رفتن به مطلب

بیابان ها چگونه هستند؟


ارسال های توصیه شده

بیابان ها بیش از یک پنجم خشکی های

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را پوشانده اند و خیلی گرم و خشک و یا خیلی سرد و خشک هستند. بیابان ها شرایط آب و هوایی ناملایمی با بارندگی خیلی کم و دماهای به شدت متغیر دارند. زندگی گیاهی و جانوری در بیابان زیاد نیست. بیابان ها مناطق خیلی خشکی با زندگی گیاهی و جانوری محدود هستند. بیابان ها با شرایط آب و هوایی خشک تعریف می شوند (معمولاً کمتر از 25 سانتی متر یا 254 میلی متر در سال بارندگی دارند) و دمای بسیار متغیری نیز دارند. بعضی از بیابان ها هم خیلی گرم (در طول روز) و هم خیلی سرد (در طول شب، موقعی که دماها به زیر نقطه انجماد می رسد) هستند. هوای خشک باعث تغییرات وسیع دما در طول روز می شود. چنان که دمای منجمد کننده در شب می تواند به بیش از 120 درجه در روز برسد.

بعضی از بیابان ها مثل بیابان گوبی در آسیا و بیابانی در

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
همیشه سردند.

بیابان های گرم و خشک: بیشتر بیابان های گرم و خشک نزدیک مدار رأس السرطان یا مدار رأس الجدی (مناطق گرمسیری و نزدیک مناطق استوایی) قرار دارند.

بیابان های سرد: بیابان های سرد هم مثل بیابان های گرم وجود دارند. مانند گرینلند و بیابان قطب جنوب. بیابان های سرد نزدیک قطب زمین هستند. یک بیابان سرد بیابانی است که در زمستان برف دارد. تغییرات دمای بیابان سرد در زمستان از 2- تا چهار درجه سانتی گراد و در تابستان از 21 تا 26 درجه سانتی گراد است.

جانوران: جانوران مختلفی در انواع مختلف در بیابان زندگی می کنند. جانورانی که در بیابان زندگی می کنند چنان با محیط تطبیق پیدا کرده اند که از عهده نبود آب، تغییرات دمایی شدید و کمبود غذا برآیند. برای دوری از گرمای طول روز، بسیاری از جانوران بیابان مثل افعی شاخ دار در شب پیدایشان می شود. آنها در طول روز در سوراخ های زیر سطح زمین یا در سایه قایم می شوند و در شب برای خوردن ظاهر می شوند. بسیاری از جانوران بیابان هیچ وقت نباید آب بخورند. آنها همه آبی را که نیاز دارند از غذایشان به دست می آورند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در بیابان ها زندگی می کنند. بیشتر جانوران بیابان کوچک هستند.

ترین های بیابان ها: بزرگ ترین بیابان، صحرای آفریقا در شمال این قاره است. این بیابان تقریباً 9065000 کیلومتر مربع را می پوشاند. خشک ترین بیابان ها بیابان آتاکاما در شمال شیلی در آمریکای جنوبی و کویر لوت در شرق ایران است. این بیابان ها کمتر از حدود یک سانتی متر بارش در هر سال دارند و آن را هم از مه متراکم به دست می آورند، نه از باران.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...