رفتن به مطلب

آموزش کامل نرم افزار Orbit downloader در دو قسمت


ارسال های توصیه شده

OrbitDownloader-tutorial-cover-600x369.jpg

 

درود. نرم افزار Orbit Downloader یکی از بهترین نرم افزار ها در زمینه مدیریت و دانلود فایل ها میباشد. به وسیله این نرم افزار و بدون افت سرعت میتوانید اطلاعات مورد نظر خود را دانلود کرده و آن ها را مدیریت کنید. من محمدرضا مقدم هستم و برای آشنا شدن با نحوه کار با این نرم افزار همراه من باشید.

آشنایی با محیط نرم افزار Orbit Downloader

 

بعد از اجرای نرم افزار با محیط زیر روبرو خواهید شد:

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

نکته : اگر بعد از اجرای این نرم افزار، چیزی نمایش داده نشود، حتما نرم افزار در Notification area ویندوز اجرا شده است، پس برای دیدن ظاهر نرم افزار به این قسمت رفته و با دو بار کلیک بر روی آیکون نمایش داده شده کنار ساعت ویندوز در ویندوز XP (و یا با کلیک بر روی فلش کنار ساعت ویندوز در سایر ویندوز ها) ، آیکون نرم افزار را یافته و بر روی آن کلیک کنید تا ظاهر نرم افزار نمایش داده شود.

با توجه به تصویر بالا به توضیح کلی کارکرد قسمت های مختلف این نرم افزار میپردازیم.

۱ – از طریق این منو میتوان به تمامی امکانات کاربردی این نرم افزار دسترسی داشت.

۲ – از طریق این نوار ابزار میتوان فایل در حال دانلود یا دانلود شده جاری را مدیریت کرد.

۳ – در این قسمت فایل ها به تفکیک All (همه) ، Downloading (در حال دانلود) ، Completed (کامل شده) ، Inactive (غیز فعال) دسته بندی میشوند.

همچنین از طریق گزینه Software Updater میتوان نرم افزار های نصب شده بر روی سیستم که قابلیت بروز رسانی آنلاین را دارند، بروز کرد.

۴ – در این قسمت میتوانید بر تمامی فایل های دانلود شده یا در حال دانلود مدیریت کنید. (در این آموزش این ناحیه “مدیریت فایل” نامیده خواهد شد).

۵ – در این ناحیه اطلاعات و آمارهایی در رابطه با فایل در حال دانلود / تکمیل شده نمایش داده خواهد شد.

آشنایی با کارکرد قسمت های مختلف این نرم افزار

در این قسمت میخواهم به توضیح کلی گزینه های این نرم افزار بپردازم.

 

۱- منوی بالایی نرم افزار

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

از این منو میتوان به کلیه امکانات و ابزار های این نرم افزار دسترسی داشت.

 

File : گزینه های این قسمت نیز عبارتند از:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

Enter New Url to Download : با انتخاب این گزینه میتوانید آدرس فایل مورد نظر خود را وارد کرده تا نرم افزار شروع به دانلود آن نماید.

Create Batch Download : از طریق این گزینه میتوانید از وب سایت هایی که لینک های دانلود را به ترتیب مثلا به صورت part1, part2, part3, و… قرار میدهند،فایل ها را به ترتیب دانلود کنید.

Add Metalink : از طریق این گزینه میتوان انواع فایل ها از نوع متالینک (Metalink) را دانلود کرد.

Import Broken Downloads : با استفاده از این گزینه میتوانید فایلی که دانلود آن ناقص انجام شده (به مشکل برخورده) را دوباره وارد نرم افزار کرد تا برای رفع مشکل آن دوباره سعی شود. برای این کار ابتدا باید این گزینه را انتخاب کرد و بعد از طریق پنجره باز شده به محل ذخیره فایل های دانلود شده این نرم افزار رفت و فایل ناقص را انتخاب و سپس آن را در نرم افزار باز کرد.

Import List of Downloads : با استفاده از این گزینه فایل های در حال دانلودی که از آن ها لیست تهیه شده را میتوان وارد نرم افزار کرد.

Export List of Downloads : با استفاده از این گزینه از لیست فایل هایی که در قسمت “مدیریت فایل” نرم افزار هستند میتوان یک لیست تهیه کرد.

 

Edit : گزینه های این قسمت عبارتند از:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

Find : برای جستجو در نام فایل ها از این گزینه استفاده میشود.

Change Comment : با استفاده از این گزینه میتوانی برای فایل دانلود شده / در حال دانلود خود یک نظر نوشت.

Rename File : فایل انتخاب شده را تغییر نام میدهد.

Use Comment as Filename : چنانچه نظری برای فایل مورد نظر خود نوشته شده باشد، با انتخاب این گزینه، نظر نوشته شده را به عنوان اسم فایل دانلود شده میتوان قرار دارد.

Use ID3 Info as Filename : با انتخاب این گزینه در واقع اطلاعات ID3 فایل (اگر وجود داشته باشد) جایگزین نام فایل خواهد شد.

Copy URL to Clipboard : با انتخاب یک فایل از قسمت “مدیریت فایل” و انتخاب این گزینه، لینک دانلود فایل انتخاب شده در کلیپبورد سیستم ذخیره شده و شما میتوانید آدرس آن را در جایی دیگر (مثلا در مروگر یا برنامه Word ) وارد کنید.

Clean List of Completed Downloads : با انتخاب این گزینه تمامی فایل هایی که دانلود آن ها به پایان رسیده است، از لیست “مدیریت فایل” حذف خواهند شد.

 

View : گزینه های این قسمت عبارتند از:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

Drop Zone : با انتخاب این گزینه و نمایش داده شدن سبد پرتاب ، میتوانید عکس،لینک،فایل و… مورد نظر را از صفحات وب بر روی این سبد کشیده و رها کنید تا فایل کشیده شده دانلود شود.

Category view : با فعال کردن این گزینه یا غیر فعال کردن آن میتوانید پنل سمت چپ نرم افزار (دسته بندی فایل ها) را مخفی و یا آشکار نمایید.

Properties View : با فعال کردن و یا غیر فعال سازی این گزینه میتوانید پنل پایینی نرم افزار که شامل اطلاعات فایل دانلود شده / در حال دانلود است را مخفی و یا آشکار کنید.

Grid : با فعال کردن این گزینه خطوط راهنما در قسمت “مدیریت فایل” نرم افزار نمایش داده خواهد شد.

Colorful : با انتخاب این گزینه، لیست فایل های موجود در قسمت “مدیریت فایل” این نرم افزار، به صورت رنگی نمایش داده میشود.

Show Big Icons : با انتخاب این گزینه آیکون های بالایی نرم افزار بزرگ تر نمایش داده خواهند شد.

Language : با استفاده از این گزینه میتوانید زبان نرم افزار را تغییر دهید. لازم به ذکر است که این نرم افزار به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی میکند.

 

Tools :گزینه های این قسمت عبارتند از:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

ClipboardMonitoring : با فعال بودن این گزینه، اگر در مروگر خود لینکی را کپی کنید، نرم افزار Orbit پیغامی مبنی بر دانلود محتویات لینک مورد نظر را نمایش خواهد داد.

BrowserMonitoring: اگر میخواهید این نرم افزار به خوبی در مروگر های مختلف عمل دانلود را انجام دهد این گزینه را فعال کنید.

Enable “GetIt” button for Catching Media : با فعال کردن این گزینه دکمه ای جهت دانلود فایل های تصویری (در صفحات وب) در کنار آن ظاهر خواهد شد.

Start Orbit On System Startup : با انتخاب این گزینه برنامه به طور خودکار بعد از روشن کردن سیستم اجرا خواهد شد.

Location of Downloaded Files : از این قسمت میتوانید محل ذخیره سازی فایل ها را تغییر دهید.

Speed Limit : از طریق این گزینه میتوان برای سرعت دانلود فایل ها محدودیت قائل شد و به میزان دلخواه برای دانلود فایل ها محدودیت گذاشت.

Anti-Virus Protection Setup : از طریق این گزینه میتوانید فایل اجرایی آنتی ویروس خود را به نرم افزار معرفی کرده تا بعد از دانلود شدن فایل ها یک بار به طور خودکار فایل دانلود شده توسط آنتی ویروس سیستم شما بررسی شود.

Scheduler : با استفاده از این گزینه میتوان برای دانلود فایل های مورد نظر در تاریخ و زمان خواسته شده نسبت به دانلود فایل ها پرداخت.

Grab ++ : با انتخاب این گزینه، پنجره باز خواهد شد که هر وقت یک صفحه وب را مرور میکنید، نرم افزار به طور خودکار فایل های موسیقی،ویدئو،فلش، و… آن صفحه را شناسایی کرده و شما میتوانید خیلی راحت نسبت به دانلود آن اقدام کنید.

Turn Off Computer When Done : با فعال کردن این گزینه، هنگامی که فایل های در حال دانلود تکمیل شوند، نرم افزار، سیستم را به طور خودکار خاموش خواهد کرد.

Hang Up When Done : با فعال کردن این گزینه، هنگامی که فایل در حال دانلود به اتمام برسد، نرم افزار ارتباط اینترنتی شما را قطع خواهد کرد.

Exit Orbit When Done : با انتخاب این گزینه، هنگامی که دانلود فایل مورد نظر به اتمام برسد، نرم افزار به طور خودکار بسته خواهد شد.

Preferences : با انتخاب این گزینه میتوانید به تمامی امکاناتی که تا به حال گفته شد و امکانات پیشرفته دیگر دسترسی داشته باشید.

Help : از طریق این گزینه میتوان به راه های ارتباطی با سازندگان نرم افزار، آپدیت نرم افزار و… دسترسی داشت. اما شاید مهمترین گزینه های این بخش Repair Orbit و About Orbit باشد که اولی برای برگرداندن اطلاعات به تنظیمات پیشفرض میباشد و دومی بیشتر برای اطلاع از نسخه نرم افزار کاربرد دارد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

نوار ابزار نرم افزار

بعد از اضافه کردن لینک دانلود / دانلود کردن یک فایل در نرم افزار، نام فایل مورد نظر در قسمت “مدیریت فایل” نمایش داده خواهد شد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

با ۲ بار کلیک بر روی فایل مورد نظر در این لیست، فایل در حال دانلود توقف کرده و با تکرار دوباره این کار فایل به دانلود خود ادامه میدهد.

اما با استفاده از آیکون هایی که در نوار ابزار این برنامه قرار دارند میتوانید بر فایل های دانلود شده و در حال دانلود خود مدیریت کنید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

گزینه های این بخش به ترتیب از چپ به راست عبارتند از:

New : با انتخاب این گزینه میتوان لینک دانلود فایل جدیدی را به نرم افزار معرفی کرد تا نرم افزار شروع به دانلود آن کند.

Start : با انتخاب این گزینه فایل متوقف شده توسط شما، شروع به دانلود میکند.

Pause : با انتخاب این گزینه فایل در حال دانلود متوقف خواهد شد.

Delete : با انتخاب این گزینه، فایل انتخاب شده از لیست “مدیریت فایل” حذف خواهد شد.

Scheduler : از طریق این گزینه میتوانید بر روی فایل (های) خود زمان بندی اعمال کنید. که در این صورت نرم افزار در زمان تعیین شده شروع به دانلود فایل مورد نظر شما خواهد کرد.

Report Bug : این گزینه برای گزارش خرابی و اشکالات نرم افزار به سازندگان آن مورد استفاده قرار میگیرد.

Preferences : با انتخاب این گزینه پنجره تنظیمات پیشرفته نرم افزار باز خواهد شد.

امیدوارم از قسمت اول این آموزش بهره کافی را برده باشید. تا قسمت دیگر این آموزش که به آموزش های کاربردی و کوتاه نرم افزار Orbit خواهم پرداخت موفق و پیروز باشید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

لینک به دیدگاه

OrbitDownloader-tutorial-part2-cover-600x369.jpg سلام. با قسمت دوم آموزش کامل نرم افزار Orbit Downloader در خدمت شما هستیم. در قسمت قبلی این آموزش به توضیح محیط و گزینه های این نرم افزار پرداختیم. اما در این قسمت با آموزش های کوتاه و کاربردی این نرم افزار که نیاز های اصلی کار با نرم افزار را بر طرف میکند با شما خواهیم بود.

اضافه کردن یک فایل جدید برای دانلود

قبل از نصب این نرم افزار، تنظیماتی جهت هماهنگ کردن این نرم افزار با مرورگر های مختلف نمایش داده خواهد شد. چنانچه این نرم افزار با مروگر های مختلف هماهنگ شده باشد، هنگام مرور صفحات وب و کلیک بر روی لینک دانلود،نرم افزار Orbit به طور خودکار اجرا شده و لینک مورد نظر را دانلود خواهد کرد.

من در اینجا میخواهم توضیح اضافه کردن یک فایل (لینک) جدید جهت دانلود در نرم افزار را برای شما شرح دهم.

برای اضافه کردن یک فایل جهت دانلود، میتوانید بعد از اجرای نرم افزار و از منوی بالایی نرم افزار بر روی گزینه File کلیک کرده و گزینه Enter New Url to Download را انتخاب نمایید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

نکته : با کلیک بر روی گزینه New در قسمت بالایی نرم افزار نیز میتوانید به این بخش دسترسی داشته باشید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۱- حال از قسمت Url لینک دانلود مورد نظر خود را وارد کنید.

نکته : اگر لینک دانلود را کپی کرده باشید، به طور خودکار لینک کپی شده در این قسمت نمایش داده خواهد شد.

۲- از گزینه Save to نیز میتوانید محل ذخیره سازی فایل را مشخص کنید.

۳- برای این کار بر روی دکمه Browse کلیک کرده و محل ذخیره سازی جدید را انتخاب کنید.

۴- از قسمت Save as نیز میتوانید نام فایل را تعیین کنید و یا آن را تغییر دهید.

۵- حال برای دانلود فایل مورد نظر کافیست بر روی دکمه Download کلیک کنید.

تغییر مسیر دانلود فایل ها

در ویندوز، این نرم افزار به طور پیشفرض مسیر فایل های دانلود شده را در مسیر C:\downloads ذخیره میکند. اما گاهی نیاز خواهید داشت تا مسیر دانلود فایل ها را تغییر دهید.

برای تعیین و یا تغییر مسیر دانلود فایل ها، از منوی بالایی نرم افزار بر روی گزینه Tools کلیک کنید و سپس گزینه Location of Downloaded Files را انتخاب کنید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

سپس بعد از باز شدن پنجره جدید، بر روی دکمه Browse کلیک کنید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

حال پنجره انتخاب محل جدید فایل های ذخیره باز خواهد شد که با درایو و سپس پوشه مورد نظر و انتخاب گزینه OK میتوانید محل ذخیره فایل ها را تغییر دهید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

در نهایت برای ذخیره تنظیمات، بر روی OK کلیک کنید.

تغییر زبان برنامه به فارسی

یکی دیگر از قابلیتهای خوب این نرم افزار پشتیبانی از زبان های مختلف میباشد که در این میان زبان فارسی هم به چشم میخورد. این نرم افزار به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی کرده و شما میتوانید خیلی راحت با استفاده از محیط فارسی آن به کار با این نرم افزار بپردازید.

برای تغییر زبان برنامه به فارسی، از منوی بالایی نرم افزار بر روی گزینه View کلیک کرده و فلش موس را بر روی گزینه Language ببرید.

حالا لیستی از زبان های مختلف نمایش داده میشود که شما میتوانید با انتخاب گزینه Persian زبان برنامه را به زبان شیرین فارسی تغییر دهید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

محدود کردن سرعت دانلود

یکی دیگر از قابلیت های کاربردی این نرم افزار، امکات تعیین محدودیت در سرعت برای دانلود فایل ها اشاره کرد.

برای اعمال مقدار محدودیت سرعت مورد نظر خود کافیست از منوی بالایی نرم افزار گزینه Tools را انتخاب کرده و سپس گزینه Speed Limit را انتخاب نمایید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

حال در پنجره باز شده،بر روی چک باکس گزینه No speed limit کلید کرده و این گزینه را غیر فعال کنید تا محدودیت سرعت فعال شود.

حالا از کادر Speed limit نمایش داده شده، مقدار سرعت مورد نظر برای اعمال محدودیت را وارد نمایید. (مثلا ۱۰)

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

حالا برای اعمال محدودیت بر روی گزینه OK کلیک کنید.

با انجام این کار به راحتی میتوانید سرعت دانلود نرم افزار را محدود کنید.

برای غیر فعال کردن محدودیت سرعت هم کافیست همین مراحل را طی کرده و تنها چک باکس گزینه No speed limit را فعال کنید تا دیگر محدودیتی از این نظر وجود نداشته باشید.

 

امیدوارم از این آموزش بهره کافی را برده باشید. تا آموزشی دیگر که با یک نرم افزار دیگر در خدمت شما خواهم بود موفق و پیروز باشید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...