رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

افزوده شدن تب‌ها به ویندوز Explorer یکی از امکاناتی است که از مدت‌ها پیش کاربران ویندوز به فکر آن افتاده و نرم‌افزارهایی را نیز بر این اساس طراحی کرده‌اند؛ اما متأسفانه مایکروسافت همچنان در ویندوز ۱۰ نیز نشان داده که برنامه‌ای برای اضافه کردن تب‌ها به Explorer ندارد. ما در اینجا شما را با ابزار‌ کاربردی و فوق‌العاده برای افزودن تب‌های رنگی به Explorer آشنا می‌سازیم.

 

 

به گزارش «تابناک» حتما از File Manager‌هایی که قابلیت استفاده از تب‌ها برای گشت و گذار و مدیریت فایل‌ها را ارائه می‌کنند، شنیده‌اید؛ همچنین نام نرم‌افزارهایی همچون Clover که عملا تب‌هایی همانند مرورگر کروم را به Explorer اضافه می‌کند.

 

این‌ها همه در جای خود مناسب و بسیار کاربردی هستند؛ اما اگر سی بخواهد تنها قابلیت تب‌ها را به Explorer اضافه کرده و از‌‌ همان فضای Explorer ویندوز استفاده کند، تکلیف چیست؟!

 

431569_508.jpg

 

برای این کار، کافی است از ابزار TabExplorer استفاده کنید. این ابزار قابلیت اضافه کردن تب‌های رنگی به ویندوز Explorer را داراست. برای دانلود و نصب این ابزار، می‌توانید به آدرس وب‌سایت اصلی آن در

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بروید یا از لینک مستقیم پایان مطلب کمک بگیرید.

 

پس از نصب ابزار و اجرای آن با واسط کاربری اصلی آن روبه‌رو می‌شوید که در تصویر زیر می‌بینید.

 

431570_715.jpg

 

در این پنجره کافی است، ‌گزینه Enable Tab Explorer را فعال کنید و چنانچه مایل به داشتن رنگ‌های متفاوت برای هر تب هستید، گزینه Rainbow Tab را نیز انتخاب کنید. پس از این کافی است، برنامه را بسته و Explorer را اجرا کنید که اکنون دارای یک نوار تب جدید است.

 

برای افزودن‌ تب‌های جدید به این نوار، کافی است، روی دکمه مربوطه که در سمت راست همه تب‌هاست، کلیک کنید.

 

431571_724.jpg

 

در سمت چپ همه تب‌ها منوی کوچکی وجود دارد که کلیک ‌روی آن، فهرستی از تب فعلی را به همراه تب فعال نشان می‌دهد.

 

431572_472.jpg

 

همچنین کلیک راست ‌روی هر یک از این تب‌ها، گزینه‌های بیشتری ‌در اختیار شما‌ می‌‌گذارد. گزینه‌هایی از جمله بستن همه تب‌ها یا تب‌های سمت راست یا چپ تب کنونی، تغییر نام تب‌ها، کپی از روی تب‌ها، باز کردن آخرین تب بسته شده و مانند آن.

 

431575_428.jpg

 

همان گونه که می‌بینید، این ابزار بسیار ساده اما در عین حال کاملا کاربردی است. واسط کاربری ابزار بسیار ساده است و امکاناتی که ارائه می‌کند، در حد امکانات نوار تب در مرورگر‌هاست. تنها نکته در خصوص این ابزار این است که هر تب جدید، نسخه‌ای از Explorer را باز می‌کند؛ اما نوار تب به شما اجازه می‌دهد ‌به سرعت در بین آن‌ها سوییچ کنید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...