرده بود.

 

این باکتری متعلق به یک سرباز به نام ارنست کابل است که در گردان دوم هنگ سوری (منطقه ای در جنوب شرقی انگلستان) در جنگ جهانی اول جنگیده و بر اثر اسهال خونی در 13 مارس سال 1915 درگذشته است.

 

رمزگشایی ژنتیکی پروتئین DNA این سرباز باعث کسب اطلاعات ارزشمندی در مورد نحوه تکامل این باکتری در طول قریب به یک قرن شده است.

 

اسهال خونی یا عفونت روده عامل مرگ و میر صدها هزار کودک زیر 5 سال در کشورهای در حال توسعه است. دو نوع اسهال خونی وجود دارد؛ شایع ترین نوع اسهال بر اثر یک باکتری به نام شیگلا فلکسنری ایجاد می شود و نوع دوم، ناشی از انگل تک سلولی آمیب 'انتاموبا هیستولیتیکا' است.

 

عفونت با هر کدام از این باکتری ها باعث التهاب روده، انقباض عضلات شکم، تهوع، استفراغ و اسهال خونی می شود.

 

محققان برای کسب اطلاعات در مورد باکتری های بوجود آورنده اسهال خونی، پروتئین DNA یک نمونه از باکتری بهبود یافته فلکسنری شیگلا را رمزگشایی ژنتیکی کرده اند.

 

تحقیقات نشان می دهد که این باکتری در آن زمان نسبت به پنی سیلین مقاوم بوده است؛ البته در آن سال هنوز پنسیلین کشف نشده بود و درمان این بیماری باکتریایی با آنتی بیوتیک رایج نبود؛ البته هنوز هم درمان قطعی این بیماری با آنتی بیوتیک وجود ندارد.

 

محققان بر این باورند که نحوه تکامل این باکتری می تواند در یافتن روش های ضدمیکروبی برای نابودی این باکتری موثر باشد.

 

علاوه بر این باکتری، باکتری های دیگری نیز در مجموعه میکروب های جمع آوری شده توسط میکروب شناس جنگ وجود دارد که هر یک پیشینه ای مربوط به خود دارند و سرنخ های ارزشمندی را در اختیار محققان قرار می دهند.

 

مهمترین دلیل بروز اسهال خونی، بهداشت فردی ضعیف و آب و غذای آلوده است و به همین دلیل است که مردم کشورهای در حال توسعه به دلیل دسترسی کم به مراقبت های بهداشتی، بیشتر به این عارضه کشنده مبتلا می شوند.

 

نتایج این تحقیقات در شماه اخیر نشریه The Lancet منتشر شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...