رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

[TABLE]

[TR]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 100%] [TABLE]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD=width: 87%]

HSDPA اختصار " دسترسی به بستهء ارسال شده با سرعت بالا از ماهواره مخابراتی یا High-Speed Downlink Packet Access میباشد که یک پروتکل جدید برای انتقال دیتا از طریق تلفن موبایل است. HSDPA بعنوان یک فن آوری نسل 5/3 شناخته شده. اساسا"، این استاندارد سرعتهای دانلود بر روی تلفن موبایل را مساوی با یک خط ADSL (خط مشترک دیجیتالی نا متقارن – Asymmetric Digital Subscriber Line) در خانه فراهم مینماید، که هر محدودیتی که در مورد استفاده تلفن تان از طریق یک اتصال کند و آهسته وجود دارد، را از بین میبرد. HSDPA یک تکامل تدریجی و پیشرفت W-CDMA یا دسترسی چندگانه از طریق تقسیم کد بر روی باند پهن (Wideband Code Division Multiple Access)، که یک پروتکل نسل سوم میباشد، است. HSDPA نرخ انتقال را با یک فاکتور حداقل 5 برابرW-CDMA بهینه میسازد. HSDPA میتواند بطور تئوری به سرعتهای انتقال دیتا 8 تا 10 مگا بیت در ثانیه برسد. گرچه هر دیتایی میتواند انتقال یابد، کاربردهایی با تقاضای بالای دیتا نظیر ویدیو و موسیقی یکپارچه (بدون اخلال)، تمرکز HSDPA میباشد.

 

 

HSDPA، W-CDMA را با بکارگیری تکنیکهای متفاوت برای موجولاسیون و کد نمودن بهتر میکند. آن (HSDPA) یک کانال جدید درون W-CDMA که HS-DSCH یا کانال اشتراکی ارسال شده از ماهواره مخابراتی با سرعت بالا (High-Speed- Downlink Shared Channel) نامیده میشود، ایجاد می کند. آن کانال بطور متفاوتی نسبت به کانالهای دیگر عمل نموده و برای سرعتهای سریعتر ارسال از ماهواره مخابراتی به دستگاه موبایل استفاده میشود. این بدین معناست که دیتا از منبع به تلفن فرستاده میشود. و این ممکن نیست که دیتا را از تلفن به منبع با بکارگیری HSDPA فرستاد. کانال بین تمام کاربران بطور اشتراکی استفاده میشود که این امر اجازه میدهد که سیگنالهای رادیویی بطور موثرتری برای دانلود های سریعتر استفاده گردد.

 

 

در دسترس بودن گسترده HSDPA ممکن است جهت اینکه واقع گرایی گردد، کمی طول بکشد، یا ممکن است که هرگز به آن رسیده نشود. بیشتر کشورها شبکه نسل سوم همه جا گسترده شده را تا پایان 2005 نداشتند. فراهم کنندگان خدمات ارتباطات راه دور موبایل دارند بسرعت کار می کنند که شبکه های نسل سوم را بتوانند به نسل 5/3 زمانیکه تقاضای بازار برای اینکار وجود داشته باشد، بکار گیرند.دیگر فراهم کننده خدمات HSDPA را در طول 2005 تست نمودند و خدمات را در اواسط یا اواخر 2006 گسترده کردند. بکارگیری های اولیهء خدمات از آنچه از نظر تئوری نرخهای امکان پذیر بودند، با سرعتهای بسیار پایین تر از آنها انجام گرفتند. خدمات و سرویس های اولیه 8/1 مگا بیت در ثانیه با به روزآوری شدن تا 6/3 مگابیت در ثانیه خواهد بود البته با دستگاههایی که آماده شدند که بتوانند آن سرعت افزایش یافته را پشتیبانی نمایند.

 

پذیرش دراز مدت و موفقیت HSDPA روشن نیست، برای اینکه آن تنها راه برای انتقال دیتا با سرعت بالا نیست. استاندارهایی نظیر CDMA2000 1xEV-DO و W-Max استاندارهای با سرعت بالای باالقوه دیگری میباشند. از آنجائیکه HSDPA یک توسعهء W-CDMA میباشد، خیلی غیر محتمل است که در مکانهایی که W-CDMA بکار گرفته نشد، موفق شود. بنابراین، موفقیت تدریجی HSDPA بعنوان یک استاندارد نسل 5/3 ابتداء بستگی به موفقیت W-CDMA بعنوان استاندارد نسل سوم خواهد داشت.

[/TD]

[TD=width: 7%]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 100%]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...