رفتن به مطلب

آغاز رقابت دانشجویان امیرکبیر در حل جدول سودوکو 500 متری


ارسال های توصیه شده

[h=3]تهران - ایرنا - رقابت دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پنجمین مسابقات سودوکو از ظهر امروز شنبه در محوطه این دانشگاه برای حل یک هزار و ششصد جدول سودوکو آغاز شد.[/h]

81362423-6036029.jpg دبیر پنجمین مسابقات دانشجویی سودوکو در حاشیه برگزاری این رقابت ها به خبرنگار علمی ایرنا گفت: در مسابقات امسال تعداد یک هزار و ششصد جدول سودوکو بر روی بنرهایی نصب شده که طول آن به 500 متر می رسد.

 

عرفان تعظیمی افزود: جدول های این مسابقات در دو مدل معمولی و سامورایی طراحی شده که هرکدام دارای سه سطح آسان، متوسط و دشوار هستند که البته سطح آسان سودوکو سامورایی با سطح دشوار سودوکو معمولی برابری می کند.

 

دبیر شورای صنفی دانشکده ریاضی دانشگاه امیرکبیر خاطرنشان کرد: اشتیاق دانشجویان برای شرکت در این مسابقات همه ساله افزایش می یابد و از مدتها قبل از برگزاری رقابت ها پیگیر آن هستند.

 

وی درباره نحوه انتخاب برگزیدگان مسابقات سودوکو نیز توضیح داد: این مسابقات تا ساعت 15 امروز به طول می انجامد و سپس روند داوری از میان جدول های تکمیل شده آغاز می شود که نهایتا با احتساب امتیازات، تا هفته آینده سه نفر برتر معرفی و تجلیل خواهند شد.

 

تعظیمی ادامه داد: برای هریک از پاسخ های جدول های آسان، متوسط و دشوار به ترتیب ضریب های یک، دو و سه درنظر گرفته شده است که امتیازبندی براساس درستی پاسخ ها و ضریب های آنها خواهد بود.

 

وی هدف از برگزاری این مسابقه را ایجاد انگیزه و فرار از روزمرگی در قالب برگزاری یک رقابت علمی تفریحی، ایجاد شور و نشاط در میان دانشجویان، تلاش برای افزایش ظرفیت جمع پذیری دانشجویان به واسطه شرکت در یک فعالیت گروهی منسجم و ایجاد علاقه به ریاضیات در میان دانشجویان عنوان کرد.

 

به گزارش ایرنا بیش از چهارصد دانشجوی دانشگاه امیرکبیر در این رقابتها حضور یافته اند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...