رفتن به مطلب

ویژگی مهم هر آپدیت اندروید؛ از کیک فنجانی تا آب نبات چوبی!


ارسال های توصیه شده

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

سیستم‌عامل اندروید حدود ۶ سال قدمت دارد، در این مدت به‌روز‌رسانی‌های زیادی برای این سیستم‌عامل عرضه شده که هریک از آنها مشکلاتی را برطرف کرده‌اند و کارایی این سیستم‌عامل را بهبود بخشیده‌اند، در این گزارش به بررسی قابلیت‌های کلیدی هر آپدیت اندروید پرداخته‌ایم.

به گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
؛ بدون شک اندروید از محبوب‌ترین سیستم عامل‌های تلفن همراه و تبلت به شمار می‌رود، این روبات سبز رنگ شش سال پیش وقتی به دنیای فناوری اطلاعات قدم گذاشت و روی گوشی هوشمند HTC Dream/T- Mobile G1 سوار شد کسی فکرش را هم نمی‌کرد روزی بتواند کلی طرفدار پروپاقرص داشته باشد، میلیون‌های بازی و نرم افزار برایش بسازند و در فروشگاه‌های نرم افزاری به صورت رایگان برای دانلود بگذارند! البته اندروید به سادگی هم این مقام و شهرت را به دست نیاورده و برای محبوب شدنش دست به چه کارها که نزده است، درس خوانده، تحصیل کرده و استاد دانشگاه شده و گاهی هم اسلحه به دست شده و به نبرد با اپل رفته و آن را گاز زده است :)

 

 

2721597_535.jpg

 

سازندگانش می‌گویند قرار بود سیستم عامل دوربین‌های دیجیتال شود اما خب... بگذریم بریم سر اصل مطلب، در این گزارش می‌خواهیم یک قابلیت هر آپدیت اندروید را از کیک فنجانی تا آب نبات چوبی به شما روایت کنیم، همراه دریچه فناوری اطلاعات باشید.

 

 

2714827_337.jpg

 

 

2714838_717.png

 

2714828_782.jpg

 

اندروید ۱.۵ ، کیک فنجانی

کم لطفی است که بگوییم اندروید ۱.۵ کیک فنجانی یا هر کدام از آپدیت‌های دیگر تنها یک تغییر بزرگ در خود داشته‌اند، اما اگر منصفانه بررسی کنیم می‌توانیم بزرگ‌ترین تغییر کیک فنجانی را کیبورد نرم افزاری آن بدانیم. حوالی سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ هیچکسی تصور کیبورد مجازی را نمی‌کرد و تلفن‌های همراه کیبورد فیزیکی QWERTY داشتند. کیک فنجانی همزمان با آیفون، این موضوع را برای همیشه تغییر دادند.

 

2714838_717.png

 

 

2714829_493.jpg

 

اندروید ۱.۶ ، دونات

اندروید ۱.۶ شیرینی بی شیرینی است که در طول مدت عرضه خود از طرف کاربران زیاد مورد توجه قرار نگرفت دلیل آن هم این بود که تغییرات ظاهری زیادی نداشت و فقط به دلیل بر طرف کردن مشکلات نسخه قبلی منتشر شده بود. یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های نسخه دونات اندروید می‌توان به پشتیبانی از رزولوشن‌های مختلف صفحه‌نمایش، سوای تراکم پیکسل آن به حساب آورد.

 

2714838_717.png

 

 

2714830_413.jpg

 

اندروید ۲.۰ ، نان خامه‌ای

در این نسخه، اندروید روی بهبود قابلیت‌های نرم افزاری دوربین سیستم عاملش متمرکز شده بود. باور کنید یا نه، ولی تا پیش از اندروید نان خامه‌ای، خبری از پشتیبانی از فلش LED به صورت نرم‌افزاری نبود، بنابراین کنترلی بر روی این قابلیت نداشتید. در این نسخه قابلیت حالت‌های فوکوس، صحنه و افکت‌های رنگی اضافه شد.

 

2714838_717.png

 

 

2714831_544.jpg

 

اندروید ۲.۲ ، ماست یخ‌زده

در نسخه ماست یخ زده، سرعت و وای فای هات اسپات تغییرات مهمی هستند که مشهود است، اما از آنجایی که ما می‌خواهیم تنها یک قابلیت را انتخاب کنیم، باید سرعت اندروید را برگزینیم. اندروید ۲.۲ ماست یخ زده همراه با کامپایلر دالویک از نوع JIT عرضه شد که بر اساس ادعای گوگل، اندروید را ۲ تا ۵ برابر سریعتر کرد. ضمن اینکه قابلیت تبدیل گفتار به نوشتار در این نسخه به اندروید اضافه شد.

 

2714838_717.png

 

 

2714832_492.jpg

 

اندروید ۲.۳ ، نان زنجبیلی

اندروید با طعم نان زنجبیلی، یکی نسخه‌های محبوب در زمان خودش بوده و هست به طوری که هم اکنون ۱۱ درصد کاربران تلفن‌های هوشمند از آن استفاده می‌کنند. این نسخه قابلیت‌های خاصی نداشت اما به روز‌رسانی‌های متعدد باعث شد تا این سیستم‌عامل، سریعا محبوب شود. پشتیبانی از سنسورهای بسیاری چون بارومتر و ژیروسکوپ از نکات مثبت این سیستم عامل محسوب می‌شود. در حقیقت پیش از نان زنجبیلی، ژیروسکوپ در هیچ یک از تلفن‌های اندرویدی وجود نداشت و این مسئله مخصوصا در بازی‌ها بسیار نمایان بود.

 

2714838_717.png

 

 

2714833_884.jpg

 

اندروید ۳ ، کندوی عسل

شیرینی کندوی عسل در دل هیچ کاربری نماند، سومین نسخه اندروید قرار بود روی تبلت‌ها خودنمایی کند اما متاسفانه به فراموشی سپرده شد و در آلبوم یادگاری اندروید ثبت شد. البته گفتنی است این نسخه انحصاراً برای تبلت‌ها منتشر شد و ارتباطی با تلفن‌های هوشمند نداشت.

 

2714838_717.png

 

 

2714834_351.jpg

 

اندروید ۴.۰ ، بستنی حصیری

بستنی حصیری با رابط کاربری Holo همه را تحت تاثیر خود قرار داد چرا که اندروید در این نسخه روی رابط کاربری تمرکز بیشتر داشته است. این نسخه قابلیت‌های حیرت انگیزی داشت که تا قبل از این بسیار ساده و بی روح بود.

 

2714838_717.png

 

 

2714835_625.jpg

 

اندروید ۴.۱ ، آب نبات ژله‌ای

نسخه لوبیای ژله‌ای یک تغییر بزرگ را در دل خود جای داد، آن هم سرعت بود. سرعت رابط کاربری بسیار بهبود یافته بود و رابط کاربری روی نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه کار می‌کرد و این باعث شد تا اندروید وارد گود رقابت در بحث سرعت رابط کاربری با iOS شود. در کنار همه این موارد دستیار صوتی گوگل یا همان Google Now نیز به این نسخه از اندروید اضافه شده بود. این دستیار صوتی هنوز هم که هنوز است یک از سریعترین دستیاران صوتی موجود در بین پلتفرم‌ها به حساب می‌آید.

 

2714838_717.png

 

 

2714836_119.jpg

 

اندروید ۴.۴ ، کیت کت

رابط کاربری مدرن با اندروید کیت کت به وجود آمد. در این نسخه گوگل تلاش کرد تا همه کاربران حتی یک دستگاه با رم ۵۱۲ مگابایت هم بتواند از این نسخه استفاده کند تا نیازی نباشد یک پرچمدار جدید با قیمت بالا بخرد و کاربران بتوانند از ارزانترین گوشی بهترین استفاده را ببرند، همین موضوع را می‌توان نکته مثبت این نسخه از اندروید دانست.

 

2714838_717.png

 

 

2714837_814.jpg

 

اندروید ۵.۰ ، آب نبات چوبی

نسخه ۵.۰ اندروید ابتدا با نام اندروید L شناخته می‌شد بعد به صورت رسمی Lollipop نامیدند. به لطف طراحی متریال جلوه‌های بصری مسطح‌تر و رنگارنگ‌تر از گذشته شده است. آخرین دسته گل گوگل هنوز روی هیچ دستگاهی اعم از تلفن هوشمند و تبلت نصب نشده است بجز موارد خاص، ولی به زودی شاهد اندرویدی جذاب‌تر از گذشته خواهیم بود.

 

2714838_717.png

 

تلفن هوشمند شما مجهز به کدام نسخه از اندروید است؟ شما کدام نسخه از اندروید را بیشتر از همه دوست دارید؟

 

منبع: PhoneArena

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...