رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

يک متخصص طب سنتي در گفت‌وگو با فارس:

يک متخصص طب سنتي با اشاره به بيماري‌هاي فصل پاييز و طبع سرد افراد در اين فصل گفت: مصرف سير و غذاهاي حاوي سوسيس و کالباس، انواع شورها و ترشي در اين فصل بايد محدود شود.

1-5028.jpgعلي حسيني در گفت‌و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس گفت: در طب سنتي همانند تقسيم‌بندي مزاج افراد براي بيماري‌ها هم تقسيم‌بندي طبع وجود دارد به طوري که در فصل بهار طبع گرم‌ وجود دارد به همين دليل بيماريهاي پوستي و جوش‌هاي پوستي بيشتر مي‌شود.

وي افزود: با اين تعريف در فصل پاييز نيز بيماري‌هايي با طبع سرد مثل سرماخوردگي، بيماري‌هاي مفصلي، بيماري‌هاي عصبي، استرس و افسردگي بيشتر مي‌شود.

حسيني گفت: در طبع پاييز چون سرد و خشک است مصرف موادي که باعث سردي يا خشکي بدن مي‌شوند بايد محدود شود.

اين متخصص طب سنتي افزود: مصرف سير و غذاهاي حاوي ادويه‌ مثل سوسيس و کالباس، انواع شورها و ترشي بايد محدود شود چون باعث کاهش رطوبت بدن و افزايش خشکي مي‌شوند.

وي تصريح کرد: مصرف گوشت بره، شتر، بلدرچين، نان، نخود و لوبيا، مواد غذايي آب‌پز و کبابي،کشمش،عسل، شير برنج، فرني و کنجد توصيه مي شود.

حسيني گفت: مصرف ميوه‌هايي مانند سيب، انار و انگور در اين فصل بايد بيشتر شود و خوردن بادام، شيره خرما و انگور، مرباي بالنگ، به و انجير نيز مناسب است.

اين متخصص طب سنتي گفت: همچنين بايد از مواجهه با گرماي زياد در هنگام ظهر و سرماي بامداد و شبانگاه، خوابيدن در جاي سرد، استحمام با آب سرد، نوشيدن آب خيلي سرد، خوابيدن با معده پر، مصرف مسهل‌هاي قوي، فصد و حجامت و هرکاري که خون را کم کند، قي کردن، زياد خوابيدن و زياد بيداري کشيدن و حرکات بدني زياد پرهيز کرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...