رفتن به مطلب

نانوداروی 'سیناکورکومین' وارد بازار شد


saba mn

ارسال های توصیه شده

[h=3]مشهد - ایرنا - دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ورود نانودارو با نام 'سیناکورکومین' حاوی مواد موثر زردچوبه به بازار دارویی کشور خبر داد.[/h]

81342290-6001897.jpg به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد نانوداروی سیناکورکومین در مرکز تحقیقات نانوفناوری این دانشگاه به همت دکتر 'محمودرضا جعفری' پژوهشگر و رییس این مرکز ساخته شده است.

 

جعفری در این خصوص گفت: توزیع نانوداروی سیناکورکومین از امروز در شهرهای تهران و کرج آغاز شد و بتدریج در تمام نقاط کشور توزیع می شود.

 

وی افزود: سیناکورکومین از ماده موثر زردچوبه (کورکومین) گرفته شده و فرمولاسیون آن منحصربفرد و مخصوص ایران است لذا مشابه خارجی ندارد.

 

سازنده نانوداروی سیناکورکومین گفت: اثرات ضدالتهاب، ضدتومور و آنتی اکسیدان مهمترین اثرات بیولوژیکی زردچوبه و کورکومین است لذا این دارو در درمان زخمها، دیابت، آلزایمر، پارکینسون، بیماریهای قلبی و عروقی، میکروبی، ریوی، التهاب مفصل و پیشگیری از سرطان نقش بسزایی دارد.

 

رییس مرکز تحقیقات نانوفناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: کورکومین در درمان بیماریهایی نظیر کولیت، سرطان کولون، سرطان پانکراس، آترواسکلروز، پسوریازیس، آرتریت روماتوئید و بیماریهای التهابی چشم نظیر آب مروارید نیز موثر است.

 

جعفری گفت: فرایند طراحی و تولید نانوداروی سیناکورکومین چهار سال طول کشید و طرح اولیه آن با حمایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هزینه 500 میلیون ریال اجرا شده است.

 

وی افزود: این محصول با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو نهاد ریاست جمهوری به تعداد یک میلیون عدد توسط شرکت 'دانش بنیان اکسیرنانوسینا' در کارخانه داروسازی مینو تهران به تولید انبوه رسید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...