رفتن به مطلب

رایانه‌های مجهز به ویندوز xp در کمین حملات سایبری


saba mn

ارسال های توصیه شده

هرچه سریعتر ویندوز XP را عوض کنید!

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

کاربرانی که از XP استفاده می‌کنند ممکن است از قربانیان جدید حملات سایبری باشند چرا که مایکروسافت بسته‌های امنیتی برای XP منتشر نمی‌کند.

به گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
؛ ویندوزxp شباهت زیادی به ویندوز 98 دارد اما می توان گفت نسخه ی کامل تر و پیشرفته تری نسبت به ویندوز 98 می باشد. اساس کار همه ی برنامه ها و کامپیوترها را ویندوز انجام می دهد. ویندوز XP یک سیستم عامل است. یعنی بیش از اینکه یک کامپیوتر شخصی بتواند کاری انجام دهد باید این نرم افزار سیستمی در حافظه ی اصلی آن بارگذاری شود. سیستم عامل پس از روشن شدن کامپیوتر بصورت خودکار در حافظه ی اصلی بارگذاری و اجرا می شود. اکنون که زمان پادشاهی این سیستم عامل به پایان رسیده ولی هنوز هم طرفدارانی دارد که این سیستم عامل را تنها نگذاشته اند. شرکت مایکروسافت ویندوز xp را از زیر چتر خود خارج ساخته است و دیگر هیچ پشتیبانی از این سیستم عامل انجام نمی دهد و این به آن معنی می باشد که سیستم ما مورد هجوم انبوهی از ویروس ها، بد افزار ها، فایل های مخرب و یا حتی هکرها قرار می گیرد. در کشور ما نیز کاربرانی هستند که هنوز از این سیستم عامل استفاده می کنند که این می تواند زنگ خطری برای این گونه افراد شود. بانک ها، بعضی از ارگان های دولتی، مدارس و یا شرکت های مالی نیز از این قاعد مستثنا نیستند و از این سیستم عامل تاریخ گذشته استفاده می کنند.

 

 

 

 

2687827_159.jpg

 

با افزایش نرم افزارهای مخرب و نبود به روز رسانی و قابلیت تعمیر سیستم عامل XP، انجام هر گونه عملیات آنلاین بانکداری را به شدت پرخطر تر از پیش خواهد بود. حتی اگر فقط مشتری بانک از این سیستم عامل استفاده کند، وصل شدن به سیستم بانکی آنلاین با این سیستم عامل، دریچه خطر را برای بانک ها خواهد گشود. همچنین بانک ها، شرکت های مالی و ارگان هایی که از ویندوز xp استفاده می کنند بهتر است برای جلوگیری از هرگونه حملات سایبری از سیستم های به روز شده مانند ویندوز 7 و ویندوز 8 استفاده کنند. در صورتی که آن دسته از این شرکت ها و بانک ها به استفاده از ویندوز XP ادامه می دهند، میزان امنیت سیستم عامل این گروه به پایین ترین حد یعنی صفر خواهد رسید که هر لحظه امکان هک، ویروسی شدن و یا حتی به سرقت رفتن اطلاعات منجر شود.

 

 

2687832_238.jpg

 

مایکروسافت دیگر نمی خواهد به روز رسانی های امنیتی و یا پشتیبانی فنی برای ویندوز XP ارائه دهد و این برای کامپیوتر شما یک تهدید بزرگ است. لازم به توضیح است ویندوز XP هنوز هم می تواند نصب شود و کامپیوترهای در حال اجرا ویندوز XP کار کنند ولی حالا که پشتیبانی و به روز رسانی های امنیتی از مایکروسافت دریافت نمی شود بیشتر به خطرات امنیتی و ویروس ها آسیب پذیرتر می شوند. مایکروسافت حمایت امنیتی خود از سیستم عامل XP را برای همیشه پایان داده است و این در حالی است که خودپردازها هنوز هم با این سیستم عامل کار می کنند.

2687837_743.jpg

 

صفحه ی دریچه فناوری به کاربرانی که از ویندوز xp استفاده می کنند توصیه می کند که سیستم عامل خود را به ویندوز 7 و یا 8 ارتقاء دهند و یا از سیستم عامل های دیگری نظیر MAC OS و یا Chromebook استفاده کنند تا از حجم صعودی حملات در امان بمانند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...