رفتن به مطلب

600 قلم داروی بیماران صعب العلاج زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است


saba mn

ارسال های توصیه شده

[h=3]یاسوج - ایرنا- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیش از 600 قلم داروی گران قیمت بیماران صعب العلاج اکنون زیر پوشش 70 تا 90 درصدی بیمه سلامت قرار گرفته است.[/h]

81347021-6009968.jpg به گزارش خبرنگار ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد افزود: داروهای بیماران پیوندی که هزینه های بسیار بالایی دارد نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

 

وی از اهتمام جدی دولت تدبیر و امید و اختصاص بیش از 130هزار میلیارد ریال در بودجه سال جاری به بخش سلامت در فصل های مختلف خبر داد و گفت: این میزان بودجه علاوه بر سهمیه مشخص 10 درصدی از محل هدفمندی یارانه ها به این حوزه است.

 

محسنی بندپی اظهار کرد: حدود 20 هزار میلیارد ریال از این میزان از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده، 22 هزار میلیارد ریال برای بیماران صعب العلاج، 20 هزار میلیارد ریال برای توسعه طرح پزشک خانواده در روستاها و بیش از 10 هزار میلیارد ریال نیز برای بیماران تصادفی در بیمارستان ها اختصاص داده شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه بخش سلامت بر خلاف رویکرد گذشته ، از اولویت دوازدهم کشور به مهمترین سیاست و دغدغه دولت یازدهم تبدیل شده، اظهار کرد: همکاری دولت و مجلس، اهتمام جدی و عزم راسخ دولت اکنون نظام سلامت را از حاشیه به متن جامعه برگردانده است.

 

محسنی بندپی از نام نویسی بیش از هفت میلیون و 500 هزار نفر در سامانه بیمه سلامت خبر داد و گفت: تاکنون حدود پنج میلیون و 700 هزار نفر از این تعداد دفترچه بیمه سلامت دریافت کرده اند.

 

وی ابراز داشت: بیشترین تعداد افراد نام نویسی شده با بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر مربوط به استان تهران بوده است.

 

محسنی بند پی با اشاره به اینکه متقاضیان بیمه سلامت نباید هزینه ای را به عنوان حق بیمه پرداخت کنند، تصریح کرد: دو میلیون و 850 هزار ریال هزینه سالانه برای هر نفر بیمه شده محسوب می شود که دولت این رقم را پرداخت کرده است.

 

وی یکی از مشکلات و چالش های اساسی در نظام بیمه ای کشور را هم پوشانی و تعدد سازمان های مختلف بیمه گر دانست و افزود: هم اکنون بیش از 20 سازمان بیمه گر در کشور فعالیت می کنند که باید در یک فرایند خاصی نیز عملیات تجمیع و یکسان سازی خدمات آنها انجام شود.

 

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: تحقق عدالت در نظام سلامت که یکی از دغدغه های جدی مردم و متولیان امور اجرایی در کشور بود اکنون در دولت تدبیر و امید محقق شده است.

 

علی حسن نوروزی افزود: اجرای طرح تحول نظام سلامت که تکریم و ارج گذاشتن به کرامت انسان و کاهش پرداخت و هزینه های مردم از مهمترین اهداف آن بوده به طور مطلوب در حال اجرا است.

 

وی ابراز داشت: کاهش هزینه های هنگفت درمانی از حدود 32 درصد، اکنون به کمتر از 10 درصد در شهرها و زیر پنج درصد در روستاها و شهرهای زیر20 هزار نفر جمعیت کاهش پیدا کرده است.

 

نوروزی افزایش ماندگاری پزشکان بویژه در مناطق محروم و روستاها، ساماندهی و توسعه نظام ارجاع و پزشک خانواده و ارتقاء سطح کیفیت هتلینگ بیمارستان ها را از دیگر مزایای اجرای مطلوب طرح تحول نظام سلامت دانست.

 

وی از ساخت و بهره برداری بیش از 70 خانه بهداشت روستایی در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد تا دهه فجر امسال خبر داد و گفت: 50 درصد اعتبار لازم برای ساخت این تعداد خانه بهداشت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 30 درصد کمیته امداد و 20 درصد نیز استان پرداخت خواهد کرد.

 

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: طرح تحول نظام سلامت به مثابه یک منظومه است که تحقق و اجرای مطلوب آن نیازمند همکاری ، همگامی و تعامل بین بخشی بسیاری از سازمان ها در بخش های مختلف بویژه سازمان های بیمه گر و در راس آن سازمان بیمه سلامت است.

 

غلام محمد زارعی افزود: اجرای مطلوب و تحقق این مهم اکنون موجی از نشاط و امیدواری را بین آحاد مختلف جامعه بویژه محرومان و نیازمندان در مناطق محروم کشور بوجود آورده است.

 

وی افزود: در سال های گذشته با مراجعه حضوری و بازدید از بیمارستان های یاسوج با انبوهی از دغدغه ها و خواسته های مردم مبنی بر نداشتن توانایی مالی برای پرداخت هزینه های سنگین درمان مواجه می شدیم و شاید از ملموس ترین مشکلات مردم همین موضوع بوده است.

 

زارعی تصریح کرد: امروز و به همت دولت یازدهم و اولویت نخست قرار دادن مقوله سلامت به عنوان یک نیاز مبرم و اولیه جامعه و تعامل مثبت و جدی بین مجلس و دولت برای اجرای مطلوب طرح نظام سلامت، شادی و رضایتمندی را بر سیمای بیماران و همراهان آنها در کشور و بویژه استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد هستیم.

 

در این آیین سید یدالله حسینی به عنوان مدیرکل جدید بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...