رفتن به مطلب

تایید شیوه iucn در شناسایی گونه‌های در معرض خطر


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
: سیاهه قرمز اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) چندین دهه در مورد خطر انقراض گونه‌ها بر اثر تغییرات جوی هشدار داده و روش این اتحادیه در شناسایی گونه‌های فوق تایید شده است. به گزارش ایسنا، اکنون که کارشناسان محیط زیست دریافته‌اند چگونه تغییرات جوی، تنوع زیستی را با تهدید مواجه کرده برخی کارشناسان معتقدند اسناد حاضر در سیاهه قرمز گونه‌های در معرض خطر اتحادیه‌ جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در شناخت و تشخیص بسیاری از گونه‌های در معرض خطر انقراض بر اثر تغییرات جوی ناموفق بوده و این در حالی است که تیمی از محققان بین‌المللی برخلاف کارشناسان فوق معتقدند که شیوه‌های فعلی این اتحادیه ظرفیت ارزیابی و تشخیص این گونه‌ها را دارند.

«جسیکا استنتون»، متخصص مرکز مطالعات جغرافیایی آمریکا و سردبیر این مطالعه می‌گوید: حفاظت از محیط زیست تحت تاثیر تغییرات جوی چالش‌های فراوانی به همراه دارد اما تصور می‌کنم آنچه که ما یافته‌ایم واقعا مثبت است چرا که یافته‌های ما نشان می‌دهد در حال حاضر برخی ابزارهای مورد نیاز برای شناسایی گونه‌های در معرض تهدید در اثر تغییرات جوی را در اختیار داریم. این نخستین مطالعه برای ارزیابی کمی قابلیت‌های تمام سیستم‌های هشدار در شناسایی گونه‌های در معرض تهدید بر اثر تغییرات جوی است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...