رفتن به مطلب

اعطای جایزه برترین جراح مغز جهان به پروفسور مجید سمیعی


ارسال های توصیه شده

آکادمی بین‌المللی جراحان مغز و اعصاب، پروفسور مجید سمیعی را برنده جایزه برترین دانشمند و جراح مغز و اعصاب جهان در سال ۲۰۱۴ دانست. این جراح ایرانی در سال ۲۰۱۳ نیز جایزه معتبر "حلقه لایب‌نیتس" را دریافت کرده بود.

47czgcra285t2ao9391v.jpg

شهر وین در روز شنبه (۱۱ اکتبر/ ۱۹ مهر) میزبان مراسم اعطای جایزه "برترین جراح مغز جهان" به پروفسور مجید سمیعی، پزشک ایرانی مقیم آلمان بود. این جایزه همه ساله از سوی آکادمی بین‌المللی جراحان مغز و اعصاب به یکی از پزشکان این رشته اهدا می‌شود.

پروفسور سمیعی یک‌سال پیش در ۱۳ اکتبر ۲۰۱۳ نیز جایزه موسوم به "لایب‌نیتس رینگ" را در شهر هانوفر آلمان دریافت کرده بود. "کلوب خبرنگاران هانوفر" این جایزه را به کسانی اهدا می‌کند که موفق شده‌اند فعالیت ویژه‌ای در زمینه علوم، حقوق بشر یا اقدامات بشردوستانه انجام دهند. شیرین عبادی نیز از جمله دریافت‌کنندگان این جایزه در سال ۲۰۰۴ بود.

پروفسور مجید سمیعی در شهر رشت به دنیا آمده و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همین شهر به پایان برده است. او پس از سفر به آلمان، تحصیل در رشته‌های زیست‌شناسی و پزشکی را در دانشگاه گوتنبرگ در شهر ماینس شروع کرد و متخصص جراحی مغز و اعصاب شد.

پروفسور سمیعی از سال‌ها پیش در هانوفر آلمان کار و زندگی می‌کند و مرکز بین‌المللی علوم اعصاب INI در همین شهر را پایه‌گذاری کرده است. ریاست این مرکز برعهده پروفسور سمیعی و فرزندش دکتر امیر سمیعی است.

این جراح ایرانی ۷۶ سال دارد و صاحب صدها مقاله و نویسنده ۱۷ جلد کتاب است. او در سال ۲۰۱۳ نیز از سوی نشریه "ورلد نویرو سرجری" عنوان "برترین جراح مغز اعصاب جهان" را دریافت کرد.

پروفسور سمیعی پس از دریافت جایزه "حلقه لایب‌نیتس" اعلام کرد که قصد دارد ۱۰۰ جراح جوان آفریقایی را به آلمان آورده، آنها را آموزش دهد تا پس از بازگشت، پزشکان دیگری را برای قاره آفریقا پرورش دهند.

 

iisesftcu9ez01edhz21.jpg

 

قدردانی آلمان از پرفسور سمیعی پزشک نامدار ایرانی

جایزه "حلقه لایبنیتز" (لایبنیتزرینگ) آلمان برای طرح "آفریقا صدِ" پرفسور سمیعی به این پزشک نامدار اهدا شد. این جایزه را کلوب خبرنگاران هانوفر به کسانی اهدا می‌کند که موفق شده‌اند فعالیت ویژه‌ای در زمینه علوم، حقوق بشر یا اقدامات بشردوستانه انجام دهند؛ اقداماتی که به توسعه و پیشرفت در نقاط مختلف جها‌ن یاری رسانند. پرفسور سمیعی زاده رشت است و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را آن‌جا به پایان برده است.

e17jb2orcl6nekcf39f.jpg

قدردانی آلمان از پرفسور سمیعی پزشک نامدار ایرانی

کلوب خبرنگاران هانوفر روز سه‌شنبه ۱۲ نوامبر جایزه "حلقه لایبنیتز" را به خاطر تلاش پرفسور سمیعی برای آموزش پزشکانی از قاره آفریقا به او داد. سمیعی می‌خواهد ۱۰۰ جراح جوان آفریقایی را به آلمان بیاورد و آموزش دهد تا آن‌ها پزشکان دیگری را برای قاره آفریقا آموزش دهند. پرفسور سمیعی در این مراسم گفت: «این جایزه نه به من، بلکه به قاره‌ای با نزدیک به یک میلیارد جمعیت اهدا شد.»

ovftyoewh7d1ln596i4.jpg

قدردانی آلمان از پرفسور سمیعی پزشک نامدار ایرانی

پرفسور مجید سمیعی، از مشهورترین جراحان مغز و اعصاب جهان است و تا کنون جوایز بسیاری دریافت کرده. او می‌گوید این جایزه برایش ارزش ویژه‌ای دارد، چون برای کمک به قاره‌ای است که به نسبت جمعیت‌اش به شدت از امکانات پزشکی محروم است. به گفته‌ی پرفسور سمیعی میزان مرگ و میر در آفریقا بر اثر صدمات مغزی سه برابر بیماری ایدز است.

rz2xxg1jrlpjw89rg74.jpg

قدردانی آلمان از پرفسور سمیعی پزشک نامدار ایرانی

"لایبنیتز رینگ" معادل ۱۵ هزار یورو (بیش از ۲۰ هزار دلار) ارزش دارد و هرسال به فراخور برنده آن طرحی جدید روی آن حک می‌شود. بر روی حلقه اهدائی به پرفسور سمیعی، قاره آفریقا و مغز انسان حک شده است. جایزه "لایپنیتز رینگ" در سال ۲۰۰۴ به شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل اهدا شد.

fnz72xl6rdqvt10ok8.jpg

قدردانی آلمان از پرفسور سمیعی پزشک نامدار ایرانی

پرفسور مجید سمیعی از اولین جراحان مغز و اعصاب بود که دست به جراحی میکرسکوپی زد. او صدها مقاله و ۱۷ جلد کتاب نوشته است. او پس از سفر به آلمان، تحصیل در رشته‌های زیست‌شناسی و پزشکی را در دانشگاه یوهانس گوتنبرگ در شهر ماینتس شروع کرد و متخصص جراحی مغز و اعصاب شد.

5p955pqeo0s44ol6fxb.jpg

 

 

 

 

 

قدردانی آلمان از پرفسور سمیعی پزشک نامدار ایرانی

سخنران اصلی این مراسم گرهارد شرودر، صدراعظم پیشین آلمان بود. او از اهمیت حضور پرفسور سمیعی در آلمان و شهر هانوفر سخن گفت. آقای شرودر خاطر نشان کرد که پرفسور سمیعی شاگردان زیادی در سراسر جهان تربیت کرده‌ که اکنون در کشورهای مختلف مشغول فعالیت‌‌اند.

 

k2niag6twynjj39pb6.jpg

قدردانی آلمان از پرفسور سمیعی پزشک نامدار ایرانی

صدراعظم پیشین آلمان ضمن قدردانی از زحمات سمیعی به این نکته اشاره کرد که سمیعی پایه‌گذار مرکز بین‌المللی علوم اعصاب INI در شهر هانوفر ‌است که در نوع خود در دنیا بی‌نظیر است و شهرتی جهانی دارد.

55g8enjnk0p1ynprezw.jpg

 

قدردانی آلمان از پرفسور سمیعی پزشک نامدار ایرانی

گرهارد شرودر، صدراعظم پیشین آلمان گفت: «اگر کسی به ایران سفر کرده باشد و ایرانی‌ها را بشناسد، آنوقت متوجه می‌شود که انگیزه قوی سمیعی برای گسترش دانش‌اش از کجا سرچشمه گرفته است.»

m6uk0vauruxw83msewq.jpg

قدردانی آلمان از پرفسور سمیعی پزشک نامدار ایرانی

دراین مراسم بسیاری از جراحان مغز واعصاب برجسته‌ی جهان و چهره‌های سرشناس سیاسی و رسانه‌ای آلمان شرکت داشتند.

n4w5i4ele7xn8sy8xc.jpg

 

قدردانی آلمان از پرفسور سمیعی پزشک نامدار ایرانی

یان هوفر، رئیس گویندگان شبکه اول تلویزیون سراسری آلمان که در این مراسم شرکت داشت نیز به دست‌آوردهای پرفسور مجید سمیعی پرداخت و از او قدردانی کرد.

q5l75qp2ya2f5sdpij.jpg

قدردانی آلمان از پرفسور سمیعی پزشک نامدار ایرانی

در این مراسم هیئتی علمی از ایران نیز شرکت کرده بود.

688uhnb9z0hk16dd5zs.jpg

 

قدردانی آلمان از پرفسور سمیعی پزشک نامدار ایرانی

از جمله شرکت‌کنندگان هیئت علمی ایران در این مراسم افراد زیر بودند: حسن امامی رضوی، معاون وزیر بهداشت، علی جعفریان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، مصطفی غفاری، مدیر اجرایی سمپوزیوم بین‌المللی جراحی مغز و اعصاب و عباس نوروزی، معاون مرکز تحقیقات مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران.

 

در ایران نیز دانشکده علوم اعصاب دانشگاه گیلان به نام پروفسور سمیعی ثبت شده است.

ساختمان مرکز بین‌المللی علوم اعصاب در شهر هانوفر آلمان، به شکل مغز ساخته شده است. در یکی از سفرهای پروفسور سمیعی به ایران در سال ۱۳۸۹ قرار شد مرکزی درمانی با ساختمانی مشابه در تهران احداث شود. ساخت این مرکز در اراضی منطقه ۲۲ تهران با تبلیغاتی گسترده همراه بود، اما انجام پروژه در مرحله اسکلت فلزی متوقف ماند./برگرفته ازدویچه وله(صدای آلمان)

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...