رفتن به مطلب

فيل ‌ها ، اين جانوران باشكوه


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

فيل ‌ها ، اين جانوران باشكوه ...

:icon_gol::icon_gol:

 

جام جم آنلاين: فيل ها بزرگترين پستانداران كره زمين در خشكي هستند.اين جانوران باشكوه داراي يك زندگي اجتماعي و خانوادگي بوده كه در آن مادرسالاري حكم فرما است. اما فيل هاي نر بالغ به تنهايي و جدا از گروه زندگي كرده و فقط در فصل جفت گيري از انزوا درمي آيند. فيل ها دو گونه اصلي دارند كه شامل فيل هاي آفريقايي و فيل هاي آسيايي مي شود. اما گونه فيل هاي آفريقايي خود به دو شاخه فيل هاي جنگل و فيل هاي بيشه و دشت تقسيم مي شود. امروزه نسل اين جانوران باهوش و قدرتمند به دلايل شكار بي رويه ، از بين رفتن زيستگاه هاي طبيعي و نيز مجاورت آنها با سكونتگاه انسان به ويژه در آسيا در خطر انقراض است. فيل ها، اين جانوران باشكوه . 10 خرداد 89 .منبع : مگزين نتور.

 

L00905130572.jpgيك فيل نر جوان بالغ در پارك وحش تارانجير در منطقه آروشا در تانزانيا ظاهرا با خرطومش به دوربين عكاس خوش آمد مي گويد.

 

L00905130585.jpgتصوير دو بچه فيل آسيايي درناحيه كاندي در سريلانكا كه با هم خوش و بش مي كنند. فيل ها جانوراني اجتماعي هستند كه در گروه زندگي مي كنند.

 

L00905130598.jpgمنظره زيباي يك فيل ماده بالغ و بچه اش در غروب آفتاب در نزديكي ليبروويل در كشور گابن. فيل ها عمري طولاني داشته و فيل هاي ماده حوالي 10 سالگي به سن بلوغ مي رسند.

 

L00905130610.jpgحمام گرفتن نه تنها يك تفريح بلكه امري حياتي براي سلامتي فيل ها محسوب مي شود. تصوير يك گله فيل آسيايي در حال حمام گرفتن در رودخانه اي در سريلانكا.

 

L00905130622.jpgجامعه فيل ها يك جامعه مادرسالار است و مسن ترين فيل ماده رياست گروه و هدايت اعضاي آنرا به عهده دارد. يك فيل ماده سردسته گروه در دشت هاي دوبا در كشور بوتسوانا با احساس خطر براي گروه به طرف مهاجم احتمالي يورش مي آورد.

 

L00905130634.jpgتصوير يك فيل نر بالغ كه در نهايت قدرت است در پارك وحش كروگر در آفريقاي جنوبي.فيل هاي نر بالغ به تنهايي زندگي كرده و فقط در زمان جفتگيري به گروه نزديك مي شوند.

 

L00905130649.jpgيك فيل نر بالغ پس از گرفتن حمام لجن بركه كم عمقي در نزديكي مومباسا در كنيا را ترك مي كند.

 

L00905130664.jpgمنظره يك گله فيل آسيايي در رودخانه پينوالا در ناحيه كاندي در سريلانكا. فيل هاي آسيايي به وضوح اندام كوچكتري از فيل هاي آفريقايي دارند.

 

L00905130675.jpgدر آسيا فيل ها را رام كرده و از اين جانوران قدرتمند در انواع كارهاي شاق استفاده مي كنند. اما اين وضع در مورد فيل هاي آفريقايي صدق نمي كند. تصوير دو فيلبان و فيل هايشان در ساحل هاولوك در جزيره آندامان هند.

 

L00905130689.jpgتصوير يك گله فيل آفريقايي در دشت هاي چيتابه در نزديكي دلتاي اوكاوانگو در كشور بوتسوانا. فيل هاي ماده بزرگتر كه تحت رهبري ماده فيل سر گروه هستند وظيفه مراقبت از فيل هاي كوچك را به عهده دارند.

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...