رفتن به مطلب

روباتی نرم برای حمل اجسام سنگین


ارسال های توصیه شده

روباتی نرم برای حمل اجسام سنگین (عکس)

این روبات حدود نیم متر طول دارد و قادر است 7 و نیم پوند وزن را در شرایط سخت بر دوش خود جا به جا کند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رابرت وود، استاد دانشگاه چارلز ریور و تیم تحقیقاتی وی، توانستند میکرو کمپرسوری نرم طراحی کنند که با باتری کار می کند. این کمپرسور میتواند اجسام را در پشت خود حمل کند.

 

232025_860.jpg

 

تالی، عضو تیم تحقیقاتی می گوید: به تازگی نسخه نرم این ربات را طراحی کرده ایم که میتواند به خوبی وظیفه اش را انجام دهد اما چیزی که ما میخواستیم انجام دهیم، به چالش کشیدن تصویر ذهنی مردم از شکل ظاهری یک ربات بود.

 

او ادامه می دهد: ما فکر می کنیم دلیل اینکه مردم به استفاده از ربات های فلزی و سخت عادت کرده اند این است که ساخت آنها راحت تر است. اما کار ما الهام گرفته از طبیعت است و می خواهیم این ربات را پایه ی ربات های آینده قرار دهیم.

 

ربات طراحی شده توسط این تیم، در مقایسه با ربات های مشابه، بزرگ و سخت نیست. این ربات حدود نیم متر طول دارد و قادر است 7 و نیم پوند وزن را بر دوش خود جا به جا کند.

 

مواد استفاده شده در ساختار این ربات از کامپوزیت سیلیکون تهیه شده که آنرا بسیار سبک کرده است. محققان این ربات را در برف، زیر آب، میان شعله های آتش و در ماشین در حال حرکت با موفقیت آزمایش کرده اند و در همه ی این شرایط هی صدمه ای به کارایی این ربات وارد نشده است.

 

نسخه پیشرفته تر این ربات میتواند با استفاده از هوا، فشاری معادل 16 پوند بر اینچ مربع را تامین کند که این قابلیت میتواند به انسان کمک کند تا وسایل مکانیکی سنگین را به راحتی جابجا کند.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...