رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

[TABLE]

[TR=bgcolor: #cae4ff]

[TD=width: 292, bgcolor: #FFFFFF, align: center] کشف رابط شیمیایی دیابت و افسردگی

محققان علوم پزشکی اعلام کردند پدیده التهاب احتمالا حلقه گم شده ارتباط بین دیابت و افسردگی است و می توان با بررسی التهاب این ارتباط را توضیح داد.

[/TD]

[/TR]

[TR=bgcolor: #cae4ff]

[TD=width: 225, bgcolor: #FFFFFF, align: center]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 503, bgcolor: #FFFFFF, colspan: 3, align: right]

دانشمندان می گویند کسانی که همزمان به افسردگی و دیابت مبتلا هستند ، بیشتر از دیگر افراد ، در نمونه خونشان ، نشانگرهای التهابی را دارند و حتی کسانی که یکی از این دو بیماری را دارند ، کمتر از افراد یاد شده ، نشانگرهای التهابی در خون دارند.دانشمندان پیشتر می دانستند که افراد مبتلا به دیابت ، بیشتر از دیگران در خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند.اکنون با این کشف می توان از روش کنترل التهاب ، به درمان دو بیماری دست یافت.بیماری قند یا دیابت نوعی اختلال در سوخت و ساز است که با علل مختلف ظاهر می شود و با درجات مختلف از کمبود انسولین ، یا عدم پاسخ به انسولین همراه است. طبق این تعریف نقش مهم انسولین و تغییرات مهمی که به دنبال کمبود آن در سوخت و ساز ایجاد می شود بهتر مشخص می شود. این نوع دیابت تقریبا هشتاد و پنج تا نود درصد کل بیماران دیابتی را تشکیل می دهد. در این نوع دیابت، زمینه ارثی دخالت دارد و در مقایسه با دیابت وابسته به انسولین بیشتر به صورت فامیلی مشاهده می شود. در فردی که دارای زمینه ارثی بیماری است، عوامل محیطی می توانند موجب بروز علائم بیماری شوند. در کشورهای غربی ابتلا به دیابت به میزان شصت تا نود درصد مربوط به عامل دریافت کالری اضافی، چاقی و در نتیجه مقاومت نسبی به انسولین است. دیابت نوع دوم ، اغلب در بین افراد میانسال دیده می شود. در دیابت نوع دوم ، کمبود انسولین به طور نسبی وجود دارد ولی مقاومت به انسولین می تواند در پیدایش بیماری اهمیت بیشتری داشته باشد. در این بیماران پاسخ انسولین به گلوکز ممکن است طبیعی یا بیش از طبیعی باشد. محققان بر این باورند که علت افزایش شمار مبتلایان به افسردگی ، زندگی شهر نشینی و مواردی همچون افزایش استرس روزانه افراد در اجتماع و کاهش میزان اشتغال می باشد.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...