رفتن به مطلب

جاروبرقی باکتری ها ساخته شد


ارسال های توصیه شده

[h=3]تهران - ایرنا - محققان یک شرکت تولید کننده جاروبرقی در انگلیس موفق به ساخت یک دستگاه خانگی شبیه به جاروبرقی شده اند که تمام باکتری ها و میکروب های محیط را نابود می کند.[/h]

81361640-6034991.jpg به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از نیچر، این دستگاه یک مرطوب کننده فوق صوت است که از یک دیافراگم فلزی تشکیل شده است. هوای مکیده شده از محیط وارد دیافراگم فلزی می شود؛ همزمان با این فرآیند، دستگاه بخار تولید می کند و بخار تولیدشده با سرعت زیاد در دیافراگم جریان پیدا می کند و شبیه به قطرات آب می شود.

 

این قطرات حین چرخش در معرض اشعه ماورای بنفش قرار می گیرند و به گفته محققان شرکت تولید کننده، 99.9 درصد از باکتری های آن کشته می شوند و هوای تمیز و عاری از میکروب در محیط پخش می شود.

 

این دستگاه علاوه بر کشتن میکروب ها، هوای خشک اتاق را مرطوب می کند. البته دستگاه مجهز به حسگری است که اجازه نمی دهد دمای اتاق بیش از حد معمول مرطوب شود.

 

محفظه آب دستگاه به گونه ای طراحی شده است که امکان پاک سازی هوا برای 18 ساعت به طور مستمر وجود دارد.

 

مهمترین کاربرد این دستگاه در بیمارستان و مراکز عمومی است و قرار است در پاییز سال 2015 میلادی به بازار عرضه شود. هنوز قیمت دقیق دستگاه مشخص نیست.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...