رفتن به مطلب

اپلیکیشن مکالمه مکتوب برای ناشنوایان درتلفن همراه


ارسال های توصیه شده

[h=1]اپلیکیشن مکالمه مکتوب برای ناشنوایان درتلفن همراه[/h] [h=3]تهران-ایرنا- محققان آمریکایی برای ناشنوایان اپلیکیشنی ابداع کرده اند که گفت و گوها را به لغات مکتوب تبدیل کرده و آنها را بر روی صفحه نمایش تلفن هوشمند به نمایش می گذارد.[/h]

81352999-6020123.jpg به گزارش ایرنا از پی.سی.ورلد، حدود پنج درصد از جمعیت جهان به کاهش شنوایی مبتلا هستند و گفت و گو با آنها در یک رستوران شلوع و یا یک نشست گروهی تقریبا کاری غیر ممکن است حتی اگر این افراد متخصص لب خوانی باشند.

 

اما اکنون چهار دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه سانفرانسیسکو

 

و برکلی در آمریکا که خود نیز مشکل شنوایی دارند، اپلیکیشنی به نام Transcense ابداع کرده اند که می تواند مکالمات را حتی زمانی که همه با هم صحبت می کنند، به لغات مکتوب تبدیل کرده و آنها را بر روی صفحه نمایش یک تلفن هوشمند نشان می دهد.

 

آنها می گویند: این اپلیکشین به ناشنوایان کمک می کند تا مکالمات اطرافشان را درک کنند و بتوانند فعالانه در این گفت و گو ها مشارکت کنند.

 

برای کار با این اپلیکیشن باید آن را به تلفن وصل کرد سپس این اپلیکیشن میکروفون های تلفن را فعال می سازد تا گفت و گوهایی که در اطراف آن انجام می شود را به درستی ضبط کند.

 

این اپلیکیشن با استفاده از یک الگوریتم تشخیص صوت، صداهای افرادی که در کنار آن صحبت می کنند را تشخیص می دهد و گفت و گوهای هر فرد را با یک رنگ نمایش می دهد.

 

این کار به کاربر کمک می کند تا متوجه شود که چه کسی در حال صحبت است .

 

همچنین فرد ناشنوا با استفاده از این اپلیکیشن می تواند از یک صدای دیجیتال استفاده کرده و با افراد اطراف خود گفت و گو کند یا توجه تمامی افراد حاضر اطراف خود را از طریق تلفن هوشمندشان جلب کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...