رفتن به مطلب

صعود ایران به رتبه 23 تولید علم حوزه علوم اعصاب جهان


ارسال های توصیه شده

چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

رییس سازمان نظام پزشکی با اشاره به رشد فزاینده تولیدات علمی ایران در حوزه علوم اعصاب اظهار داشت: ایران در حال حاضر در رتبه بیست و سوم تولید علم این حوزه قرار دارد که با نرخ شتابان رشد تولیدات علمی این حوزه پیش‌بینی می‌شود در سالهای آینده رتبه ایران در این حوزه به نحو چشمگیری ارتقاء یابد.

 

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر زالی در حاشیه افتتاحیه سومین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تقریبا تمام روش‌های تشخیص بیماری‌های عصبی در کشور وجود دارد که البته مهارت پزشک در زمینه تشخیص و درمان این بیماری‌ها که به دلیل پیچیدگی‌های فراوان از آنها به عنوان مشکلاتی با سیمای هزار چهره یاد می‌شود از اهمیت خاصی برخوردار است البته بسیاری از روش‌های تشخیصی بیماری‌های عصبی هنوز بیشتر جنبه پژوهشی دارند تا بالینی.

 

 

وی خاطرنشان کرد: درمان‌های متعارف بیماری‌ها مغز و اعصاب نیز در کشورما وجود دارد و در کنار داروهای مختلف روش‌های درمانی دیگر مثل مداخلات جراحی تهاجمی و کم‌تهاجمی، بازتوانی عصبی و روش‌های نوین مثل سلول درمانی ، کاربرد فناوری نانو و ارتباط یارانه و مغز که از افق‌های جدید در حوزه درمان بیماری‌های عصبی هستند در کشور مورد توجه قرار دارد.

 

 

زالی در عین حال بر ضرورت پرهیز از هیجان‌زدگی در مواجهه با روش‌های نوین درمانی بیماری‌های مغز و اعصاب که عمدتا در فاز تحقیقاتی هستند، تاکید کرد.

 

 

وی با اشاره به این که تحقیقات در حوزه تولید داروهای بیماری‌های مغز و اعصاب بعد از حوزه سرطان دومین محور مورد توجه در تحقیقات دارویی دنیاست، اظهار داشت: در زمینه تکنیک‌های بازتوانی عصبی باید به این نکته توجه داشت که هر چه استفاده از این مکانیزم‌ها در سنین پایین شروع می‌شود اثربخشی بهتری خواهد داشت.

 

 

وی هنردرمانی، موسیقی درمانی و استفاده از سیستم‌های رایانه‌ای و فضای مجازی را از روش‌های درمانی موثر در بیماری‌های مغز و اعصاب از جمله اوتیسم عنوان کرد.

 

 

 

انتهای پیام

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[h=2]رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خبر داد[/h]

[h=1] ایران پیشتاز رشد تولید علم در «علوم اعصاب» دنیا

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - علم و فناوري ايران

کد خبر: 93080703759

چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: بر اساس یک گزارش بین‌المللی در فاصله سالهای 2004 تا 2012، ایران، چین و کره جنوبی به ترتیب بیشترین نرخ رشد را در زمینه تولیدات علمی حوزه «علوم اعصاب» دنیا داشتند.

 

 

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا دکتر جغتایی که در افتتاحیه سومین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی در سالن همایش‌های رازی سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: ایران در حال حاضر از لحاظ تولید علم در حوزه علوم اعصاب همراه با ترکیه در رتبه بیست و سوم دنیاست.البته در کنار رشد فزاینده کمی تولیدات علمی ایران در این حوزه ضریب تاثیر مقالات محققان ایرانی نیز خصوصا از سال 2009 به این سو دائما رو به افزایش بوده است.

 

 

وی با بیان این که حدود یک چهارم مقالات علوم پزشکی کشور در حوزه علوم اعصاب است گسترش مراکز تحقیقاتی، توسعه تحقیقات در گروه‌های آموزشی علوم پایه و بالینی، راه‌اندازی دوره‌های PHD علوم اعصاب از سال 87 و گسترش مجلات و کنگره‌های علمی این حوزه را در توسعه کمی و کیفی تولیدات علمی ایران در حوزه علوم اعصاب موثر دانست و اظهار داشت: تاسیس ستاد علوم شناختی نقطه عطفی در گسترش تحقیقات علوم اعصاب و شناختی در کشور بوده که امید می‌رود با تداوم حمایتهای ستاد شاهد تداوم روز افزون رشد تولیدات علمی و تحقیقاتی این حوزه در کشور باشیم.

 

انتهای پیام

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...