رفتن به مطلب

جراحی زیبایی فک و چانه و باید نبایدهای آن


ارسال های توصیه شده

[TABLE=align: center]

[TR]

[TD=bgcolor: #FFFFFF, colspan: 4, align: right]

66-21036.jpg

این روزها با وجود جراحی های زیبایی مانند جراحی بینی و گونه می توان برای تغییر چهره و نزدیک شدن به چهره ایده آل اقدام کرد. حالا در این گیرو دار علاوه بر این جراحی های رایج جراحی های دیگری هستند که می توانند در این فهرست جای بگیرند و چه بسا پرطرفدار هم باشند. جراحی زیبایی فک یکی از همین انواع است. اگر این روزها زیادی مقابل آینه ایستاده اید و اتفاقا به این نتیجه رسیده اید که فک شما بیش از حد در چهره تان فرصت مانور دادن پیدا کرده و دست بر قضا اجازه خودنمایی از سایر اعضای صورت را از آنها سلب کرده است، پس اصلا بعید نیست برای حل و فصل ماجرا فکر جراحی زیبایی فک هم به ذهن​تان خطور کند. اما بهتر است قبل از اینکه برای جراحی اقدامی کنید یا تصمیمی بگیرید از همه انواع و البته همه ماجرهای آن سر در بیاورید و بعد تصمیم بگیرید که آیا این آمادگی را دارید یا خیر.

 

 

۳ دسته عمل زیبایی

 

به نظرتان فک تان زیادی بزرگ است؟ شاید هم فکر می کنید چانه تان زیادی کوچک است یا اینکه اصلا چانه ندارید. در عین حال ممکن است به طور کلی درباره اینکه فک تان کوچک است یا بزرگ و اینکه مشکل از فک بالاست یا فک پایین تشخیص اشتباهی داده باشید. بنابراین بهترین حالت ممکن این است که ابتدا با مشاوره با پزشک متخصص از چم و خم کار سر دربیاورید و علت اصلی ماجرا را دریابید. جراحی های زیبایی فک به سه دسته تقسیم می شوند، جراحی زیبایی فک بالا، فک پایین و چانه. حالا هر کدام از این جراحی ها بنا بر معاینه بیمار و عکس هایی که از او گرفته می شود و در نهایت تشخیص پزشک انجام خواهد شد و می تواند به تنهایی یا همراه با هم انجام شود. در این بین معاینه بیمار نقش اصلی در تعیین نوع عمل مناسب فک دارد.

 

 

بایدها و نباید های جراحی زیبایی فک و چانه

 

 

جراحی فک پایین

 

جراحی زیبایی دیگری که روی فک افراد انجام می شود می تواند مختص کسانی باشد که فک پایین​شان یا به تنهایی یا همراه با فک بالا دچار مشکل است که این مشکل می تواند به صورت چرخیدن بیش از حد فک پایین به سمت بالا باشد که باعث در هم رفتن دندان های فک پایین به داخل دندان های فک بالا می شود یا می تواند به صورت چرخیدن بیش از حد فک پایین به سمت پایین باشد که باعث باز ماندن دهان ناشی از نرسیدن دندان های جلویی فک ها روی هم می شود. در این مواقع عمل روی فک پایین یا به تنهایی انجام می شود یا به همراه فک بالایی. در این عمل هم باز برشی در بیرون اتفاق نمی افتد و برش در داخل دهان خواهد بود. این بار فک پایین از مخاط و عضلات جدا می شود، در محل مناسب بریده شده و بازهم طبق معاینات و گرافی ها استخوان فک پایین در محل مناسب فیکس می شود.

 

 

جراحی فک بالا

 

شاید در مواردی که فک بالای بیمار عقب است شخص مراجعه کننده با این تصور نزد پزشک برود که فک پایین او بیش از حد جلوست در صورتی که اصل مشکل مربوط به عقب بودن فک بالای بیمار است. در بیمارانی که فک بالا عقب است معمولا لب بالایی آنها خیلی عقب تر از لب پایینی ایشان است که خب همین موضوع سبب می شود بیمار به لحاظ زیبایی مشکل جدی پیدا کند. در عین حال افرادی که فک بالای آنها عقب است چین های خنده شان بیش از حد فرو رفته است که البته این هم موضوع دیگری است که در زیبایی صورت آنها اختلال ایجاد می کند. همچنین برخی از بیمارانی که فک بالای آنها عقب است ممکن است بدون اینکه بدانند احساس کنند گونه ندارند و باید برای گونه اقدام کنند در حالی که دلیل اصلی این موضوع هم می تواند همان عقب بودن فک بالایی این افراد باشد. در چنین مواردی درمان اصلی جلو آوردن فک بالا خواهد بود. حالا زمانی که تشخیص داده می شود این بیماران با عقب بودن فک بالا مواجه هستند و باید برای رفع این مشکل جراحی شوند، عمل روی آنها انجام می گیرد.همچنین ممکن است ارتفاع فک بالا بیش از حد زیاد یا کم باشد که می تواند سبب اختلال در جفت کردن دندان ها یا باعث باز ماندن دهان ناشی از عدم قرار گرفتن فک ها روی هم شود که در همه این موارد عمل جراحی فک بالا توصیه می شود. در این عمل همه برش های از داخل دهان خواهد بود و در پوست صورت هیچ برشی ایجاد نخواهد شد. به این ترتیب استخوان فک بالا از مخاط و عضلات آزاد شده و با برش افقی در سطح بالایی ریشه دندان ها به طور کامل بریده می شود . در این مرحله استخوان فک جدا شده بر اساس معاینه های انجام شده قبل از عمل، گرافی ها و قالب های دندانی که پیش​تر گرفته شده در جای مناسب فیکس می شود.

 

 

دوران نقاهت

 

دوران نقاهت و درد پس از جراحی در جراحی چانه کمتر از جراحی فک بالا و پایین است چون قسمت دندانی فک در این عمل دستکاری نمی شود.چسب های مخصوصی وجود دارد که بعد از جراحی برای بیمار زده می شود و در عین حال مصرف دوره ای آنتی بیوتیک هم بخشی از این دوران نقاهت در جراحی زیبایی چانه است. البته بیمار بعد از جراحی چانه احتمالا درد مختصری هم خواهد داشت که با تجویز مسکن آرام می شود و معمولا در این نوع از عمل مشکلی برای جویدن وجود نخواهد داشت چون اصلا قسمت دندانی فک در جراحی چانه دستکاری نمی شود. اما در جراحی های فک شرایط به گونه دیگری است. این افراد بعد از عمل باید در ابتدا مایعات مصرف کنند و بعد از آن هم استفاده از غذاهای کاملا نرم در دستور کارشان قرار می گیرد. کم کم بعد از سه الی چهار هفته برای این بیماران غذاهای نیمه جامد تجویز می شود.

 

 

مشاوره ارتودنسی

 

در جراحی هایی که قرار است فک بالا یا پایین مورد جراحی قرار بگیرد حتما پیش از اقدام به عمل، مشاوره ارتودنسی برای بیمار درخواست می شود. البته در عمل چانه به دلیل اینکه نسبت دندانی فک ها نرمال است نیاز به مشاوره ارتودنسی قبلا از عمل نیست. اما در جراحی های فک بالا و پایین ترتیب دندان ها ممکن است به هم خورده باشد بنابراین مشاوره ارتودنسی پیش از عمل ضروری است. در این مشاوره اگر تشخیص داده شد که ترتیب دندان ها مناسب نیست یک تا دو سال ارتودنسی انجام خواهد شد و سپس جهت عمل فک اقدام می شود.

 

 

جراحی برای زیبایی چانه

 

عمل زیبایی چانه برای بیمارانی مفید است که مشکلی در قسمت دندانی فک ها ندارند. به این ترتیب که دندان های شان به راحتی روی هم جفت می شوند و محل قرار گرفتن فک بالا و فک پایین آنها طبیعی است اما استخوان چانه آنها یا عقب است یا خیلی بلند به نظر می رسد. همین موضوع می تواند در زیبایی صورت افراد مشکل ایجاد کند. حالا در این نوع عمل ما هیچ جراحی روی فک بالا یا پایین انجام نمی دهیم و عمل فقط روی استخوان چانه انجام خواهد شد. جراحی چانه هم اتفاقا مانند جراحی های فک از طریق برش های داخل دهان انجام می شود. باز هم برشی روی پوست صورت انجام نمی شود و همه برش ها در داخل دهان اتفاق می افتد.

 

استخوان چانه از طریق داخل دهان کاملا آزاد می شود. حالا در این مرحله دو روش برای بالا آوردن یا جلو آوردن چانه وجود دارد، یکی از این روش ها ژنیو پلاستی استخوانی است. در این روش با برشی که روی خود استخوان چانه انجام می شود، این استخوان از بقیه فک جدا شده و بر اساس محلی که پیش​تر بر اساس گرافی ها مشخص شده و مناسب تشخیص داده شده، جلو یا بالا آورده خواهد شد. در نهایت در همان محل مناسب با پیچ فیکس می شود. ویژگی قابل توجه عمل فوق این است که روی خود استخوان بیمار کار می شود و در واقع خود استخوان است که جلو آورده می شود و در نهایت هیچ پروتزی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

 

بنابراین این عمل، عمل ارجح هست چون جسم خارجی وجود ندارد و در نتیجه ریسک ابتلا به عفونت هم کمتر است. پس قاعدتا این جراحی روش مناسب تری برای عمل زیبایی چانه است.روش دوم جراحی ژنیو پلاستی با پروتز انجام می شود. در این عمل بعد از آزاد کردن استخوان چانه پروتز را در محل مناسب قرار می دهیم و به این ترتیب چانه جلوتر آورده می شود. ایراد این جراحی در استفاده از جسم خارجی است. طبیعی است که در استفاده از پروتز ریسک عفونت بالاتر است اما خب مواردی وجود دارد که بیمار استخوان چانه ای ندارد که بتوان آن را برش داد و جلوتر آورد.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #FFFFFF, colspan: 4, align: right]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 3, align: right]

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2, align: right]گردآوری و تنظیم:گروه سلامت پرشین پرشیا

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2, align: right]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/TD]

[TD=width: 67, align: right]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 378]مجله سیب سبز

[/TD]

[TD=width: 29, align: right]:منبع

[/TD]

[TD=align: center]

 

 

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

[h=3]دانستنی هایی در مورد جراحی فک[/h]

دکتر حسین بهنیا، متخصص جراحی دهان و فک و صورت از آلمان

 

معيارهاي زيبايی

اقوام و ملل مختلف براي خود معيارهاي متفاوت و حتي متناقضي براي زيبايي دارند.اما يك نكته مشترك در تمام اين اقوام و كشورها بحث تناسب و هارموني ست كه برمبناي عقايد همان قوم و نژاد تعيين مي شود.

مثلاَ در نژاد آفريقايي هر دو فك بيرون زده و جلو آمده است كه از نظر مردم بسياري از كشورها نازيباست اما در ميان خود آفريقايي ها زيبا و متناسب تلقي مي‌شود.

بنابراين اجزاي صورت و بدن تعيين كننده زيبايي با توجه به معيارهاي قومي و نژادي ست.در نتيجه در صورت بايد تمام اجزا را باهم درنظر بگيريم.اينكه بياييم و روي يك جزء صورت دست بگذاريم و فكر كنيم با دستكاري آن صورت ما زيباتر مي‌شود طرز فكر اشتباهي ست.

براي تعيين تناسب چهره بايد تمام اجزا آن از قبيل موها،پيشاني،ابروها و ... بررسي شوند كه فك بالا،پايين و دندان‌ها هم از جمله همين اجزا هستند. بعضي اوقات افراد فكر مي‌كنند اگر تغييري در فك‌شان داده شود چهره شان زيباتر مي‌شود درصورتي كه شايد اصلاَ فك‌ها مشكلي نداشته باشند و ناهنجاري مربوط به قسمت ديگري از صورت باشد.

ناهنجاري‌هاي فكاز مشكلات شكلي فك با عنوان ناهنجاري‌هاي فك ياد مي‌شود. اين ناهنجاري‌ها مي توانند مادرزادي باشند يعني مشكل فك بصورت ژنتيكي به بيمار ارث رسيده باشد.گروه ديگر ناهنجاري‌هاي اكتسابي هستند، مثل مكيدن انگشت در دوران كودكي يا ضربه خوردن به فك در دوران كودكي و نوزادي كه ممكن است باعث بروز ناهنجاري‌هاي شديدي در فك‌ها شود. بطور كلي ناهنجاري‌هاي فك يا عقب ماندگي رشدي هستند يا زيادي رشد؛ ممكن است ناهنجاري زيادي رشد يا عقب ماندگي رشد فقط در يك فك ديده شود يا اينكه هر دو فك جلو زده يا كوچك باشند. حتي امكان دارد يك فك بيش از حد طبيعي رشد كرده باشد و يك فك كمتر از حد!عقب ماندگي رشد فك

در عقب ماندگي رشد فك يكي از اصلي ترين عوامل ايجادكننده، ضربه به فك و به مراكز رشدي فك در هنگام كودكي است.اين حالت معمولاَ‌در فك پايين اتفاق مي‌افتد و در نتيجه فك پايين عقب بوده و كوچك مي‌ماند. قبلاَ اعتقاد براين بود كه براي درمان بايد تا سن 18 سالگي صبر كرد ولي امروزه اصل بر اين است كه به محض كشف مشكل بايد مداخله پزشكي انجام شود و ديگر نيازي نيست كه تا سنين بالا صبر كنيم.ما مي توانيم مشكل عقب ماندگي رشد فك را با يا بدون جراحي در همان دوران كودكي درمان كنيم.

در درمان غيرجراحي از پلاك‌هاي تحريك كننده رشد فك كه توسط متخصص ارتودونسي تجويز مي شود استفاده مي كنيم.در درمان جراحي هم در دوران كودكي مي توان دستگاه‌هاي كشش دهنده استخوان را داخل فك كار گذاشت تا با ايجاد كشش بصورت تدريجي عقب ماندگي رشد فك جبران شود. گاهي اوقات مجبوريم نوزاد تازه متولد با عقب ماندگي شديد فك را بلافاصله جراحي كنيم چون در غير اينصورت نوزاد به‌دليل عقب ماندن فك دچار خفگي مي شود. زيادي رشد فك

اين مشكل هم در فك بالا و هم در فك پايين وجود دارد ولي اغلب در فك پايين ديده مي شود.در اين مورد برخلاف عقب ماندگي رشد فك بايد تا سن 18 سالگي براي آقايان و كمي زودتر از 18 سالگي براي خانم‌ها صبر كنيم.علت، ادامه رشد فك تا اين سنين است.اگر اين ناهنجاري زودتر از 18 سالگي جراحي شود به‌دليل باقي ماندن مقداري از رشد،فك مجدداَ به وضعيت اول خود برمي‌گردد.

تجويز جراحيبراي اين‌كه جراحي فك تجويز شود اول بايد عامل ايجاد كننده ناهنجاري مشخص شود.چون شايد اصلاَ مشكل از فك نباشد.سپس تناسب اجزاي صورت و وضعيت ناهنجاري فكي در كل صورت مد نظر قرار مي گيرد.در اينجا ما معمولاَ ‌از روش‌هايي مثل راديوگرافي،عكس از چهره يا تهيه مدل‌هاي گچي از فكين براي بررسي بهتر ناهنجاري استفاده مي كنيم.به اين ترتيب ما متوجه مي شويم كه آيا اصلاَ ناهنجاري فكي وجود دارد يا خير و اگر وجود دارد چه عاملي آن‌را ايجاد كرده و چطور بايد آنرا با توجه به ساير اجزاي صورت تصحيح كرد.

 

درمان تيمي

جراحي فك اغلب يك كار تيمي ست كه با همكاري جراح دهان و فك و صورت و متخصص ارتودونسي انجام مي شود.هر دو اينها رشته هاي تخصصي دندان پزشكي هستند چراكه دندان‌ها در اين جراحي نقش بسيار مهمي دارند.

براي انجام يك درمان ايده‌آل بايد روابط فكي و دنداني بيمار تصحيح و تثبيت شود كه اين در حيطه كاري رشته هاي دندان پزشكي ست.معمولاَ بيمار قبل از جراحي توسط ارتودونتيست تحت درمان قرار مي‌گيرد تا قوس‌هاي دنداني و خود دندان‌ها وضعيت ايده‌ال براي جراحي را بدست آورند و پس از آن جراحي انجام شود.

بعد از تشخيص دقيق ناهنجاري و طراحي درمان جراحي،معمولاَ ترجيح مي دهيم تا از يكي دو سال قبل از عمل، درمان ارتودونسي براي جراحي آغاز شود تا وقتي بيمار به سن 18 سالگي رسيد بلافاصله جراحي انجام شود و براي بيمار زماني از دست نرود و ناهنجاري هرچه زودتر برطرف شود.

 

ريكاوري

بيمار بعد از عمل يك شب در بيمارستان است و روز بعد مرخص مي شود.ما معمولاَ بيشتر از يك شب اين قبيل بيماران را در بيمارستان نگه نمي داريم مگر بيمار شرايط پزشكي ويژه اي داشته باشد.بيمار بلافاصله مي تواند وارد زندگي اجتماعي شده و حتي سر كار برود.بعد از جراحي مقداري تورم در صورت ايجاد مي شود كه كاملاَ‌ طبيعي ست.اين 4-3 روز الي يك هفته بعد از جراحي وجود دارد و به مرور برطرف مي شود.خون مردگي و كبودي معمولاَ ديده نمي شود مگر در افراد مسن تر.

 

خط برش جراحي

يكي از سؤالات رايج بيماران درباره محل جراحي و باقي ماندن رد جراحي روي صورت است.امروزه تمامي جراحي هاي تصحيح ناهنجاري‌هاي فك از داخل دهان انجام مي‌شود.بنابراين روي صورت هيچگونه اثري به‌جاي نمي‌ماند و نگراني بيماران در اين زمينه بي‌مورد است.

 

دهان بسته، دهان باز

برای جوش خوردن استخوان بعد از جراحی، یا دهان با سیم بسته می شود و فرد تقریباَ نمی‌تواند دهان را باز کند، یا اینکه با پیچ و پلاک‌های خاصی قطعات استخوانی در داخل فک ثابت مي شوند و دهان بیمار کاملاَ باز می‌شود.این دو روش هیچ ارجحیتی به‌هم ندارند و به‌کار بردن آنها بیشتر سلیقه ای ست.البته در شرایط خاصی بهتر است دهان با سیم بسته شود اما بطور کلی امروزه بعد از اکثر جراحی‌ها از روش تثبیت با پیچ و پلاک استفاده می‌شود و بیمار می تواند دهان خود را باز کند.کلاَ جوش خوردن استخوان یک ماه و نیم طول می‌کشد اما پیچ و پلاک‌ها آنقدر مقاومت دارند که بیمار قبل از جوش خوردن کامل استخوان بتواند رژیم غذایی عادی داشته باشد. یک نکته جالب درباره روش بستن دهان اینکه خیلی از بیماران بعد از جراحی و به‌کار بردن این روش مقداری وزن کم می کنند و بابت این قضیه حتی خوشحال هم هستند.گرچه هدف ما لاغر کردن بیمار نیست اما بعضاَ در روش دهان بسته این اتفاق می افتد.در واقع برای افراد پرخور شاید این فرصتی باشد تا به کم خوردن عادت کنند.

 

مراقبت‌هاي بعد از جراحي

بيماري كه تحت عمل جراحي فك قرار گرفته باید مراقب باشد تا ضربه ای به فک وارد نشود چون می تواند باعث جابجایی استخوانها شده یا ابزارهای نگهدارنده داخل فک را شل کند.بیماران بهتر است از مسافرت‌های طولانی پرهیز کنند و در خودرو باید حتما کمربند ایمنی را ببندند. بهتر است این بیماران تا مدتی از ورزش‌های سنگین خودداری کنند.رعایت بهداشت برای این بیماران بسیار مهم و واجب است.این افراد از روز بعد از عمل باید مسواک بزنند و دهان خود را با دهانشویه شستشو بدهند.

 

مدت زمان بسته ماندن دهان و رژیم غذایی

بیمارانی که دهانشان باید با سیم بسته بماند قبلاَ باید تا 6 هفته در این وضعیت می ماندند اما در حال حاضر تا 3 هفته هم می توان این زمان را تقلیل داد.3-2 هفته دهان با سیم بسته می شود و بعد از این مدت سیم باز شده و بجای آن دهان با کش بسته می شود.در واقع در 2 هفته اول دهان مطلقاَ باز نمی شود، اما بعد از جایگزینی سیم با کش، دهان بیشتر از حالت قبل باز می شود.در مجموع حدود یک ماه و نیم طول می كشيد تا بیمار از دست سیم و کش راحت شود. کسانی که فکشان با سیم بسته شده باید بیشتر مایعات و غذاهای صاف شده (مثل سوپ بدون ملاط)استفاده کنند.در واقع در مدت دو هفته‌ای که دهان اصلاَ نباید باز شود بیمار نباید از غذاهایی که نیاز به جویدن دارند استفاده کند.بعد از برداشتن سیم و گذاشتن کش بیمار می تواند رژیم غذایی خیلی نرمی داشته باشد مثل سوپی که نیاز به جویدن زیاد نداشته باشد.بعد از یک ماه بیمار می تواند از غذاهای جویدنی استفاده کند.رژیم غذایی این بیماران باید حتماَ به گونه‌ای باشد که مواد غذایی مورد نیاز را دریافت کنند. کسانی که دهانشان باز می شود باید از غذاهای شل استفاده کنند یعنی غذاهایی که نیاز به جویدن شدید ندارند مثل سوپ،پوره،نان نرم،برنج و خورشت نرم که مواد سخت و سفت نداشته باشند.اما بعد از 4-3 هفته می توانند رژیم غذایی عادی داشته باشند.

 

ارتودونسی بعد از جراحی

بیمار بعد از اتمام جراحی باید تحت کنترل جراح و ارتودونتیست باقی بماند.یکی از مشکلات بعد از جراحی های تصحیحی فک، تمایل عضلات فک برای برگشت به حالت قبل از جراحی ست.عضلات به‌خاطر عادت قصد دارند به وضعیت قبلی برگردند و طبعاَ کشش آنها می تواند فک را هم به وضعیت قبل از جراحی برگردانده و باعث شکست جراحی شود.باید با این کشش عضلانی مقابله شود که از طریق استفاده از دستگاه‌های ارتودونسی این کار صورت می‌گیرد. ارتودونسی بعد از جراحی در واقع مرحله نهایی درمان است که تغییرات جزیی در وضعیت دندان‌ها اعمال می شود و بعد از 3-2 ماه دستگاه‌های ثابت از داخل دهان برداشته شده و پلاک‌های متحرک برای تثبیت وضعیت دندان‌ها در مرحله نگهدارنده به بیمار داده می شود.

 

عوارض جراحی های زیبایی و تصحیحی فک

به‌طور کلی هر جراحی می تواند عارضه داشته باشد.مهمترین عارضه در این جراحی ها اختلال در حس لب‌هاست که می تواند بعد از عمل جراحی پیش بیاید و معمولاَ ظرف چند هفته به‌تدریج برطرف می شوند.در شرایط نادر که آسیب جدی به عصب وارد شده باشد اختلال در حس برای مدت طولانی تری باقی می ماند.اگر عارضه خیلی شدید باشد ممکن ا‌ست حس لب‌ها اصلاَ برنگردد ولی این عارضه چندان مسأله جدی نیست و جای نگرانی وجود ندارد.اگر هم حس لب‌ها برنگشت بیمار خیلی زود به آن عادت می کند.

 

جراحی های مکمل

همانطور که اشاره شد در این قبیل جراحی‌ها باید تمام اجزای صورت را در نظر گرفت.گاهی اوقات یک بینی به ظاهر بزرگ است اما علت آن بزرگی بینی نیست بلکه کوچکی فک بالا ست.گاهی اوقات بعد از جراحی فک دیگر بینی هم در صورت بیمار متناسب به‌نظر نمی‌رسد و بهتر است جراحی شود. یک اشتباه بسیار بزرگ عمل زیبایی بینی قبل از جراحی فک است.در خیلی از این موارد وقتی فک (بخصوص فک بالا)بعد از بینی جراحی شود بینی جراحی شده زیبایی و تناسب خود را از دست داده و حتی زشت و ناخوشایند به‌نظر می رسد.

بنابراین اگر قرار است بیمار هم تحت عمل جراحی فک قرار گیرد و هم بینی جراحی شود،به‌عنوان یک اصل اول فک باید جراحی شود و بعد از آن بینی. گاهی اوقات گونه های بیمار نیز نیاز به تصحیح دارند به‌خصوص بعد از جراحی فک.معمولاَ این مسأله از قبل برنامه‌ریزی می شود و در صورت نیاز اغلب بیمار بصورت همزمان و در یک جراحی گونه ها نیز بهمراه فک ها تصحیح می شوند.

بعضی اوقات چانه بیمار نیز کوچک بوده و احتیاج به عمل دارد.ما دو نوع جراحی برای چانه داریم.یکی استفاده از پروتز و دیگری بریدن استخوان چانه و تغییر موقعیت آن است.روش دوم روش علمی تر و بهتری ست چون پروتزهای ناحیه چانه بعد از مدتی بدلیل فشار شدید عضلات این ناحیه جابجا می‌شوند و حتی ممکن است کاملاَ از آنجا خارج شوند.در بریدن استخوان چانه نتیجه زیباتر و قابل پیش بینی تر است.

 

 

 

Tags: جراحی فک, جراحی زیبایی

تعداد نمایش ها: 9366

کاربر مرتبط:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

منبع:

dukht.com

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...