رفتن به مطلب

چگونه لکه های جوش را از بین ببریم؟


ارسال های توصیه شده

329huy8zf3jm2f2uchqp.jpg

 

لکه هایی که بر اثر فشار دادن جوش ها به وجود می آید و باعث کنده شدن جوش یا آکنه می شود تبدیل به لکه های دائمی روی پوست می شود که به سختی از بین می رود. در این مطلب به چند درمان خانگی رفع لکه ها اشاره خواهیم کرد که خواندن آن می تواند مفید باشد.

1256266786.gif پنبه آغشته به آب لیمو به صورت خود بمالید و بگذارید خشک شود. در صورت ایجاد سوزش، آب لیمو را با کمی آب و یا گلاب رقیق کنید. استفاده از این روش هفته ای ۴ بار نتیجه قابل توجهی دارد.

1256266786.gif مایعی با پودر صندل و گلاب و ۲ تا ۴ قطره آب‌لیمو آماده کنید و روی صورت و گردن بمالید و بگذارید کاملا خشک شود، سپس با آب سرد بشویید. این کار را هفته ای ۲ بار تکرار کنید.

1256266786.gif با استفاده از پنبه کمی آب خیار را روی صورت بمالید. در فصل تابستان این کار را می توان به طور روزانه انجام داد تا به خنک شدن پوست و سفت شدن منافذ کمک کند. آب خیار برای شادابی پوست موثر است.

1256266786.gif یکی از روش های خانگی دیگر برای درمان لکه جوش استفاده از سیب له شده با چند قطره عسل است. این ماسک را به پوست بمالید و پس از ۱۵ دقیقه بشویید. این کار باعث روشن شدن پوست و سفت شدن منافذ می شود.

1256266786.gif مقدار کمی جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و بگذارید کف کند، سپس به حالت گردشی به قسمت های لکه شده بمالید و سپس صورت خود را بشویید. حالت زبری جوش شیرین به از بین بردن لکه ها کمک می کند.

1256266786.gif پودر کافور مخلوط شده با روغن نارگیل را روی آکنه بمالید و پس از چند دقیقه بشویید.

1256266786.gif یک راه طبیعی برای از بین بردن لکه ها مالیدن پالپ میوه روی آکنه ها و شستن آن پس از ۲۰ دقیقه می باشد. اسید میوه و کلاژن موجود در میوه به خصوص پاپایا (نوعی میوه)، پرتقال و آناناس در رفع لکه آکنه مفید است.

1256266786.gif چیزی که نباید فراموش شود این است که به هنگام رفع لکه های آکنه باید مصرف آب را بالا ببرید تا به روند رشد پوست جدید کمک کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...