رفتن به مطلب

ادعای محققان دانشگاه ام‌آی‌تی: مسافران مریخ ۶۸ روزه خفه می‌شوند


Imaaan

ارسال های توصیه شده

بر اساس ادعای محققان دانشگاه ام‌آی‌تی، ماموریت «مارس وان» طرحی جاه‌طلبانه و شکست‌خورده برای اعزام انسان به مریخ طی دهه آینده و ایجاد مستعمره در این سیاره است.

 

 

آفتاب: ماموریت شرکت مارس‌ وان به دلیل فقدان اهداف واقع‌گرایانه‌اش با انتقادات شدیدی مواجه بوده و هم‌اکنون محققان دانشگاه ام‌آی‌تی مدعی‌ شده‌اند استعمارگران سیاره سرخ ظرف 68 روز خواهند مرد.

 

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، آن‌ها در مقاله‌ای نوشته‌اند فشار هوای پایین، زیستگاه‌های در معرض خطر انفجار و عدم وجود تجهیزات اضافی بخشی از خطرات مرگباری است که انتظار استعمارگران مریخ را می‌کشند. این محققان مدعی‌اند مسافران مریخی سرانجام از گرسنگی خواهند مرد.

 

در مقاله آن‌ها آمده است: یکی از اهداف مارس وان پرورش‌دادن محصولات زراعی در تعدادی از زیستگاه‌های روی مریخ است اما این امر نیازمند مقادیر فراوانی اکسیژن است که به نوبه خود محیط‌های بسیار ملتهبی را ایجاد می‌کند. در حالی که اکسیژن باید تخلیه شود، سطوح نیتروژن باید حفظ شود تا فشار هوا ثابت بماند اما فناوری انجام چنین کاری روی سیاره‌ای دیگر هنوز ابداع نشده است.

 

این محققان در مقاله خود مدعی شده‌اند پرورش‌دادن محصولات زراعی در صورتی که 100 درصد غذای مستعمره را تامین کند، سطوح غیرایمن اکسیژن در زیستگاه‌ها و نهایتا انفجار آن‌ها را موجب خواهد شد. بنابراین نوعی سیستم حذف اکسیژن لازم است که این فناوری هنوز برای پروازهای فضایی طراحی نشده است.

 

آن‌ها همچنین نوشته‌اند: رطوبت در داخل این ماژول‌ها احتمالا باید حدود 100 درصد باشد، موضوعی که مرگبار نیست اما آسایش استعمارگران را از آن‌ها خواهد گرفت. همچنین وجود قطعات یدک و جایگزین در مریخ بسیار مورد نیاز خواهند بود اما به دلیل سفر 9 ماهه از زمین به این سیاره، برآوردن این نیاز بسیار دشوار خواهد بود.

 

این محققان اعلام کرده‌اند برآوردن تمامی تجهیزات موردنیاز در مریخ، نیازمند 15 بار پرتاب ابرموشک اسپیس ایکس به نام Falcon Heavy با هزینه 4.5 میلیارد دلار خواهد بود. اسپیس ایکس هنوز این موشک را پرتاب نکرده و ارائه طرح‌هایی برای 15 بار استفاده از آن پیش از آزمایش این موشک، بسیار جاه‌طلبانه خواهد بود.

 

این مقاله دست کم یک پیشنهاد برای تضمین بقای طولانی‌مدت استعمارگران مطرح کرده و آن این که باید از ساختار جداگانه‌ای برای پرورش‌دادن غذا و همچنین ذخیره اکسیژن اضافی استفاده شود و فقط آنچه مورد نیاز استعمارگران است، باید در ماژول‌هایشان قرار گیرد.

 

مدیر اجرایی مارس‌ وان به نام «باس لانس‌دورپ» اعلام کرده که این یافته‌ها صحیح نیستند. با این حال، وی اعتراف کرد جوانبی از این مقاله از جمله کمبود تجهیزات اضافی می‌تواند مشکل‌آفرین باشد. وی اضافه کرد که چالش اصلی مارس‌ وان تامین تمامی تجهیزات موردنیاز است.

 

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...