رفتن به مطلب

آسانسور ژاپن تا سال ۲۰۵۰ به فضا می رسد


ارسال های توصیه شده

space-elvator.jpg

 

شرکت ژاپنی اوبایاشی (obayashi) وعده داد تا سال ۲۰۵۰ آسانسوری برای حمل مسافر و بار راه اندازی خواهد کرد.شرکت ژاپنی اوبایاشی پروژه آسانسور فضایی خود را تا سال ۲۰۵۰ راه اندازی خواهد کرد. این آسانسور تا ارتفاع ۹۶ هزار کیلومتری با استفاده از موتور دارای نیروی محرکه مغناطیسی بالا خواهد رفت .

 

هدف شرکت از احداث این آسانسور حمل و نقل مسافرین و بار با کمترین هزینه عنوان شده است. آسانسور فضایی ظرفیت ۳۰ نفری داشته و این مسافرت ۷ روز طول خواهد کشید.

 

این شرکت اعلام کرده این کار از طریق فناوری نانو کربن امکان پذیر است و تا سال ۲۰۳۰ کابلهای نانو لوله را برای این منظور تولید خواهند کرد .

 

این شرکت همچنین اعلام کرده مقاومت کششی این نوع از کابل تقریبا ۱۰۰ برابر قوی تر از فولاد است . معمولا هزینه ارسال محموله های فضایی چیزی در حدود ۲۲۰۰۰ دلار است که با استفاده از آسانسور فضایی شرکت Obayashi این هزینه نزدیک به ۲۰۰ دلار خواهد بود .

 

بنابر اعلام مهندسان طراح برای شروع هنوز محدودیت‌های فراوانی وجود دارد که امید می‌رود با سرمایه گذاری و پیشرفت در زمینه نانوتکنولوژی کربن برای تولید مصالح مورد نیاز این وعده در سال ۲۰۵۰ تحقق یابد.

 

 

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...