رفتن به مطلب

مطالب بخش کامپیوتر مجله


ارسال های توصیه شده

سلام

 

مطالبی که دوستان برای مجله ارسال کردن رو توی این تاپیک قرار میدم، که هم در موردشون صحبت کنیم، هم تصمیم بگیریم کدومشون رو توی مجله بیاریم.

اگه مطلب خوبی هم توی انجمن دیدیم، که به نظرمون آوردنش توی مجله می تونه به جذابیت تر یا بهتر شدنش کمک کنه، لینکش رو اینجا قرار میدیم.

 

هر نظر و پیشنهادی هم دارین، حتما مطرح کنین.

 

ممنون:icon_gol:

لینک به دیدگاه

فایل اول: پنهان نگاری

 

پنهان­نگاری علم و هنر نوشتن اطلاعات سری می­باشد به گونه­ای که هیچ کس به جز گیرنده­ی مورد نظر از وجود داده بی­اطلاع باشد، یا به عبارتی هیچ سوء­ظنی نسبت به وجود پیام مخفی ایجاد نشود. پیام مخفی می­تواند در پوشش­های مختلفی اعم از صدا، تصویر، ویدئو و متن مخفی شود و بسته به فرمت پوشش، پنهان­نگاری نام­های متفاوتی می­گیرد، مثلا پنهان­نگاری ویدئو یا پنهان­نگاری تصویر. رشد سریع رایانه و اینترنت باعث پیدایش روش­های مختلف پنهان­نگاری شده است. این روش­ها با ایجاد تغییراتی بر روی یک سیگنال پوشش اطلاعات مورد نظر را در آن درج می­کنند. گزارشات مبنی بر سوء استفاده از پنهان­نگاری موجب شده است نیاز به روش نهان­کاوی که قادر باشد پیام­های پنهان را کشف کند افزایش یابد. مسأله نهان­کاوی پی­بردن به ارتباط پنهان بین دو موجود است که پیام سری خود را روی یک کانال همگانی مبادله می­کنند.

 

 

فایل دوم: میان افزار شبکه حسگر وایرلس:

 

شبکه حسگر وایرلس یا WSN یک شکل از شبکه­ی ad-hoc است که شامل تعداد زیادی از حس­گر­های کوچکِ ناهمگن است که در یک منطقه­ی جغرافیایی قرار گرفته­اند تا پدیده­های فیزیکی مانند دما، رطوبت، لرزه­ها، نوسانات و مواردی این چنین را نظارت[ii] نمایند. این حسگر­ها بصورت وایرلس ارتباط برقرار می­کنند، پردازش انجام می­دهند و قابلیت ذخیره سازی و حس کردن دارند[1]. شبکه حسگر وایرلس حرکت عظیمی در پیشرفت­های تکنولوژی در محاسبات توزیعی، شبکه، ارتباطات و تکنولوژی­های حسگر و سیستم­های تعبیه شده بدست آورده است. این پیشرفت­ها یک فرصت استثنائی برای توسعه­ی آرایه­ی وسیعی از برنامه­های کاربردی مانند خطوط کنترل تولید، حمل و نقل، کنترل آلودگی، امنیت زیرساختار­ها، کنترل سلامت از راه دور ، کنترل ترافیک ، مباحث نظامی و ... ارائه کرده­اند.

 


Wireless Sensor Network

[ii] Monitor

 

فایل سوم: بازشناسی نوری حروف OCR

 

در چند دهة گذشته مسألة بازشناسي الگوهاي نوشتاري شامل حروف، ارقام و ساير نمادهاي متداول دراسناد مكتوب شده به زبان هاي مختلف، توسط گروه هاي مختلفي از محققين مورد مطالعه و بررسي قرار گرفته است. نتيجة اين تحقيقات منجر به پيدايش مجموعه اي از روش هاي سريع و تا حدزيادي مطمئن بمنظور وارد نمودن اطلاعات موجود دراسناد، مدارك، كتاب ها و ساير مكتوبات چاپي يا تايپ موسوم بهOCR شده و حتي دستنويس[1] به داخل كامپيوتر شده است. مسئلة بازشناسي حروف الفباي فارسي سابقه اي نه چندان طولاني به همراه دارد. نخستين گزارش هاي رسمي منتشر شده از تلاش هاي انجام گرفته در اين راه، مربوط به ساليان نخست دهة 1980 ميلادي است.

به رغم فراگيري نسبي كاربرد الفباي فارسي در ميان ملل مختلف قارة آسيا، بررسي هاي انجام شده در خصوص يافتن روش هايي براي بازشناسي حروف اين الفبا بسيار محدود بوده است. بواسطة وجود تفاوت هاي اساسي بين نحوة نگارش كلمات فارسي و كلمات لاتين نظيرچسبيده بودن حروف سازندة يك كلمه به يكديگر و تغيير شكل حروف بر اساس موقعيت نسبي قرارگيري آن در يك كلمة فارسي، امكان اعمال مستقيم روش هاي متداول در بازشناسي حروف انگليسي بمنظور شناسايي حروف تشكيل دهندة كلمات فارسي وجود ندارد.

 


[1] Handwritten

 

 

فایل چهارم: پذیرش محاسبات ابر در کشورهای در حال توسعه - چارچوب آزمایشی ایران بر اساس تجارب

 

استفاده از فن آوری مناسب در یک سازمان می تواند مزیت های عمده ای داشته باشد. در سطوح بالاتر، سازمانها به دنبال فن آوری های جدید برای افزایش خدمات خود با هزینه ها هستند. اگر چه، ممکن است تعریف دقیقی برای محاسبات ابری، مزیت های فوق العاده و مزایای این تکنولوژی وجود نداشته باشد محاسبات ابری به داغترین موضوع در فناوری اطلاعات تبدیل شده است. اثرات قابل توجه محاسبات ابری در اقتصاد باعث شده است کشورهای توسعه یافته به گسترش این تکنولوژی در سطح ملی اقدام کنند. با این حال، استفاده از محاسبات ابری می تواند گردش کار سازمان را متحول کند. بنابراین، به منظور حصول اطمینان از انتقال آرام و با حداقل تلفات، آماده سازی باید بر اساس یک نقشه روشن انجام شود. با این حال، فرآیند تصویب رویکرد ابر در کشورهای در حال توسعه می تواند به طور کامل متفاوت باشد.

 

 

فایل پنجم: بررسی زیر ساختهای محاسبات ابری در کشورهای در حال توسعه

 

رایانش یا محاسبات ابری (Cloud Computing) واژه ای است که در چند سال گذشته زیاد شنیده ایم. شاید زمان جدی گرفتن این مفهوم به کنفرانس اپل سال ۲۰۱۱ برسد. مرحوم جابز در ماه های آخر زندگی خود در افتتاحیه آن کنفرانس که تمرکزش بر iCloud بود، در این باره گفت محاسبات ابری، در ده سال آینده، دنیای آی تی را متحول خواهد کرد.

از آن روز حدود دو سال می گذرد و در این مدت نه تنها بسیاری از شرکت ها و بنگاه های آی تی خدمات رایانش ابری خود را راه اندازی کرده اند، بلکه حتی کاربران محاسبات ابری بسیار زیاد شده و به تبع خود باعث افزایش کاربران تبلت ها و گوشی های هوشمند شده اند. امروزه تجارت های زیادی براساس محاسبات ابری انجام می شود و حتی دایره خدمات محاسبات ابری به فعالیت های کشوری و حکومتی هم رسیده است.استفاده از فن آوری مناسب در یک سازمان می تواند مزیت های عمده ای داشته باشد. در سطوح بالاتر، سازمانها به دنبال فن آوری های جدید برای افزایش خدمات خود با هزینه ها هستند. محاسبات ابری مزایای بیشتری برای کشورهای در حال توسعه می تواند به ارمغان بیاورد، که تصویب آن می تواند چالش زیادی در بر داشته باشد. در نتیجه، مجموعه ای از آماده سازی اساسی و در عین حال حیاتی به منظور تسهیل در روند تصویب ابر مورد نیاز است. در این مقاله سعی داریم زیر ساخت ابری را در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران بررسی کنیم در این راستا یک پس زمینه ی جامع در مورد ابر، مزایا و معایب ارائه می دهیم .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

این مطالب رو هم دوستان از سایت های دیگه برداشتن و برای مجله ارسال کردن:

 

فایل ششم: آموزش مراقبت از باتری لپ تاپ

 

باتری به عنوان پرمصرف ترین وسیله در لپتاپ بسیار آسیب پذیر است. و شما به عنوان صاحب لپ تاپ باید بدانید که چطور با آن مدارا کنید تا کمتر آسیب ببیند.

 

باتری لپ تاپ از سلول هایی با نام Li-ion تشکیل شده است که با توجه به ظرفیت باتری و مدل لپ تاپ، تعداد و مشخصات این سلول ها متفاوت است. شاید بسیاری از افراد فکر کنند که تمامی مشکلات یک باتری با تعویض این سلول ها قابل حل خواهد بود، اما باید بدانید که این کار به هیچ وجه آسان نیست.

 

به عنوان نمونه اگر در انجام این کار از استانداردهای موجود پیروی نکنید، ممکن است در حین استفاده از باتری، آتش بگیرد یا منفجر شود. پس شاید بهتر باشد که به جای این که به فکر تعمیر باتری لپ تاپ خود باشید. بیشتر به این موضوع فکر کنید که چگونه می توانید با استفاده بهتر، جلوی خراب شدن زود هنگام آن را بگیرید.

فایل هفتم: 25 تــــــــــــــــــــرفند کاربردی در فـــــــــــتوشاپ

 

ترفند شماره 1: چگونه یک قسمت از یک سند را که از چند لایه تشکیل شده کپی کنیم

وقتی منطقه ای از یک سند را انتخاب کنید و برای انجام عمل کپی کلیدهای Ctrl+C را می فشارید آن منطقه تنها از لایه انتخابی کپی می شود. اما اگر شما بخواهید از تمام اجزای لایه ها در آن قسمت در یک لایه جدید کپی داشته باشید می توانید با افزودن کلید Shift به کلیدهای Ctrl+C این کار را انجام دهید.

 

مطلب هشتم:

رستم و افراسياب

به نام خداوند ويروس گارد

كنون رزم Virus و رستم شنو / دگرها شنيدستي اين هم شنو

كه اسفنديارش يكي Disk داد / بگفتا به رستم كه اي نيكزاد

در اين Disk باشد يكي File ناب / كه بگرفتم از Site افراسياب

چنين گفت رستم به اسفنديار / كه من گشنمه نون سنگگ بيار

جوابش چنين داد خندان طرف / كه من نون سنگگ ندارم به كف

برو حال مي‌كن بدين Disk، هان! / كه هم نون و هم آب باشد در آن

تهمتن روان شد سوي خانه‌اش / شتابان به ديدار رايانه‌اش

چو آمد به نزد Mini Tower اش / بزد ضربه بر دكمه Power اش

دگر صبر و آرام و طاقت نداشت / مر آن Disk را در Drive اش گذاشت

نكرد هيچ صبر و نداد هيچ نفت / يكي List از Root ديسكت گرفت

در آن Disk ديدش يكي File بود / بزد Enter آنجا و اجرا نمود

كز آن يك Demo شد پس از آن عيان / ابا فيلم و موزيك و شرح و بيان

به ناگه چنان سيستمش كرد Hang / كه رستم در آن ماند مبهوت و منگ

چو رستم دگرباره Reset نمود / همي كرد Hang و همان شد كه بود

تهمتن كلافه شد و داد زد / ز بخت بد خويش فرياد زد

چو تهمينه فرياد رستم شنود / بيامد كه ليسانس رايانه بود

بدو گفت رستم همه مشكلش / وز آن Disk و برنامه خوشگلش

چو رستم بدو داد قيچي و ريش / يكي ديسك Bootable آورد پيش

يكي Toolkit، Hard اندرش / چو كودك كه گردد پي مادرش

به ناگه يكي رمز Virus يافت / پي حذف امضاي ايشان شتافت

چو Virus را نيك بشناختش / مر از Boot Sector برانداختش

يكي ضربه زد بر سرش Toolkit / كه هر Byte آن گشت هشتاد Bit

به خاك اندر افكند Virus را / تهمتن به رايانه زد بوس را

چنين گفت تهمينه با شوهرش / كه اين بار بگذشت از پل خرش

دگر باره اما خريت مكن / ز رايانه اصلا تو صحبت مكن

قسم خورد رستم به پروردگار / نگيرد دگر Disk از اسفنديار

مطلب نهم: پختن غذا با لپ تاپ

 

دستگاهی که در زیر مشاهده می کنید از ادغام

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
با اجاق گاز بوجود آمده است. به جرات می توان گفت که این طرح یکی از ایده های نوین در زمینه آشپزخانه های الکترونیکی می باشد برای مطالعه قابلیت های این لپ تاپ و مشاهده تصاویر بیشتر به ادامه مطلب رجوع نمایید.

electrolux-mobile-kitchen-concept-by-dragan-trenchevski61.jpg

electrolux نامی است که شرکت سازنده بر روی این دستگاه گذاشته است، در واقع این اختراع شگرف از ترکیب یک کامپیوتر لمسی، یک تخته برای خرد کردن و یک اجاق الکتریکی ساخته شده است. چهار حلقه گرمایی برای ظروف با اندازه های مختلف وجود دارد که شما می توانید از هر چهار حلقه همزمان برای پخت سریع تر استفاده نمایید لازم به ذکر است که انتخاب این حلقه ها به صورت منفرد نیز میسر است تا در خارج از منزل با مصرف کمتر باتری بتوانید مدت زمان بیشتری ازآن استفاده نمایید. تخته آشپزی از جنس فیبر کربن می باشد تا هنگام خورد کردن مواد روی آن با مشکل مواجه نشوید. نکته دیگر در مورد این تخته جاسازی یک تیغه فولادی به صورت رنده در قسمت پایینی آن می باشد. باید دقت کنید که این تخته بر روی اجاق قرار می گیرد پس به منظور استفاده از اجاق باید آن را جدا نمایید.electrolux-mobile-kitchen-concept-by-dragan-trenchevski4.jpg

electrolux-mobile-kitchen-concept-by-dragan-trenchevski8.jpg

electrolux-mobile-kitchen-concept-by-dragan-trenchevski7.jpg

بدنه کامپیوتر لمسی بکاربرده شده در Electrolux به گونه ای طراحی شده که در مقابل حرارت و یا ضربه مقاوم باشد تا به هنگام آشپزی آسیب نبیند. چیزی که electrolux را از سایر اجاق ها متمایز ساخته همین کامپیوتر لمسی است. این کامپیوتر با اتصال به

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به شما کمک می کند که هنگام آشپزی به جستجو برای یافتن دستور پخت غذاهای مختلف و یا چت کردن با دوستان خود بپردازید. شما همچنین می توانید از مراحل مختلف آشپزی خود فیلمبرداری کرده و در سایت هایی نظیر Youtube به اشتراک بگذارید. این دستگاه منحصر به فرد را می توان نمونه ای از کاربرد
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
اطلاعات در آشپزخانه ها دانست که سرآغاز فصلی نو در طراحی خانه های
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بوده است.electrolux-mobile-kitchen-concept-by-dragan-trenchevski3.jpg

electrolux-mobile-kitchen-concept-by-dragan-trenchevski5.jpg

electrolux-mobile-kitchen-concept-by-dragan-trenchevski1.jpg

electrolux-mobile-kitchen-concept-by-dragan-trenchevski2.jpg

 

مطلب دهم:

op3n8xqhq6mm9wzu96w.jpg

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

فایل سوم بیشتر قسمتهاش از یه مقاله ی دیگه برداشته شده، شاید فقط چند خط از مقدمه رو خودشون نوشتن، اون مقاله ای که هم ازش برداشتن واسه 84 هست (

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
). فکر کنم آوردنش توی مجله درست نباشه، دوستان دیگه هم نظر بدن.

 

در مورد مطالبی که از جاهای دیگه آورده میشه هم به نظرم بیشتر سعی کنیم مطالب و اخبار های جدید رو قرار بدیم، چیزایی که واقعا به جذاب تر شدن مجله کمک می کنه، البته زیاد هم نمی خوایم از این نوع مطالب داشته باشیم.

لینک به دیدگاه

اول از همه تشکر کنم از دوست خوبمون ایمان خان که هم اطلاع رسانیشون خیلی خوبه هم مدیریتشون:icon_gol:

 

مطالب روی هم رفته خیلی خوبه فقط یه بخشی اگه داشته باشیم با عنوان معرفی نرم افزار خیلی خوبه.

لینک به دیدگاه
اول از همه تشکر کنم از دوست خوبمون ایمان خان که هم اطلاع رسانیشون خیلی خوبه هم مدیریتشون:icon_gol:

 

مطالب روی هم رفته خیلی خوبه فقط یه بخشی اگه داشته باشیم با عنوان معرفی نرم افزار خیلی خوبه.

 

خواهش می کنم، ممنون.icon_gol.gif

 

من توی پست اول از هر فایلی یه مقدمه ای ازش رو آوردم، فایل ها رو هم پیوست کردم. حالا تک تک درمورد این چند تا فایل نظر بدیم، که کدوما داخل مجله بیاد بهتره.

 

فایل پنجم که خیلی زیاد هست، توی یه زمینه با فایل چهارم هم هست، خود کسی که این دو فایل رو هم ارسال کرد، می گفت همون فایلی که کمتر هست رو می تونیم استفاده کنیم.

 

من نظرم در مورد فایل سوم گفتم، فایل اول و دوم رو کامل نخوندم ولی خب با شناختی که دارم از نوسنده اش، باید خوب باشن.

 

شما و سان شاین هم لطف کنین یه نگاهی به فایل ها بندازین نظرتون رو همینجا بگین.

 

طبق صحبت آقا پیمان هم 18 صحه واسه کامپیوتر میشه با فونت 10 تا 12.

لینک به دیدگاه

من کل مطالب رو نخوندم فقط در همین حدی که اینجا قرار دادین

روی هم رفته خیلی خوبه.همه چیزو پوشش داده.هم مطالبی واسه بالارفتن اطلاعاتمون داخلش هست هم مطالب کاربردی که ممکنه هر کسی بهشون نیاز پیدا کنه:icon_gol:

 

همه ی این مطالب قراره داخل مجله گنجانده بشه یا از بین اینها گلچین کنیم؟

لینک به دیدگاه
من کل مطالب رو نخوندم فقط در همین حدی که اینجا قرار دادین

روی هم رفته خیلی خوبه.همه چیزو پوشش داده.هم مطالبی واسه بالارفتن اطلاعاتمون داخلش هست هم مطالب کاربردی که ممکنه هر کسی بهشون نیاز پیدا کنه:icon_gol:

 

همه ی این مطالب قراره داخل مجله گنجانده بشه یا از بین اینها گلچین کنیم؟

 

نه دیگه باید چند تاشون رو انتخاب کنیم، اون چند تا فایل اول هر کدوم حداقل 4 صفحه هستن.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...