رفتن به مطلب

نمایش موجودات میکروسکوپی بدن در موزه میکروپیا


ارسال های توصیه شده

[h=3]تهران-ایرنا-میکروپیا موزه ای است که به تازگی برای نمایش میکروارگانیسم ها یا ریزاندامگان مختلف در آمستردام هلند افتتاح شده است. این موزه دنیای موجودات میکروسکوپی را به روی علاقمند می گشاید.[/h]

81340436-5998769.jpg به گزارش گروه علمی ایرنا از یورو نیوز، بازدید کنندگان می توانند میکروب هایی را که در اطراف ما زندگی می کنند و به چشم دیده نمی شوند، ببینند.

 

در یکی از ویدئوهای نمایش داده شده، می توان تعداد باکتری های روی یک تلفن همراه را دید.

 

یکی از جالب ترین نمایش های این موزه به بیننده نشان می دهد که چه تعداد موجود میکروسکوپی در بدن او پنهان است، بدون این که خود خبر داشته باشد.

 

بازدیدکننده می تواند بخشی از بدنش را روی صفحه نمایش انتخاب کند و اطلاعات مربوط به مقدار میانگین و نوع موجودات میکروسکوپی ای را که در آن قسمت از بدن زندگی می کنند، دریافت کند.

 

هایگ بالیان مسئول موزه می گوید:این موزه درباره دنیایی است که نمی بینیم. اگر بخواهید این دنیا را ببینید باید توجه کنید که هر انسان تقریبا دو کیلوگرم موجود میکروسکوپی و باکتری با خود حمل می کند. نیمی از اکسیژنی را که در این دنیا مصرف می کنیم، باکتری ها می سازند و وقتی بدانید که تعداد موجودات میکروسکوپی در بدنتان 10 برابر تعداد یاخته هایی است که بدن شما را می سازد، متوجه می شوید که شما خودتان بخشی از این دنیای نامرئی هستید.

 

اما علاوه بر باکتری، مورچه های زنده و نحوه زندگی آن ها نیز در موزه «میکروپیا» دیده می شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...